Detall de Procediment

Instal·lacions de GENERACIÓ d'energia elèctrica de BAIXA TENSIÓ destinades a AUTOCONSUM (fotovoltaiques, etc.) de potència instal·lada SUPERIOR A 10 kW. Comunicació d'alta (posada en servei), modificació, canvi de titularitat i baixa i INSCRIPCIÓ de les persones CONSUMIDORES associades a aquestes instal·lacions en el REGISTRE administratiu d'autoconsum d'energia elèctrica. Energia.

Codi SIA: 2326119
Codi GUC: 21117
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar les actuacions administratives que a continuació s'indiquen, respecte a les INSTAL·LACIONS de GENERACIÓ d'energia elèctrica de BAIXA TENSIÓ destinades a AUTOCONSUM de potència instal·lada SUPERIOR A 10 kW, en alguna de les següents modalitats incloses en l'article 9 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric: - Modalitats de subministrament amb autoconsum SENSE excedents. - Modalitats de subministrament amb autoconsum AMB excedents. 1) La presentació de la COMUNICACIÓ DE: 1.1. POSADA EN SERVEI d'una nova instal·lació (ALTA). *IMPORTANT: - El tràmit NO permet una segona alta en un CAU ja inscrit en el registre, llevat que siga de diferent persona titular o tecnologia. - I per a la simple correcció d'alguna dada ha d'utilitzar-se el tràmit de "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)" (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Enllaços"). 1.2. La MODIFICACIÓ de la instal·lació, que comprén també els casos d'ampliació de la instal·lació i de canvi de modalitat d'autoconsum. * IMPORTANT: per a la simple correcció d'alguna dada NO ha d'utilitzar-se l'opció de modificació, sinó comunicar-la a través del ja citat tràmit de "Aportació de documentació" (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Enllaços"). 1.3. El CANVI DE TITULARITAT de la instal·lació de GENERACIÓ i/o dels punts de subministrament associats. * IMPORTANT: de moment, la presentació telemàtica d'aquest canvi de titularitat s'ha de fer utilitzant el tràmit general (tràmit Z) de la conselleria competent en matèria d'Energia (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços"). 1.4. I la BAIXA de la instal·lació. * IMPORTANT: de moment, la presentació telemàtica de la baixa de la instal·lació s'ha de fer utilitzant el tràmit general (tràmit Z) de la conselleria competent en matèria d'energia (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços"). 2) Després d'això: 2.1. - Es procedirà a la INSCRIPCIÓ D'OFICI (d'alta, modificació o baixa, segons corresponga) de les persones CONSUMIDORES connectades en BAIXA TENSIÓ associades a aquestes instal·lacions en el REGISTRE ADMINISTRATIU D'AUTOCONSUM D'ENERGIA ELÈCTRICA. 2.2. - I addicionalment, respecte a les persones CONSUMIDORES connectades en BAIXA TENSIÓ associades a eixa instal·lació la potència instal·lada de la qual siga INFERIOR o IGUAL A 100 kW, es farà la COMUNICACIÓ d'ofici a l'empresa distribuïdora que s'acolliran a autoconsum o de la modificació o la baixa realitzada. (Vegeu més informació sobre aquesta comunicació en l'apartat "Informació complementària" d'aquest tràmit). * NOTA: per contra, en la resta de casos (és a dir, instal·lacions de generació d'energia elèctrica de baixa tensió destinades a autoconsum de potència instal·lada SUPERIOR A 100 kW, o aquelles en què la persona consumidora associada estiga connectada en ALTA TENSIÓ), és la persona consumidora associada a la instal·lació de generació qui ha de realitzar eixa comunicació. ** IMPORTANT: En el cas de les instal·lacions destinades a autoconsum AMB EXCEDENTS la potència instal·lada de les quals siga SUPERIOR A 100 kW, és la seua persona titular qui ha de sol·licitar la inscripció de la instal·lació en el Registre Administratiu d'Instal·lacions de Producció D'Energia Elèctrica de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Si per a una instal·lació d'autoconsum es vol COMPENSAR és necessari indicar-ho així en la comunicació que s'ha de presentar. No és suficient haver indicat que és una instal·lació que té excedents, ja que en la modalitat d'autoconsum amb excedents la compensació ha d'indicar-se expressament. 3) CONSULTA DE COMUNICACIONS D'INSTAL·LACIONS D'AUTOCONSUM A COMPANYIA DISTRIBUÏDORA Pot consultar-se si s'ha comunicat una instal·lació d'autoconsum a la companyia distribuïdora a través de la següent consulta web (l'enllaç directe a la qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit): Instal·lacions industrials: consulta per la persona TITULAR Concretament en l'apartat "COMUNICACIONS REALITZADES" d'eixa consulta web es pot comprovar la data de remissió de la comunicació a la companyia distribuïdora de les dades de la instal·lació per a la modificació del contracte d'accés (segons l'indicat en el segon paràgraf de l'article.8.1 del Reial decret 244/2019, de 5 d'abril). En cas de comprovar que alguna dada és errònia, haurà de comunicar-lo a través del tràmit "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). 4) CAU El CODI D'AUTOCONSUM (CAU), és un codi de 26 dígits que identifica unívocament a cada instal·lació d'autoconsum. Aquest CAU: - S'assigna per part de la distribuïdora en el tràmit d'accés i connexió de la instal·lació. Per a les instal·lacions exemptes d'aquest tràmit, és necessari posar-se en contacte amb l'empresa distribuïdora perquè ho facilite. - Es genera a partir del Codi Unificat de Punt de Subministrament (CUPS) del consum, afegint al final: "A000" per al cas de CUPS de 22 dígits, o bé "1FA000" o "0FA000" per al cas de CUPS de 20 dígits. Consulte amb la seua distribuïdora. - L'estructura del CAU és la següent: LL DDDD CCCC CCCC CCCC EE NT A000 En eixa estructura: LL són 2 caràcters alfabètics en majúscules, indicatius del país en el qual es troba el client o productor de règim especial, assignats segons la norma UNE-EN ISO 3166-1 amb la denominació d'alfa-2 (en el cas d'Espanya aquests caràcters són ES). DDDD són 4 caràcters numèrics que identifiquen la distribuïdora a la qual està connectat el client o productor de règim especial en el moment de l'assignació del codi. Aquests quatre caràcters els assigna Red Eléctrica de España, S.A., a cada distribuïdora i estan disponibles en la seua pàgina web: https://www.ree.es/es CCCC CCCC CCCC són 12 caràcters numèrics de lliure assignació a cada subministrament pel distribuïdor al qual està connectat, en el moment de l'assignació del codi. EE són 2 caràcters alfabètics en majúscules de detecció d'errors (calculats segons s'indica en la normativa vigent en aquesta matèria), aplicat als 16 caràcters numèrics anteriors. N és 1 caràcter numèric per a identificar els possibles diferents punts davantera, punts de mesura o registradors d'un mateix client o productor de règim especial. T és un 1 caràcter alfabètic, concretament: F per a identificar punts davantera / P per a identificar punt de mesura principal / R per a identificar punt de mesura redundant / C per a identificar punt de mesura comprovant / X, I o Z per a identificar registradors. A000 són 4 caràcters, indicatius d'autoconsum.

Requisits

Requisits

* Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular de la instal·lació o el seu representant* (que pot ser l'instal·lador habilitat que ha realitzat la instal·lació o la seua modificació).

Procediments relacionats

Procediments relacionats

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Aquestes actuacions poden fer-se durant tot l'any. No obstant això, en el cas de MODIFICACIÓ que consistisca en el CANVI DE MODALITAT D'AUTOCONSUM, haurà d'haver transcorregut un mínim d'un any des de la data d'alta o modificació del contracte d'accés del consumidor a la xarxa elèctrica.

Formularis documentació

A) ALTA (nova instal·lació) En cas d'alta, la documentació que cal presentar és la següent: 1 - Comunicació de nova instal·lació (cal marcar l'opció d'alta), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat COMUBTAC). * Nota: si per a una instal·lació d'autoconsum es vol COMPENSAR és necessari indicar-ho així en esta comunicació. No és suficient haver indicat que és una instal·lació que té excedents, ja que en la modalitat d'autoconsum amb excedents la compensació ha d'indicar-se expressament. 2 - Documentació identificativa de la persona titular i, si és el cas, del seu/de la seua representant (aportació de còpia del DNI/NIF/NIE), només si en l'apartat corresponent de la comunicació ha denegat l'autorització a l'Administració per a consultar telemàticament les seues dades d'identitat. 3 - Certificat d'instal·lació elèctrica en baixa tensió, emés per una empresa instal·ladora habilitada en baixa tensió de categoria especialista (IBTE) i signat digitalment per un instal·lador habilitat en baixa tensió (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat CERTACEN). * Nota: per a omplir el camp CAU, tinga en compte la informació facilitada sobre aquest tema en l'apartat "Informació complementària" d'aquest tràmit. 4 - Documentació tècnica de la instal·lació: - PROJECTE TÈCNIC de la instal·lació, subscrit pel tècnic/a titulat/ada competent, en el qual ha de quedar degudament justificada la modalitat d'autoconsum a la qual s'acull la instal·lació. - Certificat de direcció i terminació d'obra (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat CERINSBT). - Declaració responsable del tècnic/a competent projectista (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat DECRESTE), en el cas que el projecte tècnic de la instal·lació i/o el certificat de direcció i terminació d'obra es presenten sense el visat del col·legi professional corresponent. 5 - Permís d'accés i permís de connexió a la xarxa atorgats pel gestor de la xarxa i l'empresa distribuïdora o transportista, si és el cas. * IMPORTANT: les instal·lacions d'autoconsum sense excedents, així com les instal·lacions d'autoconsum amb excedents de potència igual o inferior a 15 kW que se situen en sòl urbanitzat que dispose de les dotacions i els serveis requerits per la legislació urbanística, estaran exemptes d'obtindre permisos d'accés i connexió. 6 - Certificat d'inspecció periòdica de les instal·lacions corresponents als subministraments associats, quan siga procedent. 7 - Documentació de l'avaluació de la conformitat del sistema antivessament instal·lat, segons l'annex I, apartat I.4 de l'ITC-BT-40, que s'ha de presentar només en el cas d'instal·lacions d'autoconsum sense excedents. 8 - En cas d'instal·lacions fotovoltaiques, per als inversors s'ha d'aportar un document del fabricant o un informe d'un laboratori acreditat, en espanyol, sobre el compliment de la reglamentació i les prescripcions tècniques aplicables (RD 1699/2011, RD 413/2014, etc.), incloent-hi la protecció davant del funcionament en illa. 9 - Certificat d'inspecció inicial de la instal·lació de generació, quan siga procedent. B) MODIFICACIÓ (inclosos els casos d'ampliació de la instal·lació i de canvi de modalitat d'autoconsum). En cas de modificació de la instal·lació, la documentació que caldrà presentar és la següent: 1 - Comunicació de modificació (cal marcar aquesta opció), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat COMUBTAC). * Nota: si per a una instal·lació d'autoconsum es vol COMPENSAR és necessari indicar-ho així en esta comunicació. No és suficient haver indicat que és una instal·lació que té excedents, ja que en la modalitat d'autoconsum amb excedents la compensació ha d'indicar-se expressament. 2 - Documentació identificativa de la persona titular i, si és el cas, del seu/de la seua representant (aportació de còpia del DNI/NIF/NIE), només si en l'apartat corresponent de la comunicació ha denegat l'autorització a l'Administració per a consultar telemàticament les seues dades d'identitat. 3 - Certificat d'instal·lació elèctrica en baixa tensió, emés per una empresa instal·ladora habilitada en baixa tensió de categoria especialista (IBTE) i signat digitalment per un instal·lador habilitat en baixa tensió (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat CERTACEN). * Nota: per a omplir el camp CAU, tinga en compte la informació facilitada sobre aquest tema en l'apartat "Informació complementària" d'aquest tràmit. 4 - Documentació tècnica de la instal·lació: - PROJECTE TÈCNIC de la instal·lació, subscrit pel tècnic/a titulat/ada competent, en el qual ha de quedar degudament justificada la modalitat d'autoconsum a la qual s'acull la instal·lació. - Certificat de direcció i terminació d'obra (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat CERINSBT). - Declaració responsable del tècnic/a competent projectista (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat DECRESTE), en el cas que el projecte tècnic de la instal·lació i/o el certificat de direcció i terminació d'obra es presenten sense el visat del col·legi professional corresponent. 5 - Permís d'accés i permís de connexió a la xarxa atorgats pel gestor de la xarxa i l'empresa distribuïdora o transportista, si és el cas. Aquests permisos s'han de presentar només en cas de: - Canvi de modalitat a autoconsum amb excedents, per a instal·lacions situades en sòl no urbanitzat, o bé en sòl urbanitzat però que no dispose de les dotacions i els serveis requerits per la legislació urbanística, independentment de la potència que tinguen. De la mateixa manera, també ho hauran de presentar les de potència instal·lada superior a 15 kW quan se situen en sòl que sí que dispose de les dotacions i els serveis requerits. - Ampliació de la potència d'instal·lacions d'autoconsum amb excedents que ho requerien inicialment, o les que se situen en sòl urbanitzat que dispose de les dotacions i els serveis requerits per la legislació urbanística, quan, després de la modificació, se superen els 15 kW de potència instal·lada. 6 - Quan siga procedent, certificat d'inspecció periòdica: - De les instal·lacions corresponents als subministraments associats; - o de les instal·lacions de generació. 7 - Documentació de l'avaluació de la conformitat del sistema antivessament instal·lat, segons l'annex I, apartat I.4 de l'ITC-BT-40, que només s'ha de presentar en el cas de substitució d'aquest o de canvi de modalitat a autoconsum sense excedents. 8 - En cas d'instal·lacions fotovoltaiques, per a la substitució d'inversors existents, s'ha d'aportar un document del fabricant o un informe d'un laboratori acreditat, en espanyol, sobre el compliment de la reglamentació i les prescripcions tècniques aplicables (RD 1699/2011, RD 413/2014, etc.), incloent-hi la protecció davant del funcionament en illa. C) CANVI DE TITULARITAT de la instal·lació de generació i/o del punt de subministrament associat a aquesta * IMPORTANT: en cas d'instal·lacions INDIVIDUALS sense excedents han de realitzar-se obligatòriament tots dos canvis de titularitat conjuntament, ja que la titular de la instal·lació i la del punt de subministrament han de ser la mateixa persona. En cas de canvi de titularitat de la instal·lació de generació i/o del punt de subministrament associat a aquesta, la documentació a presentar serà la següent: 1 - Comunicació de canvi de titularitat (cal marcar aquesta opció), degudament omplida* i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat COMUBTAC). * Nota: especialment, recorde emplenar els diferents camps de l'apartat relatiu al canvi de titularitat, inclòs marcar: . La casella de la declaració responsable de disposar de la documentació acreditativa d'aquest canvi. . I en cas d'instal·lacions COL·LECTIVES sense excedents, també la casella de la declaració responsable corresponent a elles. 2 - Documentació identificativa de la nova persona titular i, si és el cas, del seu/de la seua representant (aportació de la còpia del DNI/NIF/NIE), només si en l'apartat corresponent de la comunicació ha denegat l'autorització a l'Administració per a consultar telemàticament les seues dades d'identitat. 3 - Quan siga procedent, certificat d'inspecció periòdica en vigor: - De la instal·lació de generació ; - I de les instal·lacions corresponents als subministraments associats. D) BAIXA En cas de baixa de la instal·lació, la documentació que caldrà presentar és la següent: 1 - Comunicació de baixa (cal marcar aquesta opció), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit, denominat COMUBTAC). 2 - Documentació identificativa de la persona titular i, si és el cas, del seu/de la seua representant (aportació de còpia del DNI/NIF/NIE), només si en l'apartat corresponent de la comunicació ha denegat l'autorització a l'Administració per a consultar telemàticament les seues dades d'identitat. 3 - Document tècnic emés per instal·lador elèctric habilitat certificant la DESCONNEXIÓ de la instal·lació i que aquesta ha quedat en les degudes condicions de seguretat.

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones FÍSIQUES (article 14 Llei 39/2015) a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
11. Les persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics (article 14, Llei 39/2015) i les no obligades a fer-ho que opten per aquesta via han de presentar les comunicacions MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC l';enllaç directe del qual s';ha d';indicat (o, de moment, amb el tràmit Z en cas de modificació, canvi de titularitat i baixa). 2. Per a la presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) ha de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - El sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). - I, en general, tots els acceptats per la plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 3. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), aquesta s';ha d';inscriure prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 4. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (que figura de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la comunicació i la resta de documentació, omplides i signades digitalment, i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d';expedient obert, en la vostra carpeta ciutadana (vegeu ";Enllaços";). 5. Respecte de la DOCUMENTACIÓ QUE CAL ANNEXAR: - És recomanable que reuniu tots els documents que heu d';annexar, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';hi han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat ";Quina documentació s';ha de presentar?";, hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * I en l';apartat ";Impresos associats"; (a més del mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents. Si hi ha un model normalitzat, el document s';ha de presentar en aquest i, si no n';hi ha, l';ha de crear o recaptar la persona comunicant per a poder-los adjuntar a la vostra comunicació telemàtica. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-ho abans d';annexar-los. 6. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents Si continueu necessitant ajuda, per favor notifiqueu-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: https://cindi.gva.es/va/cita-previa - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es, 11. Les persones obligades a relacionar-se per mitjans electrònics (art.14 Llei 39/2015) i les no obligades a fer-ho que opten per aquesta via han de presentar les comunicacions MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC l';enllaç directe al qual s';ha d';indicat (o, de moment, amb el tràmit Z en cas de canvi de titularitat i baixa). 2. Per a la presentació telemàtica, la persona (física o jurídica) ha de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació», entre els quals s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV. - El sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). - I, en general, tots els acceptats per la plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d';inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (que figura de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la comunicació i la resta de documentació, omplides i signades digitalment, i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d';expedient obert, en la vostra carpeta ciutadana (vegeu ";Enllaços";). 5. Respecte de la DOCUMENTACIÓ QUE CAL ANNEXAR: - És recomanable que reuniu tots els documents que heu d';annexar, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';hi han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat ";Quina documentació s';ha de presentar?";, hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * I en l';apartat ";Impresos associats"; (a més del mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents. Si hi ha un model normalitzat, el document s';ha de presentar en aquest i, si no n';hi ha, l';ha de crear o recaptar la persona comunicant per a poder-los adjuntar a la vostra comunicació telemàtica. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-ho abans d';annexar-los. 6. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents Si continueu necessitant ajuda, comuniqueu-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: sgem_se@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El PROCEDIMENT a seguir per a les INSTAL·LACIONS de GENERACIÓ d'energia elèctrica de BAIXA TENSIÓ destinades a AUTOCONSUM de potència instal·lada SUPERIOR A 10 kW, en les modalitats de subministrament amb autoconsum sense excedents, o bé amb excedents, és el següent: 1. Una vegada executada la nova instal·lació o la modificació i superades les proves reglamentàries, totes dues per un instal·lador elèctric habilitat, o bé en els casos de canvi de titularitat o de baixa, es presentarà la comunicació (presencialment o telemàticament, segons siga procedent) en el servei territorial competent en matèria d'energia corresponent a la província en què radique, juntament amb la restant documentació requerida. 2. Revisió de la comunicació i de la documentació presentades, després de la qual cosa poden ocórrer dues coses: a) Comprovada la validesa de la comunicació i de la documentació presentades, el servei territorial: 1r. En els casos de nova instal·lació (ALTA) o de MODIFICACIÓ, haurà de diligenciar, mitjançant segellament, el CERTIFICAT de la instal·lació i notificar-lo a la persona comunicant. 2n. En tots els casos, respecte a les persones CONSUMIDORES connectades en BAIXA TENSIÓ associades a eixa instal·lació, en farà la inscripció d'ofici (d'alta, modificació o baixa, segons corresponga) en el REGISTRE ADMINISTRATIU D'AUTOCONSUM D'ENERGIA ELÈCTRICA. 3r. Addicionalment, respecte a les persones CONSUMIDORES connectades en BAIXA TENSIÓ associades a eixa instal·lació la potència instal·lada de la qual siga INFERIOR o IGUAL A 100 kW, es farà la COMUNICACIÓ d'ofici a l'empresa distribuïdora que s'acolliran a autoconsum o de la modificació o la baixa realitzada. (Vegeu més informació sobre aquesta comunicació en l'apartat "Informació complementària" d'aquest tràmit). * Nota: en la resta de casos és la persona consumidora associada a la instal·lació de generació qui ha de realitzar eixa comunicació. b) Si la comunicació o la documentació NO són correctes, s'ha de fer un requeriment perquè s'esmene. * En els casos de tramitació telemàtica, l'esmena també s'ha de realitzar per aquesta via utilitzant el tràmit d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.) Després d'això, si la persona interessada aporta la documentació correcta, es procedeix segons s'ha descrit en el punt a anterior. Si la persona interessada NO aporta la documentació correcta, transcorregut el termini corresponent, es resol amb la declaració de desistida i s'arxiva l'expedient. 3. Si escau, es realitzarà una visita d'inspecció posterior. * NOTA: tots aquests tràmits s'han de realitzar sense perjudici de la resta de permisos o autoritzacions de caràcter urbanístic, ambiental, municipal o altres que siguen aplicables en funció de les característiques del projecte.

Observacions

Observacions

La resolució d'aquest procediment no posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs d'alçada davant de la direcció general competent en matèria d'energia, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que disposa el títol X de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric (referent al compliment del Reial decret 244/2019, de 5 d'abril, pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de l'autoconsum d'energia elèctrica), o en el títol V de la Llei 21/1992, d'indústria (referent al compliment del Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió).