Sol·licitud d'assumpció de la guarda d'una persona menor d'edat per l'Entitat Pública, amb caràcter temporal per circumstàncies greus i transitòries acreditades degudament. - GVA.ES
Sol·licitud d'assumpció de la guarda d'una persona menor d'edat per l'Entitat Pública, amb caràcter temporal per circumstàncies greus i transitòries acreditades degudament.
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
L'objecte del procediment és la sol·licitud, pels qui tinguen la pàtria potestat o la tutela d'una persona menor d'edat, a l'administració competent en matèria de protecció de la infància i l'adolescència perquè temporalment exercisca la guarda del xiquet, la xiqueta o l'adolescent, mitjançant l'acolliment familiar o residencial, per causes greus i transitòries. El termini màxim establit legalment per a l'assumpció de la guarda esmentada és de dos anys, i pot ser prorrogat amb caràcter excepcional.
Requisits
Requisits
Residir a la Comunitat Valenciana
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Poden sol·licitar la guarda voluntària les persones que resideixen a la Comunitat Valenciana respecte dels seus fills i les seues filles o/i pupils o pupil·les.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- - Codi Civil
- - Llei orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor
- - Llei 26/2018, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i l'adolescència.
- - Decret 93/2001, pel qual s'aprova el Reglament de mesures de protecció jurídica del menor.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis documentació
- Imprés oficial de sol·licitud signat per la persona o les persones que ho sol·liciten.
- DNI o NIE.
- Llibre de família/resolució judicial de nomenament de tutor.
- Autorització de residència vigent a Espanya, en cas de persones estrangeres.
- Documentació que acredite la circumstància greu que motiva la sol·licitud de guarda voluntària.
DNI de la persona o les persones que ho sol·liciten.
- Certificat d'inscripció en el Registre d'Unions de Fet.
- Certificat d'empadronament.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.
c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
Telemàtica
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1.- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida.
2.- Instrucció de l'expedient a fi de verificar la concurrència de la circumstància greu al·legada que impedisca cuidar adequadament la persona menor d'edat, i es poden recaptar tants informes com es considere pertinent, amb caràcter previ a formular una proposta de resolució a la Comissió Tècnica de Mesures de Protecció Jurídica del Menor.
Quan la sol·licitud no tinga els requisits exigits o no s'acompanye amb la documentació que resulte exigible, es requerirà la persona interessada perquè n'esmene la falta o presente els documents requerits, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la petició, amb la resolució prèvia.
3.- Tràmit d'audiència, previ a la decisió de la Comissió Tècnica, a les persones interessades, inclosa la persona menor d'edat si té la maduresa suficient o, en qualsevol cas, si té complits els dotze anys.
4.- Acord de la Comissió Tècnica i resolució de la persona titular de la direcció territorial en el sentit acordat per la Comissió Tècnica a la vista del que s'ha instruït, les al·legacions presentades i escoltada la persona menor d'edat quan siga procedent.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Direccions territorials d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
Observacions
Observacions
Es pot interposar, de conformitat amb el que es disposa en l'article 780.1 de la Llei d'enjudiciament civil, oposició davant dels tribunals civils, en el termini de dos mesos des de la seua notificació.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
No té cap efecte econòmic, sense perjudici de les obligacions que mantenen els sol·licitants en qualitat de tutors de les persones menors d'edat.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a resoldre i notificar és de tres mesos, a comptar de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada en el registre electrònic o en l'organisme competent per a la tramitació d'aquesta.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Direccions territorials d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
No
Sancions
Sancions
Règim sancionador: Llei 26/2018 (articles 185 i següents)