Detall Departament

Direcció General de Dependència i de les Persones Majors

DIR3 A10045812
Telèfon: 961247671 - Fax: 961247670
dg_personesmajors@gva.es
Rang: Direcció general

Funcions:
  • exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria d’atenció primària bàsica i específica social, atenció a la dependència i promoció de l’autonomia personal, promoció de l’envelliment actiu i prevenció de la soledat no escollida, atenció social a persones majors, atenció residencial i reconeixement dels seus drets.
  • Corresponen a la direcció general les competències següents:
  • a) Promoure l’atenció primària bàsica i específica del sistema de serveis socials d’atenció primària públic de qualitat en tot el territori de la Comunitat Valenciana.
  • b) Impulsar l’establiment d’instruments de coordinació en matèria de serveis socials entre les administracions públiques de la Comunitat Valenciana i tots els serveis adscrits o acreditats per aquesta direcció general.
  • c) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
  • d) Coordinar, supervisar, avaluar i establir directrius en els serveis socials d’atenció primària de les corporacions locals.
  • e) Promoure el treball en xarxa dels equips de serveis socials d’atenció primària, la integració dels equips, el treball coordinat i la derivació i seguiment dels programes o intervencions amb les persones.
  • f) Coordinar, en el marc de les seues competències, els serveis i els centres d’atenció primària de serveis socials que siguen de titularitat de la Generalitat.
  • g) Prestar l’assessorament tècnic en els centres i serveis, tant de caràcter públic com privat, que actuen en l’àrea funcional de la direcció general.
  • h) Coordinar amb la Direcció General de Persones amb Discapacitat els procediments destinats a l’assignació de serveis i prestacions inclosos en l’elaboració de programes individuals d’atenció.
  • i) Establir, programar i gestionar els procediments destinats al reconeixement de la situació de les persones dependents, gestionar i supervisar els serveis i prestacions del seu àmbit competencial, incloent-hi l’elaboració dels programes individuals d’atenció.
  • j) Aportar a l’Administració general de l’Estat la informació necessària per a la recepció del nivell mínim de protecció garantit. Informar sobre el marc de cooperació interadministrativa amb l’Administració general de l’Estat, que es desenvoluparà per mitjà dels corresponents convenis, en els quals s’acordaran els objectius, els mitjans i els recursos per a l’aplicació dels serveis i les prestacions.
  • k) Impulsar la formació en matèria de dependència de les persones professionals d’atenció primària, cuidadores i assistents personals, en coordinació amb la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ).
  • l) A més de col·laborar i proposar aquelles accions formatives en aquesta matèria que siguen competència de l’Escola Valenciana d’Administració Pública.
  • m) Supervisar les actuacions relatives als serveis i als centres en l’àmbit de les seues competències, incloent-hi els tràmits d’autorització i acreditació d’aquests, sense perjudici de les competències que té assignades la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries.
  • n) Portar el seguiment de l’execució dels expedients de contractació en l’àmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
  • o) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments necessaris per a aconseguir coherència i coordinació entre tots els programes i actuacions de la direcció general.
  • p) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la promoció dels drets de les persones majors, envelliment actiu i la prevenció de la soledat no triada, solidaritat generacional i l’atenció social a persones majors.
  • q) Dissenyar i desenvolupar programes d’envelliment actiu i lluita
  • contra la soledat no desitjada, en el marc de l’actual repte demogràfic.
  • r) Coordinar els serveis i programes d’atenció i suport a les persones majors i la solidaritat generacional.
  • s) Gestionar les prestacions públiques i programes i serveis, així com dissenyar el model d’intervenció social i residencial dels centres d’atenció social del seu àmbit competencial, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
  • t) Gestionar els centres diürns especialitzats d’atenció a persones majors i de promoció de l’envelliment actiu, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries.
  • u) Dissenyar, implantar i supervisar els protocols d’intervenció en matèria de persones majors, promovent l’autonomia personal i el foment dels bons tractes.
  • v) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials en l’àmbit de les competències pròpies de la Direcció General.
  • w) Disseny del model d’intervenció social i residencial, tant dels centres com del concert social de la seua àrea funcional.
  • x) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
  • y) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit funcional.
Responsable del departament: BEATRIZ SIMÓN CASTELLETS