Detall de Procediment

Convocatòria per a l'exercici 2024 de subvencions destinades a finançar els projectes experimentals dels servicis d'ocupació de les universitats públiques valencianes d'acord amb l'Orde 4/2020 de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

Codi SIA: 2365092
Codi GUC: 21296
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(03-04-2024
24-04-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió de subvencions destinades a fomentar projectes de caràcter innovador o experimental que fomenten la inserció laboral, desenvolupats pels servicis d'ocupació de les universitats públiques valencianes, dins del territori de la Comunitat Valenciana i les beneficiàries últimes de la qual siguen persones que tinguen veïnatge administratiu en qualsevol dels municipis de la Comunitat Valenciana. Els projectes hauran de donar resposta a les necessitats de col·laboració entre els diferents servicis d'ocupació de les universitats públiques valencianes i LABORA, per a poder facilitar la interacció entre les accions d'orientació i inserció de les universitats i les de LABORA, de manera que realitzen una transferència de coneixement a prop dels seus mètodes d'orientació i inserció laboral.

Observacions

Observacions

Destinataris finals: Universitats públiques valencianes o entitats dependents d'aquestes que exercisquen competències en matèria d'ocupació. NOMBRE DE BENEFICIARIS PREVISTOS: 5. Quantia/pressupost: 100.000

Requisits

Requisits

Els projectes experimentals s'articularan com a “Propostes Innovadores per a la millora de l'Ocupabilitat”, per a oferir servicis d'informació, orientació, acompanyament, networking, etc. per a la inserció laboral de manera que la metodologia utilitzada puga ser valorada per LABORA amb l'objectiu de la seua possible incorporació als seus processos. Tractaran almenys un d'estos tres eixos de treball: - Aplicació de la intel·ligència artificial a la inserció laboral - Formació/entrenament per a entrevistes de treball i competències per a millorar l'ocupabilitat - L'ocupació en l'economia circular

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les universitats públiques valencianes o entitats amb personalitat jurídica dependents d'estes, que exercisquen competències en matèria d'ocupació, sempre que formen part del sistema universitari valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de coordinació del sistema universitari valencià.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. DOGV. núm. 9819 de 2 d'abril de 2024.

Formularis documentació

1. Les sol·licituds han d'acompanyar-se, en tot cas, de la documentació següent: a) Projecte presentat i certificació de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant de l'aprovació del mateix per al qual se sol·licita la subvenció. b) Informe sobre el caràcter innovador del projecte evacuat per alguna de les entitats incloses en el mapa d'entitats de l'ecosistema emprenedor de la Comunitat Valenciana. c) Declaració responsable sobre altres ajudes de minimis (subjectes a aquest o altres reglaments de minimis) concedides durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs. d) Declaració responsable sobre ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió. e) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat. En el cas que no haja variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant de LABORA per l'entitat sol·licitant, s'hi ha d'identificar la versió corresponent. f) Declaració responsable de la persona que tinga la representació legal de l'entitat beneficiària del fet que no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària que recullen els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons el model normalitzat. Només podrà presentar-se una sol·licitud per universitat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es localitzen en l'adreça d'Internet http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/ajudes_planificacio 4. Respecte de la documentació que s'ha d'aportar juntament amb la sol·licitud, i d'acord amb el que estableix l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no es requereix a les entitats interessades que aporten dades i documents que s'hagen aportat anteriorment a qualsevol administració pública. A aquest efecte, l'entitat interessada ha d'indicar, si és el cas, en quin moment i davant de quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats perquè LABORA puga recaptar-los electrònicament a través de la consulta que corresponga, cas en què resultarà necessari el consentiment exprés de l'entitat interessada per a sol·licitar aquesta documentació. L'òrgan instructor podrà recaptar de les entitats interessades l'aportació addicional de tots els documents i les dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. En la subdirecció general competent en matèria de planificació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals, i una persona que actue com a secretària, amb veu però sense vot. Els vocals i la persona que actue com a secretària seran designats per la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis. Les propostes de concessió es formularan a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'òrgan instructor podrà recaptar de les entitats interessades l'aportació addicional de tots els documents i les dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. En la subdirecció general competent en matèria de planificació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals, i una persona que actue com a secretària, amb veu però sense vot. Els vocals i la persona que actue com a secretària seran designats per la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis. Les propostes de concessió es formularan a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa la dotació es distribuirà aplicant els criteris següents: 1.1 La valoració dels projectes presentats serà com a màxim 25 punts i s'efectuarà d'acord amb els criteris següents: A) Fins a 15 punts es valorarà la incidència del projecte en les matèries d'ocupació, formació, intermediació i inserció laboral, competència de LABORA. Condicionants per a la puntuació del projecte: 1. En els projectes experimentals d'inserció, acompanyament i reciclatge professional. a) Per a l'àmbit de digitalització i noves tecnologies, es valoraran accions dirigides a posicionament en xarxes professionals, simulació d'entrevista digital i accions de mentoring. b) Per a l'àmbit d'economia circular, es valoraran les accions d'intermediació laboral que es desenvoluparan en territoris de baixa densitat demogràfica de la Comunitat Valenciana. c) Per a l'àmbit d'economia de les cures, es valoraran les accions dirigides a col·lectius d'estudiants i persones diplomades amb discapacitat per a enfortir la seua inclusió sociolaboral. 2. En els projectes experimentals d'innovació. a) Per a l'àmbit de teletreball en matèria de formació, es valoraran accions per a formar en capacitació tecnològica i aules virtuals de formació. b) Per a l'àmbit de metodologia d'acolliment i orientació per a la inserció, es valoraran les accions dirigides prioritàriament a col·lectius vulnerables per a formació en competències per a l'ocupabilitat i experiències similars. c) Per a l'àmbit de model innovador de fòrum d'ocupació, es valoraran les accions/projectes en forma d'esdeveniments en línia de cerca d'ocupació dirigida a universitaris. d) Per a l'àmbit del projecte per a vertebrar el territori mitjançant els agents locals, es valoraran les accions que es desenvoluparan en municipis menys densament poblats per a millorar l'ocupabilitat, la capacitat d'emprenedoria i l'autoocupació. B) Fins a 5 punts es valorarà l'experiència, trajectòria i especialització dels serveis d'ocupació de les entitats beneficiàries, especialment si disposen d'oficina o agència de col·locació, percentatge d'alumnes que utilitzen els seus serveis i percentatge d'exalumnes que hi hagen inserit. C) La incidència del projecte en la societat es valorarà fins a 5 punts, tenint en compte la repercussió territorial de les activitats programades en l'ocupació i el desenvolupament local, l'interés social del projecte i l'abast de les seues mesures de difusió i divulgació. Dins d'aquest apartat es valorarà, especialment, si en l'actual situació de crisi sanitària, el projecte incideix en aquells col·lectius més colpejats per la COVID-19.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció correspondrà a la Subdirecció General d'Estratègia i Modernització.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de LABORA, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del jutjat contenciós administratiu competent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import de la subvenció no podrà superar els 50.000 euros per entitat beneficiària. Una vegada concedida l'ajuda podrà anticipar-se el pagament de fins a un màxim del 30% de la subvenció concedida, d'acord amb el que es preveu en l'article 171 de la Llei 1/2015 de 16 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, sense necessitat de presentar aval o garantia, per tractar-se d'Universitats de caràcter públic, d'acord amb el que es preveu en l'apartat 5.g) del citat article.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar les resolucions procedents serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa