Detall de Procediment

Ajudes per a la contractació d'educadores i educadors ambientals en les entitats locals en el marc del Pla integral de residus de la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 2568734
Codi GUC: 22048
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
(25-04-2024
09-05-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte de la subvenció és el finançament de la contractació d'educadores i educadors per a la formació, informació, difusió i sensibilització als ciutadans i a empreses generadores de residus, en la gestió dels residus domèstics per a l'exercici 2024.

Observacions

Observacions

- L'ajuda concedida és compatible amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per a les actuacions objecte d'aquestes ajudes, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici de les limitacions que puga establir la normativa a aquest efecte. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. L'entitat sol·licitant ha de comunicar en el moment de la sol·licitud la concurrència o no concurrència amb altres ajudes o subvencions concedides i/o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat, nacional o internacional. També es compromet a comunicar qualsevol ajuda que sol·licite o reba amb posterioritat a aquesta sol·licitud.

Requisits

Requisits

1. Totes les sol·licituds s'acompanyaran, amb caràcter obligatori i a fi d'establir l'orde de prelació, de la següent documentació: 1.a. – Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. – Acreditació, quan siga procedent, de la identitat de la persona que exercisca la representació legal, quan esta representació s'efectue per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. – Acreditació de la representació, si és el cas. – Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. 1.b. Certificat de l'acord de l'òrgan de govern competent d'aprovació de la documentació i de presentació de la sol·licitud a la convocatòria. 1.c. Declaració responsable de l'òrgan de govern competent de l'entitat sol·licitant sobre, altres subvencions rebudes o sol·licitades per a les mateixes despeses elegibles. 1.d. Certificat de la intervenció de l'entitat sol·licitant, de disponibilitat pressupostària de la despesa objecte de l'ajuda. 1.e. Memòria explicativa, que inclourà: – Descripció de les activitats d'educació ambiental a desenvolupar per les persones educadores ambientals a contractar. – Procediment de contractació del personal, en cas de subcontractació, procediment de contractació. – Calendari previst de desenvolupament de l'actuació dividit, si és el cas, per actuacions o fases d'implantació o desenvolupament. – Cens de la població afectada per l'actuació actualitzada abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. – Pressupost de l'actuació a realitzar firmat per la persona sol·licitant o representant. 1.f. En el cas que una entitat local supramunicipal (diputació, consorci o mancomunitat) sol·licite ajuda per a la contractació de persones educadores per a un determinat nombre de municipis compresos en la seua àrea d'influència i una de les entitats locals municipals compresa en la citada entitat local supramunicipal també sol·licite ajuda per a la contractació de persones educadores per al seu municipi, certificat de la Secretaria de l'entitat local municipal i/o supramunicipal que l'ajuda sol·licitada per ambdues no suposa doble finançament per a la mateixa activitat, sinó que l'ajuda per a la contractació de les persones educadores és independent i no concorre amb l'ajuda sol·licitada per cap d'elles. Si bé s'annexaran els següents documents addicionals i també necessaris per a establir l'orde de prelació, mitjançant l'enllaç abans indicat de la seu electrònica de la Generalitat: A) Les entitats locals municipals i mancomunitats: Certificat de la persona que ostente la secretaria de l'entitat local d'aprovació definitiva del pla local de gestió de residus domèstics d'acord amb el que prescriu el PIRCVA abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. L'aprovació definitiva del pla local suposa la publicació definitiva del mateix en el BOP corresponent. B) Els consorcis de residus 1. Certificat del consorci acreditant l'aprovació d'un preu públic diferenciat de la fracció de residus domèstics mesclats per la gestió separada de bioresidus abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. 2. Certificat dels municipis que, formant part del consorci corresponent, han donat la seua conformitat perquè la prestació del servici de persones educadores ambientals el realitze l'entitat abans de la data establida per a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. C) Les diputacions provincials Certificat de l'entitat local d'aprovació del pressupost en el qual s'inclou la partida de despesa destinada a fomentar la gestió separada de bioresidus abans de la data establida per a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. 