Detall de Procediment

Presentació de documentació per a l'estimació de danys produïts pel temporal de pluges i vent ocorregut a la Comunitat Valenciana els dies 13 i 14 de març de 2017.

Codi SIA: 223798
Codi GUC: 18590
Organisme: AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT I RESPOSTA A LES EMERGÈNCIES AVSRE
Termini de sol·licitud: TANCAT
(08-04-2017
31-05-2017)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Els dies 13 i 14 de març de 2017 la Comunitat Valenciana s'ha vist afectada per un temporal de pluja i vent, que ha afectat nombroses àrees de la Comunitat, en un període en què en nombrosos municipis es preparaven per a la celebració de festes locals, però que ha arribat a una intensitat inusitada. Davant d'esta situació, escau començar les accions per a aconseguir, com més prompte millor, la volta a la normalitat de les zones que s'han vist afectades pel dit temporal.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els municipis afectats de la província d'Alacant: Agost, Aigües, Alacant, Busot, El Campello, Xixona, Mutxamel, Sant Joan d'Alacant, Sant Vicent del Raspeig i La torre de les Maçanes, així com aquells altres que puguen acreditar l'afecció.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Acord de 24 de març de 2017, del Consell, d'inici de les actuacions per a pal·liar els danys produïts pel temporal de pluges i vent ocorregut a la Comunitat Valenciana els dies 13 i 14 de març (DOGV núm. 8017, de 07/04/2017).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

S'establix fins al 31 de maig de 2017, inclusivament, com a termini perquè els municipis puguen presentar les estimacions de danys en infraestructures i béns públics.

Formularis documentació

Les sol·licituds hauran d'incloure la documentació següent: a) Memòria valorada de l'estimació de danys, amb la relació detallada de les infraestructures afectades i la seua localització, preferentment cartogràfica. b) Declaració que tots els danys s'han produït com a conseqüència del temporal descrit en este acord. c) Declaració de qualsevol altra ajuda o subvenció rebuda o sol·licitada per a la mateixa finalitat davant d'altres organismes públics o privats o, si és el cas, declaració on s'indique que no s'ha sol·licitat ni rebut cap altra ajuda. Aquells municipis no relacionats podran sol·licitar acollir-se a este acord després d'acreditar haver patit un fenomen extraordinari per mitjà d'un informe tant de la intensitat com de l'amplitud del fenomen meteorològic, que haurà d'aportar junt amb la documentació requerida en el paràgraf anterior. Per a l'estimació de danys, les entitats locals podran demanar el suport dels servicis tècnics de la Generalitat i, en la mesura que corresponga, de les diputacions provincials de la Comunitat Valenciana.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, a:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Una vegada presentades les sol·licituds, s'avaluaran per part d'una comissió tècnica, presidida per la persona titular de la Direcció General de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, i formada per la persona que exercisca la Subdirecció General d'Emergències, qui assumirà les funcions de secretaria, així com per una persona amb rang mínim de cap o cap de servici, designada per cada conselleria o departament competent. 2. A la comissió mencionada li correspondrà efectuar una estimació pressupostària amb càrrec al Fons de Contingència per a l'exercici 2017, que se sotmetrà a l'aprovació pel Consell, així com determinar aquelles actuacions que siguen competència de l'Administració General de l'Estat per a la remissió. 3. En cas de superar-se la dotació pressupostària prevista, es podrà establir un prorrateig entre totes les actuacions finançables, les quals s'imputaran a càrrec del Fons de Contingència per a l'exercici 2017, previst en l'article 43 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, tot això sense perjuí que els departaments competents puguen cofinançar, amb càrrec als seus fons propis ordinaris, les actuacions previstes, fins al 100 per 100 del seu cost. 4. L'execució de les mesures que corresponguen podrà dur-se a terme a través del procediment d'inversió directa o pel procediment de subvenció. 5. Les actuacions que es desenrotllen a través d'inversió directa podran dur-se a terme per mitjà de l'encàrrec a mitjans propis a què es referixen els articles 4.1.n i 24.6 del text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa