Detall de Procediment

Sol·licitud de certificats de càrrecs socials inscrits en el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana. Economia Social.

Codi SIA: 211323
Codi GUC: 13977
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud de certificats de càrrecs socials inscrits al Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana

Observacions

Observacions

* VALOR DELS CERTIFICATS: Acrediten el contingut dels assentaments registrals que es presumixen vàlids i gaudixen de la protecció dels tribunals. * CONCEPTO DE COOPERATIVA - És l'agrupació voluntària de persones físiques i, en les condicions de la llei, jurídiques, al servici dels seus socis, per mitjà de l'explotació d'una empresa col·lectiva sobre la base de l'ajuda mútua, la creació d'un patrimoni comú i l'atribució dels resultats de l'activitat cooperativizada als socis en funció de la seua participació en la dita activitat. - Qualsevol activitat economicosocial lícita podrà ser objecte de la cooperativa. - S'entén per activitat cooperativitzada la constituïda pel conjunt de les prestacions i servicis que, sense haver-hi ànim de lucre, realitza la cooperativa amb els seus socis, en compliment del fi de la cooperativa. - Les cooperatives podran realitzar amb tercers operacions pròpies de la seua activitat cooperativitzada, en les condicions fixades per la llei.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones que desitgen sol·licitar un certificat dels càrrecs socials inscrits en el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 136/1986, de 10 de novembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 478, de 02/12/86).
  • Decret 130/1988, de 16 d'agost, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es modifica el Decret 136/1986, de 10 de novembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 890, de 30/08/88).
  • Decret 41/1990, de 26 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es modifica el Decret 136/1986, de 10 de novembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 1266, de 16/03/90).
  • Decret 99/2007, de 6 de juliol, del Consell, sobre Cooperatives amb Secció de Crèdit a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5552, de 10/07/07).
  • Decret Legislatiu 1/2015, de 10 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de regulació de l'actuació financera de les cooperatives amb secció de crèdit a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7505, de 15/04/15).
  • Decret Legislatiu 2/2015, de 15 de maig, de Consell, pel qual aprova el text refós de la Llei de Cooperatives de la Comunitat Valenciana. (DOCV núm 7529, de 20/05/15).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, de manera telemàtica.
Telemàtica
Si el sol·licitant del certificat d'inscripció és una persona jurídica, haurà de tramitar-lo obligatòriament de manera telemàtica, d'acord amb el que s'estableix per l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/es/sede_certificados). En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Punxant en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se o en l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud signada digitalment i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 3. Respecte als documents a annexar: - En l'apartat "Impresos Associats" (a més d'en el propi tràmit telemàtic) existeix un model normalitzat de sol·licitud i emplenable, que després d'emplenar-se, HA DE SIGNAR-SE DIGITALMENT. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar. - És recomanable que, en primer lloc, emplene, ferm i guarde electrònicament la sol·licitud en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-la en el pas corresponent del tràmit telemàtic. No obstant això, també podrà fer-ho en aqueix mateix pas. 4. Disposa de més informació sobre la tramitació telemàtica en la següent adreça: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través d'un dels següents correus electrònics en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: registre_cooperatives@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Presentada la sol·licitud, la Direcció General competent en matèria de cooperatives, expedirà el certificat sol·licitat al Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana. Si el sol·licitant del certificat d'inscripció és una persona jurídica, haurà de tramitar-ho obligatòriament de forma telemàtica, d'acord amb allò que s'ha establit per l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.