2. Sense perjuí de la documentació requerida anteriorment i en el supòsit de totes les entitats sol·licitants, la següent documentació haurà d'aportar-se amb caràcter obligatori, abans de la proposta de concessió, no sent considerada inicialment essencial per a establir l'orde de prelació de sol·licituds: 2.a. Acreditar estar al corrent del pagament de l'Impost sobre el Depòsit de Residus en Abocadors, la Incineració i la Coincineració de Residus. S'haurà d'aportar certificació del contribuent de l'impost que el/els municipis estan al corrent de l'abonament de l'impost traslladat. En el cas d'entitats beneficiàries que siguen administracions públiques municipals o supramunicipals, les entitats locals beneficiàries sol·licitants hauran d'estar al corrent de les seues obligacions envers el contribuent de l'impost, en relació amb l'impost sobre el depòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus previst en la llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats (art. 84 a 97 de la indicada llei estatal), així com les seues disposicions de desenvolupament en la Comunitat Valenciana, a través de la llei 5/2022, de 29 de novembre, de la Generalitat, de residus i sòls contaminats per al foment de l'economia circular en la Comunitat Valenciana (disposició addicional sic novena). Esta previsió abasta a municipis, mancomunitats, EMTRE i consorcis quan paguen la part de l'impost d'ecoparcs de gestió consorciada. Així mateix, les entitats locals beneficiàries hauran d'acreditar la posada en marxa de les previsions del nou gravamen addicional de depòsit en abocador previst en l'Orde TED/789/2023, de 7 de juliol, per la qual s'establix el mètode de càlcul del cost d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle en abocador (BOE 15.07.2023). Esta orde TED només afecta a entitats locals que gestionen, directament o indirectament, abocadors. Finalment, per a tindre accés a la subvenció, en el cas d'entitats locals supramunicipals beneficiàries, els municipis integrants del consorci o entitat local supramunicipal competent dels servicis de valorització i eliminació de residus domèstics, hauran d'estar també al corrent de les seues obligacions davant el contribuent de l'impost estatal a l'abocament, impost sobre el depòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus previst en la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats (art. 84 a 97 de la indicada llei estatal), així com les seues disposicions de desenvolupament en la Comunitat Valenciana, a través de la Llei 5/2022, de 29 de novembre, de la Greneralitat, de residus i sòls contaminats per al foment de l'economia circular en la Comunitat Valenciana (disposició addicional sic novena). Això significa que els municipis pertenecientes als consorcis i EMTRE hauran d'estar també al corrent pel que fa als pagaments, en el cas que siguen els municipis els responsables del pagament l'impost per ser ells les entitats locals de recollida (fem de la via pública principalment). 2. b. Acreditar estar al corrent del pagament de les quotes al corresponent consorci del Pla Zonal de Residus. Este extrem es podrà acreditar amb el certificat del secretari del consorci en el qual es constate que està al pagament de la quota corresponent 3. L'acreditació de la documentació relacionada en l'apartat anterior s'efectuarà sense perjuí del que s'establix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent: a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents. b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents. c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 4. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les següents declaracions responsables, segons corresponga: a) Que complixen la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, segons establix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. b) Que complixen la normativa sobre igualtat efectiva entre homes i dones (Llei orgànica 3/2007 i Llei 9/2003 de la Generalitat). c) Que complixen el que s'establix en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. d) Que estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. e) Que disposen de capacitat econòmica, financera i operativa suficient per a garantir l'execució de l'operació proposada. f) Que complixen les obligacions per reintegrament de subvencions. g) Que proposen i executen els projectes que es corresponguen amb les línies d'actuació indicades i que complixen els requisits i condicions que s'establixen en l'orde i en les respectives convocatòries. h) Que han informat les persones de les quals aporta dades o documentació en este procediment de: – La comunicació d'estes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment. – La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si esta consulta requerix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment. – La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assistixen en relació amb el tractament de les seues dades personals

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiaris de les subvencions recollides en aquestes bases: a) les entitats locals de la Comunitat Valenciana que, en virtut de la Llei 22/2011 i de la llei de residus CV, presten, com a servei obligatori, la recollida, el transport i el tractament dels residus domèstics generats en les llars, comerços i serveis dels seus respectius àmbits territorials. b) les entitats locals que presten aquests serveis bé de manera independent (municipis) o mitjançant l'associació de diverses entitats locals (àrees metropolitanes, mancomunitats, o diputacions provincials) de conformitat amb el que disposa la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i en l'article 12.5.a) de la Llei 22/2011. c) els consorcis i les entitats metropolitanes constituïts per a l'execució dels plans zonals de residus establits en el PIRCV i en les ordres d'aprovació d'aquests, en virtut del que disposa l'article 6.3 de la Llei de residus CV i en l'article 108 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant Llei règim local CV). d) les diputacions provincials, en virtut de les competències que tenen atribuïdes en virtut de l'article 7 de la Llei de residus CV i en l'article 50 de la Llei règim local CV.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds d'ajuda es presentaran, via telemàtica, en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i es dirigiran a la persona titular de la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental (DOGV Núm. 9835 / 24.04.2024).

Formularis documentació

La sol·licitud s'ha de presentar segons el model normalitzat. L'entitat sol·licitant o el seu representant l'ha de signar digitalment en el moment de la presentació telemàtica, mitjançant el procediment establit per a això en la seu electrònica. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent: - Per a les entitats locals municipals i mancomunitats: a) La sol·licitud s'ha de presentar signada pel seu representant legal amb el segell de la corporació. b) Certificat de la persona que exercisca la secretaria de l'entitat local d'aprovació del pla local de gestió de residus domèstics d'acord amb el que prescriu el PIRCVA2019. c) Les mancomunitats han d'aportar un certificat de la secretaria de l'entitat que acredite l'aprovació d'un preu públic per la gestió separada de bioresidus. - Per als consorcis de residus: a) La sol·licitud s'ha de presentar signada pel legal representant de l'entitat. b) Certificat de la secretaria de l'entitat que acredite l'aprovació d'un preu públic per la gestió separada de bioresidus. c) Certificat de la secretaria de l'entitat del fet que tots els municipis que hi formen part han prestat la seua conformitat que la prestació del servei d'educadors ambientals per part de l'entitat. - Per a les diputacions provincials a) La sol·licitud s'ha de presentar signada pel seu representant legal amb el segell de la corporació b) Certificat de la persona que exercisca la secretaria de l'entitat local d'aprovació del pressupost de l'entitat en el qual s'inclou la partida de despesa destinada a fomentar la gestió separada de bioresidus. - Per a totes les entitats locals. a) Certificat de l'acord de l'òrgan de govern competent d'aprovació de la documentació i de presentació de la sol·licitud a la convocatòria. b) Declaració responsable de l'òrgan de govern competent de l'entitat sol·licitant sobre altres subvencions rebudes o sol·licitades per a les mateixes despeses elegibles. c) Certificat de la intervenció de l'entitat sol·licitant de disponibilitat pressupostària de la despesa objecte de l'ajuda. d) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. e) Memòria explicativa que ha d'incloure: Descripció de les activitats d'educació ambiental que desenvoluparan els educadors ambientals que cal contractar. Procediment de contractació del personal, en el cas de subcontractació, procediment de contractació. Calendari previst de desenvolupament de l'actuació dividit, en el seu cas, per actuacions o fases d'implantació o desenvolupament. Pressupost de l'actuació que cal realitzar signat per la persona sol·licitant o representant. f) Imprés de manteniment de tercers per a pagaments de la Generalitat Valenciana omplit degudament. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament han de ser enviats en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones/entitats que les subscriguen. Només s'admetrà una única sol·licitud per Entitat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a este registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica) Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La instrucció del procediment correspon a la subdirecció general de Qualitat Ambiental , que acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució. L'òrgan instructor comprovarà el compliment de les condicions per a adquirir la condició d'entitat local beneficiària, així com els requisits establits en les presents bases, constatant que les sol·licituds contenen tota la documentació necessària. En cas que es detecte deficiències en la sol·licitud o falta de documentació, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en termini no superior a deu dies, esmene la sol·licitud o aportació els documents requerits, amb l'advertiment que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua sol·licitud, conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. L'incompliment dels requisits establits en l'Orde o la presentació fora del termini establit en la corresponents convocatòria comportarà la inadmissió de la sol·licitud, en els termes legalment establits. Finalitzada la fase d'instrucció s'emetrà un informe relacionant les sol·licituds que complixen amb els requisits establits en la base Sèptima.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva a què es refereix l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 55 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. Els criteris de selecció garantiran la transparència i la no-discriminació. Per a l'atorgament de les subvencions, a l'efecte d'establir l'ordre de prelació entre les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració tindrà en compte exclusivament l'ordre de presentació de la sol·licitud, fins a l'esgotament dels fons.

Obligacions

Obligacions

a) Complir l'objectiu que fonamenta la concessió de la subvenció. b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i a la Sindicatura de Comptes, i aportar tota la informació i documentació que els fora requerida. d) Comunicar a la Conselleria competent en Residus l'obtenció de qualsevol altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, procedent de qualssevol altres administracions, ens públics o privats. e) Les altres previstes en l'article 14 de la LGS i del seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (d'ara en avant Reglament LGS). f) Complir el que s'establix en l'article 2.1 d) de la Llei 1/2022, de 13 d'abril de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, respecte a l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, de conformitat amb els articles 6, 7 i 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, tal com indica l'article 8.4 de la Llei 2/2015, així com l'article 18 de la LGS. g) Mantindre a la disposició de l'administració, durant almenys els quatre anys següents al pagament final, els justificants de pagament de les despeses finançades i dels ingressos per les ajudes percebudes. h) Elaborar i aplicar el Pla d'Igualtat, de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional sèptima del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 112, 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb els articles 10, 14, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, esta orde, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé es podrà plantejar, en contra, directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructura i Territori, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'Orde. b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'Orde. Tot això, sense perjuí de la possible interposició de qualsevol altre recurs que siga procedent per a la defensa de les entitats interessades.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les quantia total màxima habilitades a tal fi és de 441.892,26 euros amb càrrec a l'aplicacions pressupostàries que les financen. La quantia de l'ajuda que es podrà rebre sobre la despesa elegible estarà en funció de la població de cada municipi, i no podrà ser superior a 40.000 euros. En les entitats locals supramunicipals, es computarà la població per la suma de la de les entitats locals que la componen. El nombre de persones educadores a contractar seran les determinades en l'article 14 del PIRCVA: Els municipis menors de 5.000 habitants podran agrupar-se per a compartir este educador ambiental. Per a municipis majors de 5.000 habitants censats segons l'INE, s'haurà de disposar de més d'un educador ambiental, segons la següent proporció: a) Fins a 5.000 habitants date INE: Mínim 1 educador ambiental a jornada completa. b) Entre 5.001 habitants i 9.999 habitants date INE: Mínim 2 educadors ambientals a jornada completa. c) Entre 10.000 habitants i 50.000 habitants date INE: Mínim 3 educadors ambientals a jornada completa. d) Entre 50.001 habitants i 99.999 habitants date INE: Mínim 4 educadors ambientals a jornada completa. e) Entre 100.000 habitants i 199.999 habitants date INE: Mínim 5 educadors ambientals a jornada completa. f) Entre 200.000 habitants i 299.999 habitants date INE: Mínim 6 educadors ambientals a jornada completa. g) Entre 300.000 habitants i 399.999 habitants date INE: Mínim 7 educadors ambientals a jornada completa. h) Entre 400.000 habitants i 1.000.000 habitants date INE: Mínim 8 educadors ambientals a jornada completa.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar les sol·licituds de subvencions serà de tres mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que hi haja recaigut cap resolució expressa, les entitats interessades podran entendre's com a desestimades les pretensions per silenci administratiu en els termes que preveu la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de qualitat ambiental la competència per a resoldre les convocatòries corresponents.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa