Detall de Procediment

Ordre de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de caràcter biennal a companyies professionals de teatre, dansa i circ de l'Institut Valencià de Cultura, i es convoca la concessió d'ajudes per als exercicis 2022 i 2023.

Codi SIA: 2896145
Codi GUC: 22830
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE CULTURA IVC
Termini de sol·licitud: TANCAT
(04-08-2022
01-09-2022)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. Les ajudes que són objecte d'aquesta ordre tenen com a finalitat el finançament de companyies privades que es dediquen de manera professional i habitual a la producció i exhibició de muntatges escènics de teatre, dansa i circ a la Comunitat Valenciana, amb la finalitat última que la ciutadania puga disposar d'una oferta diversificada i de qualitat. Per a fer-ho, aquestes ajudes pretenen fomentar la producció i les gires escèniques professionals en l'àmbit del teatre, el circ i la dansa, donar suport a la creativitat escènica i la seua difusió i fomentar la mediació en l'àmbit de les arts escèniques. 2. Les ajudes incloses en l'àmbit d'aquesta ordre estaran dirigides a finançar projectes escènics de companyies professionals de teatre, dansa i circ que es desenvolupen al llarg de dos anys i incloguen, com a mínim, una de les dues actuacions següents: a) Una producció d'arts escèniques, l'estrena de la qual es faça entre desembre de 2021 i novembre de 2023. No se subvencionaran més de dues produccions per beneficiari. b) O un pla de gira biennal d'arts escèniques que preveja un mínim de 70 funcions per a les companyies de teatre i 30 per a les companyies de circ, dansa i arts de carrer. A aquest efecte computaran tant les funcions dutes a termes a la Comunitat Valenciana i la resta de comunitats autònomes d'Espanya, com a l'estranger. També s'inclouran tots els projectes de residències, formació, edició, d'investigació, assistència a fires i mediació que faça l'entitat beneficiària i que estiguen directament vinculats amb les arts escèniques. 3. Només es concedirà una ajuda biennal per sol·licitant en cada convocatòria. 4. El procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva. 5. Aquesta subvenció es regirà per aquestes bases, per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i pels preceptes que declara bàsics la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les seues disposicions de desenvolupament.

Requisits

Requisits

Els requisits que han de concórrer en els sol·licitants de les ajudes per a poder ser beneficiàries són els següents: a) Ser persones físiques o jurídiques que es dediquen professionalment a la producció i exhibició de muntatges escènics a la Comunitat Valenciana. b) Acreditar la dedicació professional del beneficiari a la producció i exhibició de muntatges d'arts escèniques amb una antiguitat mínima de 8 anys. A l'efecte de computar l'activitat desenvolupada, es tindran en compte les trajectòries prèvies a processos de fusió o transformació sempre que, de fet o de dret, s'acredite la successió entre companyies. L'acreditació de la condició de professional es farà mitjançant l'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) o en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors en què conste la qualificació de l'activitat econòmica corresponent per a la qual se sol·licita la subvenció; així com amb l'aportació de la vida laboral en el cas de persona física, o l'informe del compte de cotització en el cas de persona jurídica, o qualsevol altre mitjà admissible en dret que acredite l'antiguitat en l'exercici professional del beneficiari en la producció i exhibició de muntatges d'arts escèniques. c) Acreditar l'afectació a l'activitat subvencionada de recursos humans propis, compostos, com a mínim, per dues persones. e) Disposar d'una seu estable de treball durant almenys un any d'anterioritat a l'entrada en vigor de la convocatòria. Aquest requisit s'haurà d'acreditar mitjançant la presentació del títol de propietat o de cessió de la seu en qüestió, siga onerosa o gratuïta, diligenciat degudament davant de l'Agència Tributària Valenciana. La condició de beneficiari no s'estendrà als membres associats a les persones beneficiàries que es comprometen a efectuar totes o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer. Podran adquirir la condició de beneficiaris les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que manquen de personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes o les activitats i es troben en la situació que motiva la concessió. En tots els casos que preveu aquest apartat, juntament amb la sol·licitud s'haurà d'acreditar el compromís assumit per cada membre, l'obligació de designar un representant o apoderat i els seus requisits, la declaració de no dissolució de l'agrupació fins que acabe el termini de prescripció que preveu l'LGS, i tots els aspectes que es consideren necessaris per a garantir la destinació correcta de la subvenció. En el cas d'entitats amb personalitat jurídica, s'haurà d'acreditar juntament amb la sol·licitud, a més, la constitució i la inscripció en el registre corresponent en atenció a la naturalesa jurídica de l'entitat de què es tracte. