Detall de Procediment

Aportació de documentació requerida per al procediment d'acreditació d'infermers/eres. Habilitació per a la indicació, l'ús i l'autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 2409462
Codi GUC: 21548
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit permet l'aportació per via telemàtica de la documentació requerida per al procediment d'acreditació d'infermeres/ers. Habilitació per a la indicació, l'ús i l'autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

Per a poder aportar documentació mitjançant aquest tràmit telemàtic, s'han de complir els requisits que estableix el procediment d'habilitació per a la indicació, l'ús i l'autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els participants que hagen de presentar la documentació requerida per al procediment acreditació d'infermers/eres. Habilitació per a la indicació, l'ús i l'autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 145/2020, de 25 de setembre, del Consell, de regulació del procediment d'acreditació per a la indicació, l'ús i l'autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà per part d'infermeres i infermers a la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En el moment que inicien un expedient d'acreditació d'infermers/eres.

Formularis documentació

La documentació, si és el cas, s'ha de presentar de manera telemàtica, per a la qual cosa cal dirigir el tràmit a la direcció territorial de la província corresponent al domicili de la persona interessada. Si té el seu domicili fora de la Comunitat Valenciana, es remetrà a la direcció territorial de la província de València. 1. En cas que la interessada o l'interessat preste la seua autorització a l'Administració per a la consulta telemàtica de dades personals, es comprovaran: dades de titulació, d'infermera/er general o especialista, i certificat de vida laboral de la Seguretat Social, segons l'article 28.2 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 2. En cas de no autoritzar-ho, han d'aportar els documents següents: 2.1. Fotocòpia compulsada del títol de grau en Infermeria, de diplomatura en Infermeria o d'Ajudant Tècnic Sanitari o equivalent. Per a l'acreditació en l'àmbit de les cures especialitzades d'infermeria, a més, fotocòpia compulsada del títol d'Infermera/er especialista. 2.2. Certificat de vida laboral de la Seguretat Social com a documentació acreditativa de tindre una experiència professional mínima d'un any com a infermera/er. 3. En els dos casos, és a dir, tant si s'autoritza l'Administració com si no s'autoritza per a la consulta telemàtica de la documentació, d'acord amb el que disposa l'article 5.2 del Decret 145/2020, de 25 de setembre, del Consell, de regulació del procediment d'acreditació per a la indicació, l'ús i l'autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà de les infermeres i els infermers en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, les interessades i els interessats han de presentar telemàticament la documentació acreditativa del fet que la seua experiència professional s'ha desenvolupat en l'àmbit de les cures generals, especialitzades o en els dos tipus de cures. La forma d'acreditació dependrà de si s'han prestat serveis: a) Per compte d'altri: S'ha d'aportar un certificat expedit per la institució, empresa o, si és el cas, empreses ocupadores, amb l'especificació de si la prestació laboral va ser en règim de cures generals o de cures especialitzades. En el supòsit excepcional que resulte materialment impossible presentar aquest certificat, per causes degudament justificades i que s'han d'acreditar, es tindrà en compte únicament el certificat de vida laboral de la Seguretat Social, el qual s'ha d'acompanyar d'una declaració responsable del temps de serveis prestats en règim de cures generals, de cures especialitzades o de les dues. b) Per compte propi: S'ha d'aportar una declaració responsable sobre els règims de cures d'infermeria previstos, generals, especialitzats o els dos. Només es podran presentar mitjançant aquest tràmit electrònic d'aportació de documentació els documents electrònics administratius, d'acord amb l'article 26 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els documents que no tinguen aquesta naturalesa s'han d'aportar per qualsevol dels mitjans que preveu l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No es requereix el pagament de taxes.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Com es tramita telemàticament? A través de l'enllaç corresponent: Tramitar amb certificat electrònic 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, que podreu omplir i signar digitalment i fer la presentació telemàtica de tot, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 4. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, s'han d'annexar a través del següent tràmit d'aportació, si és el cas: En l'apartat denominat "IMPRESOS ASSOCIATS", hi ha un model normalitzat i que es pot omplir de la declaració responsable. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els ha de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents. 5. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa