Sol·licitud d'acreditació com a mediador/a intercultural en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. - GVA.ES
Sol·licitud d'acreditació com a mediador/a intercultural en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
KO
Requisits
Requisits
A) Ser espanyol/a, o nacional d'algun dels estats membres de la Unió Europea o estrangers/as amb residència legal a Espanya.
B) Ser major d'edat.
C) Estar en possessió dels títols de formació específica en mediació intercultural en els termes de l'article 2 de l'Ordre 8/2011, de 19 de maig.
D) Acreditar experiència professional en mediació intercultural, en els supòsits en els quals siga exigible.
Les persones interessades a acreditar-se com a mediadores interculturals podran a més aportar les titulacions acadèmiques oficials, homologades o convalidades en els termes establits en l'ordre esmentada anteriorment.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones físiques que acrediten davant la Direcció General competent en matèria de política migratòria que es troben en algun dels següents suposats:
1-Formació mínima acreditada de 250 hores en matèria de Mediació Intercultural, impartida per un centre d'estudis de reconegut prestigi en matèria d'immigració, consistent en coneixements, habilitats i actituds específiques en mediació intercultural, interpretació lingüística i sociocultural, àmbits d'intervenció de la figura mediadora i comunicació intercultural
2-Formació mínima acreditada de150 hores en matèria de Mediació Intercultural impartida per un centre d'estudis de reconegut prestigi en matèria d'immigració, d'acord amb el que s'estableix en l'apartat anterior, així com un any d'experiència professional amb un mínim de 900 hores treballades en l'àmbit de la mediació intercultural.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Orde 8/2011, de 19 de maig, de la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania, per la qual es regula l'acreditació de la figura del mediador/a intercultural i el Registre de Mediadors Interculturals de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6529, de 26/05/11).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis documentació
- La sol·licitud ha de dirigir-se a la Direcció General competent en matèria de política migratòria.
- Fotocòpia compulsada del DNI, o del NIE de la persona sol·licitant,
- Fotocòpia compulsada dels certificats acreditatius de les accions formatives realitzades en matèria de mediació intercultural.
En al cas que siga necessari acreditar l'experiència professional:
- Treballs per a Administracions Públiques: fotocòpia compulsada de la certificació oficial de l'òrgan competent.
- Reste treballs per compte d'altri: fotocòpia compulsada del contracte de treball i de certificació de l'empresa de les funcions desenvolupades, quan aquestes no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre tots dos documents.
- En tot cas, serà obligatòria la presentació de fotocòpia compulsada de certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup o grups de cotització corresponent a l'experiència acreditada.
- Per al supòsit de professionals i autònoms, fotocòpia compulsada de la Llicència Fiscal o IAE, i de la certificació de col·legiació, quan siga procedent, així com fotocòpia compulsada de la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup o grups de cotització corresponents a la categoria convocada.
- Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà fotocòpia compulsada de certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.
- Fotocòpia compulsada de la certificació emesa sobre serveis prestats com a voluntari/a.
- Fotocòpia compulsada de les titulacions acadèmiques i si escau de la documentació que acredite l'homologació o equivalència.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Presencial
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
I, preferentment, en:
REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES-València C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77. CIUTAT ADVA. 9 D'OCTUBRE -EDIFICI A 46018 València
Telemàtica
Tramitar amb certificat electrònic a través de l'enllaç:
https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciartramite.html?tramite=dgm_gen&version=3&login=c&idioma=es&idcatguc=pr&idprocguc=15940
Normativa
Normativa
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Rebudes les sol·licituds i la documentació corresponent, la Direcció General competent en matèria de política migratòria, verificarà si la documentació presentada està completa i és correcta.
- Quan la sol·licitud no reunira els requisits mínims per a la seua tramitació o no acompanyara tota la documentació exigida, es requerirà a les persones sol·licitants perquè en el termini de 10 dies esmenen les deficiències o aporten els documents requerits.
- La Direcció General competent en matèria de política migratòria podrà comprovar en qualsevol moment el compliment dels requisits que resulten d'aplicació establits en l'Ordre 8/2011, de 19 de maig, formulant els requeriments que siguen necessaris.
- A aquest efecte, realitzarà d'ofici les actuacions necessàries per a la verificació i comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de pronunciar la resolució.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Servei de Migració, Refugi i Igualtat de Tracte
Direcció General d'Igualtat en la Diversitat
Observacions
Observacions
Contra la resolució dictada sobre l'acreditació, podrà interposar-se recurs d'alçada d'acord amb la Llei 39/2015, 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini màxim
Termini màxim
- La persona titular de la Direcció General competent en matèria de política migratòria resoldrà la sol·licitud d'acreditació motivadament dins del termini de tres mesos, a comptar des de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Conselleria competent en la matèria.
- Transcorregut el termini indicat en el paràgraf anterior sense que es produïsca la notificació a la persona sol·licitant de la resolució expressa, s'entendrà estimada la sol·licitud d'acreditació.
- Una vegada resolta la sol·licitud d'acreditació de manera favorable, la Direcció General amb competències en matèria de política migratòria procedirà a la inscripció d'ofici de la persona interessada en el Registre de Mediadors/as Interculturals.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Director General d'Igualtat en la Diversitat
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí