Detall de Procediment

Sol·licitud d'inscripció en el Registre autonòmic de plans d'autoprotecció (ALTA)

Codi SIA: 211312
Codi GUC: 13874
Organisme: AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT I RESPOSTA A LES EMERGÈNCIES AVSRE
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció té per objecte la inscripció dels Plans d'Autoprotecció que siguen rellevants per a la protecció civil dels centres, establiments i dependències existents en la Comunitat Valenciana, dedicats a activitats que puguen donar origen a alguna de les situacions d'emergència enumerades en el Catàleg d'Activitats amb el risc de la Comunitat Valenciana (Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'Activitats amb el risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció). Els servicis d'intervenció consultaran la fitxa generada per l'aplicació amb les dades més rellevants introduïts, així com els plans incorporats, per a poder donar una resposta adequada en el moment de la seua intervenció.

Observacions

Observacions

* CONCEPTE D'AUTOPROTECCIÓ S'entén com a autoprotecció el sistema d'accions i les mesures encaminades a previndre i controlar els riscos sobre les persones i els béns, a donar una resposta adequada a les possibles situacions d'emergència i a garantir la integració d'aquestes actuacions amb el sistema públic de protecció civil. * PLA D'AUTOPROTECCIÓ - El Pla d'autoprotecció és el document que estableix el marc orgànic i funcional previst per a un centre, establiment, espai, instal·lació o dependència, a fi de previndre i controlar els riscos sobre les persones i els béns, i donar resposta adequada a les possibles situacions d'emergència, en la zona sota responsabilitat del titular de l'activitat, de manera que es garantisca la integració d'aquestes actuacions amb el sistema públic de protecció civil. - El Pla d'autoprotecció aborda la identificació i avaluació dels riscos, les accions i mesures necessàries per a la prevenció i el control de riscos, així com les mesures de protecció i altres actuacions que cal adoptar en cas d'emergència. * PERSONA DE CONTACTE Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències Servei de Planificació 96.275.90.93

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars de qualsevol activitat de les que es descriuen en el Catàleg d'activitats amb el risc de Comunitat Valenciana, així com els altres establiments no previstos en aquest catàleg que disposen d'un pla d'autoprotecció.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'activitats amb risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre autonòmic de plans d'autoprotecció (DOCV núm. 7215, de 17/02/2014).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

La inscripció s'efectua incorporant de manera telemàtica, les dades relacionades en l'article 10 del Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'Activitats amb el risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció i adjuntant la planimetria en format PDF: a) Pla d'ubicació i entorn de l'establiment. b) Pla de descripció d'accessos a l'establiment. c) Plans per plantes dels focus de perill i els elements vulnerables. d) Plans per plantes del sistema de les instal·lacions de protecció contra incendis. e) Itineraris d'evacuació, eixides d'emergència i punts de concentració És molt important que s'adjunten els plans que se sol·liciten (separadament i segons la seua tipologia) en els apartats corresponents. No té caràcter preceptiu, però es recomana la incorporació del Pla d'Autoprotecció (PAU). En l'apartat de Dades de persona de contacte/modificació de la sol·licitud, és molt important que la dada que es pose en el camp NIF/CIF siga el que corresponga al certificat electrònic que es vaja a utilitzar per a accedir a l'expedient, ja que el NIF/CIF associat a eixe certificat, serà l'únic que reconeixerà l'aplicació posteriorment a l'hora d'accedir, tant per a fer consultes i/o aportacions de documentació, com per a realitzar sol·licituds de modificació o de baixa del Pla d'Autoprotecció registrat.

Presentació

Presentació

Procés de tramitació

Procés de tramitació

ALTA EN EL REGISTRE 1. Presentació de la documentació requerida en els formularis telemàtics: - Ha de completar-se tota la informació que se sol·licita en els formularis de manera que es descriga amb detall (encara que no de manera literal) cadascun dels aspectes que estan arreplegats en el Pla d'Autoprotecció. - En el camp relatiu a les DADES ESTRUCTURALS de l'establiment ha de completar-se tota la informació que s'indica en l'article 10.2 del Decret 32/2014, els apartats que han de descriure's són els següents: a) Nombre d'edificis que integren l'activitat i que estan distribuïts en un mateix recinte. b) Tipus d'estructura constructiva. c) Nombre de plantes sobre i baix rasant. d) Altura de l'edifici. e) Nombre d'eixides a l'exterior. f) Superfície total. g) Nombre d'escales interiors. h) Nombre d'escales exteriors. i) Sectorització d'incendis. j) Ubicació de clau de talls de subministraments energètics (molt important indicar sempre on es troben les clau de talls dels subministraments elèctric i de gas si es té). - En el camp relatiu a les DADES DE L'ENTORN I ACCESSIBILITAT de l'establiment ha de completar-se tota la informació que s'indica en l'article 10.3. del Decret 32/2014, els apartats que han de descriure's com a mínim són els següents: a) Descripció de l'entorn. b) Elements vulnerables existents en l'entorn (centres sanitaris, centres educatius, establiments d'ús residencial i altres establiments de pública concurrència, paratges naturals, importants vies de comunicació, etc.). c) Descripció dels accessos a l'establiment. (com han d'arribar i accedir a l'establiment els servicis d'emergència a l'establiment) d) Altres característiques d'accessibilitat a l'establiment d'interés per als recursos de bombers (façanes accessibles, amplària de vies, ubicació d'hidrants, etc.). - En el camp relatiu als FOCUS DE PERILL I ELEMENTS VULNERABLES de l'establiment ha de completar-se tota la informació que s'indica en l'article 10.4. del Decret 32/2014, els apartats que han de descriure's com a mínim són els següents: a) Tipus de risc més significatius que emanen o es presenten en l'establiment. b) Productes perillosos que s'emmagatzemen i/o processen en l'establiment (nom, tipus i quantitat). c) Elements vulnerables presents a l'interior de l'establiment. - En el camp relatiu als DESCRIPCIÓ DE LES INSTAL·LACIONS TÈCNIQUES DE PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS de l'establiment ha de completar-se tota la informació que s'indica en l'article 10.5. del Decret 32/2014, els apartats que han de descriure's com a mínim són els següents: Este apartat contindrà una descripció de les instal·lacions tècniques de protecció contra incendis, la seua quantitat i ubicació. Si bé la informació requerida en els apartats anteriors ja forma part del contingut del propi Pla d'Autoprotecció, és NECESSARI que es plasme la informació sol·licitada específicament en cadascun dels apartats, ja que amb estos continguts l'aplicació genera una fitxa-resumixen, la qual serà utilitzada pels mitjans d'intervenció en el cas de produir-se una emergència. 2. Rebuda la sol·licitud d'inscripció, l'òrgan competent encarregat del Registre dictarà una resolució d'inscripció en el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció assignant el número de referència corresponent. 3. Esta resolució serà notificada a l'interessat de manera telemàtica. 4. En cas d'apreciar-se defecte corregible en la presentació de la documentació necessària, l'òrgan competent encarregat del Registre requerirà al sol·licitant l'esmena del defecte, que haurà d'efectuar-se en el termini de deu dies a partir de la recepció de la notificació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini màxim

Termini màxim

3 mesos

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa