Detall de Procediment

Assignacions econòmiques per a la realització del Programa d'Intercanvis escolar d'alumnat de centres públics: modalitat FIL 2024 i modalitat RAPSODES 2024 per a millorar la competència comunicativa i afavorir la cohesió lingüística per al curs 2023-2024

Codi SIA: 1998368
Codi GUC: 20074
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-02-2024
28-02-2024)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L’objecte d’esta resolució és la convocatòria d’assignacions econòmiques, en règim de concurrència competitiva, per a la realització de projectes d’intercanvis escolars entre alumnat de centres educatius públics no universitaris de la Comunitat Valenciana per afavorir la cohesió lingüística

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana de titularitat de la Generalitat Valenciana, que impartisquen educació infantil, educació primària, ESO, batxillerat, cicles formatius de formació professional o formació de persones adultes.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat, d'ús i ensenyament del valencià.
  • Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià.
  • Resolució

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria (DOGV 9778 de 31/01/2024)

Formularis documentació

El formulari de participació consta dels documents següents: a) Sol·licitud de participació, que inclou les dades del centre sol· licitant, les dades del professorat, el nivell i la quantitat d’alumnat, la modalitat d’intercanvi i les dades del centre amb el qual es preveu realitzar l’intercanvi; a més, en la modalitat Rapsodes, el compromís de participació en la formació oferida per l’àmbit artisticoexpressiu del CEFIRE o la indicació que ja s’ha realitzat esta formació en algun dels dos cursos immediatament anteriors a esta convocatòria. b) Certificat del secretari o secretària del Consell Escolar del centre amb el vistiplau del president o presidenta, que acredite que el Consell Escolar ha aprovat la sol·licitud de participació en el projecte d’intercanvis. c) Declaració responsable, firmada pel director o directora del centre, d’haver obtingut i tindre sota custòdia els drets d’imatge i so de les persones (alumnat, professorat i membres de la comunitat educativa) que puguen aparéixer en els documents audiovisuals que formen part del projecte, sempre respectant la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat. d) Pressupost del projecte, amb indicació de les despeses previstes. e) Projecte d’intercanvi, que ha d’incloure almenys els apartats següents: – Portada, en la qual constarà el títol del projecte, el nom del centre, el nom del centre amb el qual es realitza l’intercanvi, el nom del coordinador o coordinadora i la modalitat d’intercanvi que sol· licita. – Objectius del projecte. – Activitats planificades. S’ha d’especificar clarament les activitats que es realitzaran abans, durant i després de la trobada de l’alumnat. Cada centre educatiu només podrà presentar un projecte de cada una de les modalitats del programa d’intercanvis. Les sol·licituds que complixen els requisits i incorporen la documentació preceptiva indicada amb anterioritat, seran admeses a tràmit

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Els centres educatius han de sol·licitar la participació en aquesta convocatòria a través d'un tràmit OVICE: https://ovice.gva.es/oficina_tactica/?idioma=es_ES#/tramita/10007/10028

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Criteris de valoració de les sol·licituts 1. La valoració de les sol·licituds admeses a tràmit s’ha d’efectuar atenent la qualitat i viabilitat del projecte d’intercanvi d’acord amb els criteris següents: a) Nombre d’alumnat participant en l’activitat. Màxim: 10 punts. – Fins a 20 alumnes: 4 punts. – De 21 a 35 alumnes: 8 punts. – Més de 36 alumnes: 10 punts. b) Distància entre les poblacions dels centres que realitzen l’intercanvi. Màxim: 15 punts. – De 31 a 60 km: 5 punts. – Entre 61 i 150 Km: 10 punts. – Més de 150 km: 15 punts. c) Participació de professorat de matèries o àrees no lingüístiques. Màxim: 15 punts. En la modalitat FIL: – Professorat de qualsevol mòdul, àrea o matèria no lingüística en primària, secundària, formació professional o de formació de persones adultes: 10 punts. En la modalitat Rapsodes: – Professorat d’Educació Artística (primària) o de Música (secundària): 15 punts. – Professorat de qualsevol altre mòdul, àrea o matèria no lingüística en primària, secundària, formació professional o de formació de persones adultes: 10 punts. d) Coherència, estructuració i interés de les activitats planificades. Màxim: 20 punts. e) Incidència de les activitats planificades en el projecte per a la millora de la competència comunicativa en valencià de l’alumnat. Màxim: 15 punts f) Participació en activitats culturals que afavorisquen el coneixement del patrimoni cultural, lingüístic, natural i artístic de la comarca o localitat dels centres participants. Màxim: 10 punts. g) Incorporació d’activitats relacionades amb algun dels principis en què s’inspira el sistema educatiu: la igualtat d’oportunitats per al ple desenvolupament de la personalitat, la coeducació, la inclusió educativa, la igualtat de drets i oportunitats i l’accessibilitat universal a l’educació. Màxim: 15 punts. 2. La puntuació màxima són 100 punts i la mínima per a obtindre assignació econòmica ha de ser de 60 punts.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Servei d'Educació Plurilingüe, Direcció General d' Ordenació Educativa i Política Lingüística de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. Les quantitats concedides als projectes seleccionats tindran com a finalitat ajudar a sufragar totalment o parcialment les despeses relacionades amb el procés d’intercanvi amb un màxim de 1.000€ per projecte. 2. Podran ser objecte de l’assignació econòmica les despeses realitzades que de manera directa responguen a la naturalesa de l’activitat, que siguen estrictament necessàries i que es realitzen durant el desenvolupament del programa objecte d’esta convocatòria. Es consideraran despeses realitzades aquelles que hagen sigut efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació, determinat per esta convocatòria. Així, amb caràcter general, les quantitats concedides aniran destinades a sufragar: a) Les despeses del taller dut a terme pels artistes i que és necessari per al desenvolupament del projecte Rapsodes. b) Les despeses generals generades per la realització de l’intercanvi que tinguen el caràcter de béns no inventariables. Es consideren despeses generals en tot cas: b.1) Les despeses corrents: es consideren com a corrents aquelles que reunisquen alguna de les característiques següents: ser béns fungibles, no ser susceptibles d’incloure en inventari ni ser despeses reiteratives (com per exemple, la maquetació, impressió o difusió de materials). b.2) Les despeses derivades del pagament de lloguer de material i treballs especialitzats necessaris en el desenvolupament de les actuacions del projecte (l’enregistrament de vídeos o les retransmissions en directe realitzades per una empresa especialitzada, la realització de tallers o sessions formatives). b.3) Les despeses produïdes per assistència a activitats culturals. c) Les despeses de transport i restauració necessàries en el desenvolupament de l’activitat. 3. Les assignacions econòmiques concedides tenen el caràcter de sobredotació per despeses extraordinàries de funcionament dels centres públics de titularitat de la Generalitat i s’abonaran a càrrec del capítol II del programa pressupostari 09.02.02.421.C00 del pressupost de la Generalitat de l’any 2024, per un import global màxim de 120.000€, que quedaran condicionats a l’existència de crèdit pressupostari suficient i adequat per a atendre-les en la corresponent Llei de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2024, de conformitat amb el que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. 4. L’import global de 120.000€ es distribuirà entre les dos modalitats de l’intercanvi, de la manera següent: a) En primer lloc, es cobrirà l’assignació del taller de la modalitat RAPSODES que en cap cas no serà superior a 300€ per taller. b) La resta de la distribució dels diners es realitzarà de manera proporcional a la puntuació obtinguda.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data de la convocatòria. Una vegada conclòs este termini, sense que s’haja dictat i notificat resolució expressa, podran entendre’s desestimades les sol·licituds per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L’entrega de l’assignació econòmica als centres seleccionats es realitzarà, una vegada realitzat el projecte d’intercanvi d’experiències educatives i presentades les memòries que s’indiquen en l’apartat següent, a partir de l’1 de juliol, per transferència bancària al centre docent per mitjà d’orde de pagament en ferm, a proposta de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, a càrrec del pressupost anual de l’exercici 2024.

Termini

Termini

Fins al 30 de juny de 2024, inclòs, els centres emplenaran els documents següents i els enviaran a través del tràmit OVICE: a) Una memòria econòmica del projecte o compte justificatiu, consistent en la relació detallada de les despeses realitzades per a la realització de l’intercanvi, d’acord amb el model proporcionat pel Servei d’Educació Plurilingüe. b) Una memòria d’avaluació i impacte del projecte realitzat pels centres educatius, d’acord amb el model proporcionat pel Servei d’Educació Plurilingüe

Observacions

Observacions

Atés el caràcter de sobredotació per despesa extraordinària de funcionament, en els documents de control de l’activitat econòmica del centre docent públic hauran d’especificar-se els ingressos i les despeses que es produïsquen per raó d’esta convocatòria. Els centres adjuntaran la justificació de l’import de l’assignació econòmica concedida al balanç anual que han d’efectuar d’acord amb el que disposa l’Orde de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d’Educació i Ciència, per la qual es deleguen als directors dels centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana determinades facultats ordinàries en matèria de contractació, i s’aproven les normes que regulen la gestió econòmica d’estos centres. Els centres guardaran les factures o documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa de les despeses efectuades per a posteriors comprovacions de la inversió amb data compresa des de la publicació de la convocatòria fins el 30 de juny de 2024.

Documentació

Documentació

a) Una memòria econòmica del projecte o compte justificatiu, consistent en la relació detallada de les despeses realitzades per a la realització de l'intercanvi, d'acord amb el model proporcionat pel Servici d'Educació Plurilingüe. b) Una memòria d'avaluació i impacte del projecte realitzat pels centres educatius, d'acord amb el model proporcionat pel Servici d'Educació Plurilingüe.