Detall de Procediment

Subvencions destinades a entitats socials per a realitzar activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i les vulnerabilitats en els processos de gestió pública en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques.(ACTIVITATS DIFERENTS DE LES TECNOLÒGIQUES)

Codi SIA: 223802
Codi GUC: 18600
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: TANCAT
(28-03-2018
20-04-2018)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Realització d'activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i les vulnerabilitats en els processos de gestió pública en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques

Observacions

Observacions

Se subvencionaran els següents tipus d'activitats: Activitats relatives a l'objecte d'aquesta subvenció diferents de les tecnològiques compreses entre les següents: a) Proposta de mapes de riscos, per a la detecció, la prevenció i la investigació del frau i altres activitats il·legals, aplicats a l'administració: descripció i disseny dels riscos i, en tot cas, dels seus factors associats. b) La figura del compliance officer en l'Administració: definició i funcions dins de l'organització administrativa i reptes que ha d'assumir. c) Patrons fraudulents: rastres de seguiment i traçabilitat en l'anàlisi de les conductes delictives que permeten confeccionar els patrons de frau, fins i tot en aquells àmbits de gestió pública que no generen despesa a l'administració. d) Estudi i anàlisi dels processos i microprocessos de l'Administració pública amb l'objectiu de determinar controls preventius contra la corrupció, reals i detallats. e) Estudi i proposta dels factors de risc que revelen conductes fraudulentes i conductes tramposes en tots els àmbits de gestió pública, així com l'estudi i la proposta de definició d'indicadors de risc. f) Mètodes i propostes d'investigació que permeten millorar la capacitat per a analitzar i actuar davant d'irregularitats, activitats il·legals i enfortir la lluita contra el frau en els àmbits de gestió pública. g) Proposta de plans de formació de personal en bones pràctiques per a contribuir al desenvolupament, la millora i l'actualització de les capacitats i competències del personal empleat públic. L'intercanvi de coneixement anticorrupció entre les administracions nacionals i regionals. h) El sistema d'alertes automatitzat i la seua legitimitat com a mitjà de prova en els procediments de totes les ordres jurisdiccionals. i) Anàlisi de diversos casos de corrupció actuals en què l'administració publica haja vist minvats els seus recursos financers, amb origen a Espanya. Factors que l'acompanyen, indicadors de risc i determinació de controls que ho hagueren evitat. Les entitats presentaran un projecte en què, com a mínim, es recopilen i tots i cada un dels ítems esmentats més amunt. Les entitats concedents es comprometen a realitzar dos esdeveniments a la Comunitat Valenciana, un en el primer semestre de 2018 i un altre en el segon, abans de la presentació del compte justificatiu. Així mateix, han de redactar un informe final entregable que incloga totes les ponències presentades i les conclusions que podran ser publicades en la Revista Valenciana d'Estudis Autonòmics o altres mitjans d'edició. A aquestes actuacions es destinaran 30.000 €, que es concediran al projecte millor valorat. Es consideraran despeses directes subvencionables les vinculades a l'execució de l'activitat i que financen la consecució dels objectius, entre els quals es troben els següents: a) Equips, materials, arrendaments i subministraments. Es considerarà equipament l'arrendament d'elements d'immobilitzat, diferents de terrenys i edificis, afectes a l'activitat subvencionada: sales, mobiliari, equips informàtics i un altre equipament. b) Serveis tècnics i professionals requerits per a la realització de les activitats subvencionades com congressos, seminaris o altres necessitats previstes en aquesta ordre per a l'execució de l'activitat. c) Viatges, allotjaments i dietes, incloent-hi les despeses vinculades a la mobilitat del personal necessària per a l'execució de l'activitat.

Requisits

Requisits

1. Entitats, associacions i fundacions han d'estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent. 2. Estar adaptades, en el cas d'associacions, federacions i confederacions, a l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, i, en el cas de fundacions, a la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de fundacions (per a fundacions de la Comunitat Valenciana) o a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions (per a fundacions d'àmbit estatal). 3. Podran tindre la consideració d'entitats beneficiàries les agrupacions sense personalitat jurídica de les entitats previstes en els apartats anteriors, que estaran sotmeses a les obligacions que per a aquestes estableix l'apartat 3 de l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En aquests casos, s'ha de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació i l'import de la subvenció que se'ls ha d'aplicar com a entitats beneficiàries independents. Cada membre de l'agrupació, individualment, ha de reunir els requisits exigits per a la seua concurrència, excepte el corresponent a l'experiència mínima que calcularà com la suma d'experiència de tota l'agrupació. L'agrupació, en document privat, ha de nomenar una persona representant o apoderada única que haurà de tindre poders suficients per a complir les obligacions de representació legal de l'agrupació. En el mateix document, ha de constar, com a mínim, la voluntat de les parts de concórrer conjuntament a la convocatòria, la identificació de qui en tinga la representació legal, el nom de l'entitat líder, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, i l'import de la subvenció que ha d'executar cada membre de manera particular. No podrà dissoldre's aquesta agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats sense ànim de lucre, preferiblement aquelles que entre les seues finalitats perseguisquen la transparència i la lluita contra la corrupció per qualsevol mitjà, i l'objecte de les quals exercisca activitats en matèria de bones pràctiques, mesures anticorrupció i antifrau i altres d'assimilables, relacionades, clarament, amb la missió definida en els seus fins. Les entitats han de complir els requisits de la base cinquena.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 4/2017, de 12 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores, i la convocatòria per a l'any 2017, de les subvencions destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats en matèria de coneixement normatiu, tecnològic i de creació de xarxes de col·laboració social relacionades amb el sistema d'alertes ràpides en la lluita contra la corrupció (DOGV núm. 8064, de 16.06.2017)
  • Resolució de 9 d'agost de 2017, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es concedeixen subvencions destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats en matèria de coneixement normatiu, tecnològic i de creació de xarxes de col·laboració social relacionades amb el sistema d'alertes ràpides en la lluita contra la corrupció (DOGV núm. 8105, de 14/08/2017).
  • Resolució d'11 de setembre de 2017, de la Subsecretaria, per la qual s'amplia el termini de justificació de les subvencions destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats en matèria de coneixement normatiu, tecnològic i de creació de xarxes de col·laboració social relacionades amb el sistema d'alertes ràpides en la lluita contra la corrupció per a l'any 2017 (DOGV núm. 8128, de 15/09/2017).
  • ORDRE 1/2018, de 21 de març, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores, i la convocatòria per a l'any 2018 de subvencions destinades a entitats socials per a realitzar activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i les vulnerabilitats en els processos de gestió pública en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques (DOGV núm. 8262, de 27/03/2018)
  • RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2018, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es concedeixen subvencions destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i vulnerabilitats en el processos de gestió pública en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques. (DOGV nº 8326, de 27/06/2018)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies a comptar de l'endemà de la publicació de l'ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 8262, de 27/03/2018) L'incompliment del termini determina la inadmissió de la sol·licitud.

Formularis documentació

La sol·licitud ha d'acompanyar-se en tot cas de: a) Memòries explicatives de les característiques substancials de l'entitat sol·licitant i del projecte que es desenvoluparà així com de les despeses per a les quals se sol·licita subvenció organitzat en annexos de la manera següent: Annex I. Memòria explicativa de l'entitat, amb les característiques substancials sobre aquesta que es detallen en la base tretzena separant-les d'altres addicionals que l'entitat sol·licitant posseïsca. Annex II. Memòria explicativa del projecte que s'ha de desenvolupar i de les despeses per a les quals se sol·licita la subvenció atenent allò que s'ha ordenat en la base setena i huitena. La memòria explicativa tindrà com a màxim 70 pàgines i s'ajustarà a la tipologia d'activitat seleccionada, per a la qual cosa ha d'incloure totes i cada una de les propostes per activitat detallades en la base setena, diferenciant-les amb claredat. Es podrà aportar separadament, dins de l'activitat seleccionada, actuacions addicionals que suposen una millora del projecte. S'ha d'omplir un únic annex II per a totes les despeses sol·licitades referides als aspectes tècnics per cada tipologia d'activitat, en què es detalle el tipus de despesa i la justificació de la seua necessitat. b) Memòria amb documentació sobre el sol·licitant: - Targeta d'identificació fiscal o NIF. - Estatuts degudament legalitzats. - Certificació en què conste la identificació dels que dirigeixen l'entitat, membres del seu patronat o òrgan directiu, així com la data del seu nomenament i el mode d'elecció. En aquesta certificació haurà d'acreditar-se la presentació de les dites dades en el corresponent registre administratiu d'àmbit estatal o autonòmic. - Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el corresponent registre administratiu d'àmbit estatal o autonòmic. - Fotocòpia de l'acta fundacional i de la seua inscripció en el registre corresponent administratiu d'àmbit estatal, per a les associacions objecte de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. - Fotocòpia de la inscripció de l'escriptura pública de la seua constitució en el corresponent registre de fundacions per a les fundacions objecte de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions. - Declaració de qui tinga la representació legal de l'entitat en què manifeste expressament el seu consentiment perquè l'òrgan instructor demane la certificació d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, d'acord amb el que preveu l'article 25 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. - Autorització de qui tinga la representació legal en la qual manifeste expressament el seu consentiment perquè l'òrgan instructor demane la certificació en què conste que l'entitat no es troba incursa en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària de subvencions establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. - Declaració responsable en què certificaran que no es perceben subvencions recollides en la base cinquena 2.d, que foren concedides o sol·licitades durant l'exercici fiscal en curs o els dos exercicis anteriors. En el cas que no es forme part d'agrupacions, s'ha d'adjuntar a la sol·licitud la declaració de no-agrupació per a l'execució d'aquesta subvenció.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present convocatòria s'ha de fer de manera telemàtica. El formulari web de sol·licitud i la documentació annexa s'ha de presentar utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquestes ajudes que estarà disponible en el Catàleg de Serveis Públics Interactius de la Generalitat a través de https://sede.gva.es, apartat «Serveis en línia», en el qual s'ha de buscar el tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a aquest efecte. Per a tramitar la sol·licitud, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificats de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. El procediment telemàtic presenta dues entrades diferenciades, una per a cada tipus d'activitat. Les entitats han de presentar una sol·licitud diferenciada per tipologia d'acord amb les dues definides en la base setena. En el cas que per error una entitat presentara diverses sol·licituds dins del mateix tipus d'activitat es considerarà nul·la la que haja entrat en el registre telemàtic en últim lloc.

Observacions

Observacions

Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que esgoten la via administrativa, les entitats interessades podran interposar, sempre a partir de l'endemà de la seua notificació o publicació: - Un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'inspecció de serveis, d'acord amb el que disposa la normativa estatal vigent sobre el procediment administratiu comú de les administracions públiques. - O bé, directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA A aquestes actuacions es destinaran 30.000 euros. PAGAMENT - El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb allò que s'ha establit per la Llei de Pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici 2018, en relació amb el que preveuen els articles 164 i següents de la la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb la rendició prèvia del compte justificatiu. - Termini màxim de justificació: fins al dia 20 de novembre de 2018

Termini màxim

Termini màxim

Una vegada rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució. Els requeriments es regiran pel que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana. La persona titular de la Conselleria que tinga assignada la matèria relativa a la inspecció de serveis és l'òrgan competent per a concedir les subvencions regulades en aquesta ordre. La instrucció i gestió del procediment d'atorgament de subvencions, així com el seguiment de l'execució i la revisió de la justificació econòmica i tècnica, correspon a l'òrgan directiu que tinga atribuïdes les competències en matèria d'inspecció de serveis. La resolució del procediment serà dictada i notificada a l'entitat interessada en el termini màxim de sis mesos comptats des de la publicació de l'ordre. Transcorregut el termini de resolució sense que hi haja recaigut cap resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's desestimades. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i s'hi indicaran les entitats beneficiàries, la quantitat atorgada i la finalitat o les finalitats de la subvenció.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a aquells subjectes que es beneficien d'aquestes subvencions, que en siguen responsables, l'actuació dels quals siga objecte de sanció d'acord amb el que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública i sector públic instrumental i, amb caràcter procedimental, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o les normes que en el futur les substituïsquen. La conselleria amb competències en matèria d'inspecció de serveis es reserva la facultat d'interpretar el contingut d'aquestes bases als efectes de procedir a l'adjudicació de les subvencions i de qualsevol altre conflicte o dubte que puga plantejar-se en el marc d'aquesta convocatòria. La participació en la convocatòria que s'efectue a l'empara d'aquesta ordre implica acceptar aquestes bases reguladores.