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones físiques o jurídiques en què concórrega alguna de les prohibicions que preveu l'article 13 de l'LGS. La justificació per part de les persones o entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre aquesta condició, s'haurà de fer mitjançant la presentació d'una declaració responsable davant de l'IVC, i haurà de romandre en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes fins al pagament d'aquestes. Qualsevol circumstància que puga afectar aquesta declaració responsable al llarg de la duració del procediment de les ajudes s'haurà de comunicar necessàriament a l'IVC tan prompte com es produïsca. 6. En el cas de les petites i mitjanes empreses (PIME), s'hauran d'ajustar a les definicions que estableix l'RGEC o la norma reguladora de la matèria que estiga vigent en cada moment. Les ajudes previstes en aquesta ordre no es poden aplicar a les empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior. Tampoc a les empreses en crisi, tenint en compte la definició de l'article 2.18 de l'RGEC. 7. Els sol·licitants que estiguen obligats a disposar d'un pla d'igualtat segons el que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, per a garantir la igualtat de tracte i oportunitat entre dones i homes en qualsevol àmbit i, singularment, en l'esfera laboral, hauran d'incloure una còpia d'aquest pla i acreditar el visat de la direcció general competent en matèria de dona i igualtat de la Generalitat. En cas que no disposen d'aquest, no podran obtindre la condició de beneficiaris.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones físiques o jurídiques que es troben en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció i que complisquen els requisits que estableixen l'LGS, l'RLGS i l'LHIS.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Formularis documentació

a) Les sol·licituds s'han d'acompanyar de la següent documentació, que tindrà caràcter de preceptiva a l'efecte de tramitar la sol·licitud (annex II): Documentació acreditativa de la personalitat jurídica i capacitat d'obrar de qui sol·licita i, si és el cas, de poder suficient per a actuar en el seu nom i representació. Si qui sol·licita és persona jurídica, ha d'aportar l'escriptura o el document públic de constitució i els estatuts de l'entitat inscrits en el registre oficial corresponent, la còpia del NIF, així com la documentació que acredite la representació que té qui signa la sol·licitud (document públic o certificat de l'acord que ha adoptat l'òrgan de govern que hi corresponga que aprove sol·licitar aquesta ajuda i faculte el representant per a subscriure la petició). Els sol·licitants hauran d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb les administracions estatal i autonòmica, i amb la Seguretat Social. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa del sol·licitant, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració pública, excepte les dades tributàries que requereixen una autorització expressa (aquestes opcions figuren en el model de sol·licitud), respecte dels que es proposen com a beneficiaris i que per a aquest procediment són els següents: - Dades d'identitat (NIF o document equivalent en cas d'estrangers) de la persona que té la representació legal amb facultat per a obrar davant de l'Administració. - Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. - Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. - Certificació de l'Agència Tributària Valenciana que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat. - Alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors en què conste la qualificació de l'activitat econòmica corresponent per a la qual se sol·licita la subvenció o, alternativament, l'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) si es tracta de professionals. En cas de manifestar en l'imprés de sol·licitud l'oposició a la seua obtenció per l'Administració o no autoritzar l'accés a les dades tributàries, seran els interessats els qui hagen d'aportar els documents i certificats esmentats. Si l'empresa sol·licitant té contractades persones amb discapacitat, ho ha d'indicar en la sol·licitud i aportar la documentació acreditativa del fet que aquesta contractació és anterior a la publicació de la present resolució, per a la qual cosa ha d'aportar una còpia del contracte i el document que acredita la discapacitat de la persona contractada. b) Si la sol·licitud no inclou totes les dades o la documentació que resulten preceptives, se'n requerirà l'esmena. La correcció de la documentació s'ha de presentar d'acord amb el que es preveu en el punt 8 d'aquesta base. En tot cas, l'òrgan instructor podrà requerir els sol·licitants perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària per a la gestió d'aquesta. El projecte detallat, el resum d'aquest, el pressupost detallat i la resta de documentació acreditativa de mèrits i d'aspectes que han de ser objecte de valoració, s'han de presentar en el termini de presentació de sol·licituds i no es requeriran posteriorment ni tindrà validesa cap document vinculat que es presente amb una data posterior a l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds. L'IVC cursarà les notificacions per la via electrònica a través de l'adreça electrònica habilitada de la persona jurídica o, en defecte d'això, a través de la carpeta ciutadana del representant de l'entitat o de la persona física que les sol·licita. Les notificacions s'entendran practicades o rebutjades en els termes que assenyalen els articles 40, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la legislació complementària. En aquest sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que s'accedisca al seu contingut, s'entendrà que la notificació s'ha rebutjat i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació. c) Les dades de caràcter personal que conté l'imprés de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per l'IVC com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment, els sol·licitants d'ajuda podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició; tot això de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Es pot consultar la política completa de privacitat de l'IVC en l'adreça següent: https://ivc.gva.es/val/ivc-val/qui-som-ivc/avis-legal-val/politica-de-privadesa. d) La documentació específica de cada projecte s'ha d'ajustar als models normalitzats de cada modalitat, disponibles en la pàgina web , d'acord amb els criteris d'atorgament que detalla la base novena d'aquesta ordre. 7. L'IVC ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions (d'ara en avant, BDNS) la convocatòria d'aquesta, així com les subvencions concedides de conformitat amb el que disposa l'article 20 de l'LGS. 8. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establits per a poder concórrer a la convocatòria o falta documentació sobre aquest tema, l'òrgan competent ha de requerir la persona interessada perquè l'esmene en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, i se li indicarà que si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'haurà de dictar en els termes que preveu la legislació del procediment administratiu comú. Tot això sense perjudici del que dispose cada convocatòria quant a la documentació que han de presentar els sol·licitants i la que les persones proposades com a beneficiàries hagen d'acreditar abans de resoldre sobre la concessió de les ajudes. 9. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació pel sol·licitant d'aquestes bases i de les obligacions i altres condicions que concreten les convocatòries respectives.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran al Servei d'Ajudes de l'IVC, que podrà recaptar els informes dels organismes i les entitats que estime oportuns i efectuar les comprovacions necessàries.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds i els projectes es puntuaran fins a un màxim de 100 punts. El projecte biennal haurà de preveure totes les anualitats previstes en la convocatòria. No es podran proposar com a beneficiaris els titulars de projectes per als quals s'haja sol·licitat una ajuda i que no obtinguen, com a mínim, 50 punts. 2. L'atorgament de les ajudes s'ha d'ajustar a la valoració dels criteris següents: 1r) Els projectes de producció en arts escèniques es valoraran des d'un punt de vista artístic, fins a un màxim de 18 punts, amb la composició següent: a) El nombre d'intèrprets i de personal tècnic i/o artístic es valorarà fins a un màxim de 5 punts. b) L'autoria, en termes d'originalitat de la idea base del projecte presentat i dels textos, la dramatúrgia i la coreografia, es valorarà fins a un màxim de 3 punts. c) La direcció artística es valorarà fins a un màxim de 2 punts. d) L'espai escènic es valorarà fins a un màxim de 2 punts. e) La innovació artística i l'ús de nous llenguatges escènics es valorarà amb un màxim de 2 punts. f) La inclusió de projectes de mediació es valorarà amb un màxim de 2 punts. g) La comunicació, creació de públics i repercussió social del projecte es valorarà fins a un màxim de 2 punts 2n) Els projectes de gires es valoraran fins a un màxim de 18 punts amb la composició següent: a) Representacions a la Comunitat Valenciana, fins a un màxim de 5 punts. Cada representació de teatre es valorarà amb 0,15 punts, mentre que les representacions de dansa, circ i arts de carrer es valoraran amb 0,20 punts cadascuna. b) Representacions en altres comunitats autònomes espanyoles, fins a un màxim de 8 punts. Cada representació de teatre es valorarà amb 0,30 punts, mentre que les representacions de dansa i arts de carrer es valoraran amb 0,40 punts cadascuna. c) Representacions a l'estranger, fins a un màxim de 5 punts; i es computaran 0,50 punts per cada representació. 3r) L'estructura organitzativa del beneficiari es valorarà amb un màxim de 15 punts, amb la composició següent: a). Viabilitat econòmica del projecte i equilibri financer atenent el percentatge d'autofinançament, fins a un màxim de 5 punts. A aquest efecte, s'entén per autofinançament la relació percentual que hi ha entre el cost total del projecte i la suma de les aportacions dineràries que es comprometa a fer la persona sol·licitadora dels seus propis fons més les aportacions dineràries que reba d'altres entitats públiques i privades per a executar-lo (exclosa la sol·licitada a l'IVC). S'assignarà una puntuació proporcional entre el 35 % i el 55 % d'autofinançament, en què tindrà 0 punts el 35 % i 5 punts el 55 % d'aquesta, i s'arredonirà a l'alça a dos decimals. b) Les despeses de personal contretes en els tres exercicis anteriors, fins a un màxim de 5 punts. Una despesa de 50.000 euros equivaldria a 1 punt. c) I les despeses de l'últim exercici tancat relacionades amb el manteniment de l'espai de treball, fins a un màxim de 5 punts. Una despesa de 18.000 euros equival a 1 punt. 4t) Els projectes de residència es valoraran fins a un màxim de 10 punts, dels quals: a) El nombre de professionals, la direcció i el personal tècnic i artístic es valoraran fins a un màxim de 4 punts. b) El disseny del projecte, la mediació i les activitats relacionades amb el foment de les arts escèniques es valoraran fins a un màxim de 4 punts. c) El procediment de treball, els materials generats i l'interés general del projecte es valoraran fins a un màxim de 2 punts. 5é) Els projectes d'assistència a fires es valoraran fins a un màxim de 5 punts, dels quals: a) El nombre de professionals, la direcció i el personal tècnic i artístic es valoraran fins a un màxim de 2 punts. b) El disseny del projecte i els materials promocionals es valoraran fins a un màxim de 2 punts. c) El procediment de treball, els materials generats i l'interés general del projecte es valoraran fins a un màxim d'1 punt. 6é) Els projectes de formació, investigació o edició es valoraran fins a un màxim de 5 punts, dels quals: a) El nombre de professionals, la direcció i el personal tècnic i artístic es valoraran fins a un màxim de 2 punts. b) El disseny del projecte, la mediació i les activitats relacionades amb el foment de les arts escèniques es valoraran fins a un màxim de 2 punts. c) El procediment de treball, els materials generats i l'interés general del projecte es valoraran fins a un màxim d'1 punt. 7é) La trajectòria professional de la persona o l'entitat sol·licitant es valorarà fins a un màxim de 15 punts. Es tindran en compte els elements següents, amb el pes específic que s'hi indica: a) Nombre de produccions realitzades pel sol·licitant, fins a un màxim de 6 punts. Es computaran 0,50 punts per producció. b) Nombre de funcions realitzades en els últims 2 anys, fins a un màxim de 5 punts. Es computaran 0,05 punts per funció. c) Publicacions, investigació, mediació o docència vinculades a les arts escèniques en els últims 5 anys, fins a un màxim de 2 punts. Es computaran 0,2 punts per publicació, treball de recerca o curs. d) Premis, nominacions, mencions o reconeixements rebuts relacionats amb les arts escèniques i atorgats per institucions públiques o privades o associacions professionals d'àmbit supramunicipal, fins a un màxim de 2 punts. Es computaran 0,2 punts per premi o menció. 8é) Ús del valencià, fins a un màxim de 8 punts. Es tindran en compte els elements següents, amb el pes específic que s'hi indica: a) Ús del valencià en els elements de comunicació de l'espectacle i, si és el cas, en les representacions, fins a un màxim de 4 punts. En cas que no s'utilitze cap llengua en les representacions, es valorarà l'ús del valencià en la gestió i comunicació de l'espectacle o projecte d'activitat. b) Autoria valenciana, fins a un màxim de 4 punts. A l'efecte d'aquestes bases, s'entén per autoria valenciana la que fa la persona que haja residit a la Comunitat Valenciana com a mínim durant els 3 anys previs a l'entrada en vigor de la convocatòria de les ajudes. 9é) Participació de la dona en el projecte, fins a un màxim de 6 punts. Es tindran en compte els elements següents, i amb el pes específic que s'hi indica: a) Presència de més del 50 % de dones en les categories següents: autoria, direcció de producció, direcció escènica, composició musical, creació audiovisual, disseny d'escenografia, disseny d'il·luminació i intèrprets principals, fins a un màxim de 3 punts. S'atribuiran 0,30 punts per cada espectacle programat que siga d'autoria, coreografia o direcció femenina. També s'atribuiran 0,30 punts per cada espectacle programat que tinga dones en papers protagonistes. b) Presència de més del 50 % de dones en el total de persones implicades en el projecte, fins a un màxim de 3 punts. 3. En els casos de companyies que, aplicant els criteris del punt anterior, no hagen obtingut 100 punts, es valoraran els criteris addicionals següents fins a un màxim de 25 punts, sempre que hagen obtingut una puntuació mínima de 50 punts: a) 10 punts si es presenta un projecte de dimensió social, inclusiu i de clara repercussió en col·lectius vulnerables. El beneficiari haurà d'explicar de manera detallada els objectius, el treball de mediació i els processos participatius que es vol implicar en el projecte. b) 5 punts si hi ha una segona producció en el projecte subvencionat. c) 4 punts si el beneficiari presenta un projecte de producció amb 7 intèrprets, o més, o un projecte de producció amb intèrprets contractats durant un període superior a les 12 setmanes. d) 3 punts si el text del projecte va resultar beneficiari abans d'una ajuda a la creació de l'escriptura escènica atorgada per l'IVC. e) Fins a un màxim de 3 punts per contractació de professionals menors de 35 anys que formen part de l'equip artístic de la producció subvencionada en el moment de la publicació de la convocatòria, i es computaran 0,75 punts per cada professional. Quadre resum d'ajudes biennals a companyies professionals d'arts escèniques Interés cultural i artístic del projecte. Màxim 18 punts Nombre d'intèrprets i personal tècnic i/o artístic. Autoria del projecte. Direcció artística. Espai escènic. Innovació artística i llenguatges escènics. Inclusió de projectes de mediació. Comunicació, creació de públics i repercussió social del projecte. 5 punts 3 punts 2 punts 2 punts 2 punts 2 punts 2 punts Projectes de gires. Màxim 18 punts Representacions a la Comunitat Valenciana. Representacions a la resta d'Espanya. Representacions a l'estranger. 5 punts 8 punts 5 punts Estructura organitzativa del beneficiari. Màxim 15 punts Viabilitat econòmica del projecte i equilibri financer. Despeses de personal contretes en els tres exercicis anteriors. Despeses de l'últim exercici tancat relacionades amb el manteniment de l'espai de treball. 5 punts 5 punts 5 punts Projectes de residència. Màxim 10 punts Nombre de professionals, la direcció i el personal tècnic i artístic. Disseny del projecte, la mediació i les activitats relacionades amb el foment de les arts escèniques. Procediment de treball, materials generats i l'interés general del projecte. 4 punts 4 punts 2 punts Projectes d'assistència a fires. Màxim 5 punts Nombre de professionals, la direcció i el personal tècnic i artístic. Disseny del projecte, la mediació i les activitats relacionades amb el foment de les arts escèniques. Procediment de treball, materials generats i l'interés general del projecte. 2 punts 2 punts 1 punt Projectes de formació, investigació o edició. Màxim 5 punts Nombre de professionals, la direcció i el personal tècnic i artístic. Disseny del projecte, la mediació i les activitats relacionades amb el foment de les arts escèniques. Procediment de treball, materials generats i l'interés general del projecte. 2 punts 2 punts 1 punt Trajectòria professional de la persona o entitat sol·licitant. Màxim 15 punts Nombre de produccions realitzades pel sol·licitant. Nombre de funcions realitzades en els últims 2 anys. Publicacions, investigació, mediació o docència vinculades a les arts escèniques en els últims 5 anys. Premis, nominacions, mencions o reconeixements rebuts relacionats amb les arts escèniques i atorgats per institucions públiques o privades o associacions professionals d'àmbit supramunicipal. 6 punts 5 punts 2 punts 2 punts Ús del valencià. Màxim 8 punts Ús del valencià en els elements de comunicació de l'espectacle i, si és el cas, en les representacions. Autoria valenciana. 4 punts 4 punts Presència de dones en el projecte. Màxim 6 punts Presència de més del 50 % de dones en les categories següents: autoria, direcció de producció, direcció escènica, composició musical, creació audiovisual, disseny d'escenografia, disseny d'il·luminació i intèrprets principals. Presència de més del 50 % de dones en el total de persones implicades en el projecte. 3 punts 3 punts Total puntuació màxima 100 punts Quadre resum de punts addicionals Dimensió social i inclusiva del projecte. 10 punts Segona producció en el projecte subvencionat. 5 punts Projecte amb 7 intèrprets, o més, o amb intèrprets contractats durant més de 12 setmanes. 4 punts El text del projecte va rebre amb anterioritat una ajuda a la creació d'escriptura escènica atorgada per l'IVC. 3 punts Contractació de professionals menors de 35 anys que formen part de l'equip artístic. Fins a un màxim de 3 punts Totes les puntuacions referides al personal (equips artístics, tècnics i altres professionals) implicat en les activitats (equips artístics, tècnics i altres professionals de les arts escèniques) hauran de tindre en compte la relació entre el nombre de persones i els dies cotitzats per a dur a terme l'activitat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Seran obligacions de les persones beneficiàries de les ajudes previstes en aquesta ordre: a) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció i executar el projecte subvencionable en l'exercici que determina en la convocatòria. b) Estar legalment constituïdes i gaudir de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana. c) Comunicar a l'IVC qualsevol eventualitat o modificació que puga afectar el desenvolupament de l'objecte de la subvenció en el termini de deu dies des que es produeix. Qualsevol canvi que es produïsca de caràcter substancial l'haurà d'autoritzar l'IVC. La realització de canvis sense una comunicació prèvia i una autorització subsegüent podrà determinar la revocació de la subvenció, amb la devolució de l'ajuda rebuda, d'acord amb el que preveu l'apartat 2. d) Complir el que preveuen els convenis laborals vigents amb professionals del sector corresponent a l'activitat subvencionada, en particular, al que disposa la resolució que regula el Conveni col·lectiu de treball del sector dels actors i les actrius de teatre de la Comunitat Valenciana (DOGV 8307, de 31.05.2018), i, en general, a les condicions de treball pertinents del personal laboral, d'acord amb la normativa laboral i social aplicable. e) Justificar l'aplicació de la subvenció, d'acord amb el que preveu aquesta ordre i dins del termini que establisca cada convocatòria, i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les ajudes concedides i el pla de control que estableix l'IVC. A aquest efecte, els beneficiaris hauran de disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas. f) Comunicar a l'Institut Valencià de Cultura l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la que preveu la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar en el moment en què es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. g) Donar una publicitat adequada al caràcter públic del finançament de l'activitat, la inversió o l'actuació, d'acord amb el que disposa l'article 18, punt 4, de l'LGS, i en les circumstàncies i les condicions que preveu l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Aquestes mesures consistiran en la inclusió dels logotips institucionals de l'IVC, així com les llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics, o audiovisuals, o bé en esments realitzats en mitjans de comunicació. En aquest sentit, s'haurà de fer constar en tot el material gràfic i audiovisual publicitari que s'elabore (cartells, fullets, pancartes, suports digitals i la resta de documentació i material utilitzat) que l'activitat subvencionada es realitza en col·laboració amb la Generalitat, i en les inclusions o els esments que es fan en les pàgines web oficials per a donar repercussió a les activitats, s'hauran d'incorporar els logotips institucionals que facilite l'IVC. h) Les persones jurídiques beneficiàries que perceben ajudes per un import superior a 50.000 euros l'any natural o quan les ajudes o subvencions percebudes presenten almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que obtinga, com a mínim, la quantitat de 5.000 euros, n'hauran de donar publicitat en la seua pàgina web, fent al·lusió a l'IVC, l'import de l'ajuda i el projecte al qual es destina. Tot això de conformitat amb el que preveu l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern. i) Els contractes que formalitze l'entitat beneficiària de la subvenció amb el mateix proveïdor per a la realització d'actuacions subvencionades, que tinguen un import superior al que es preveu per al contracte menor de conformitat amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, requeriran per a l'acceptació que s'hagen sol·licitat almenys tres ofertes de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials que té, hi haja en el mercat només una empresa prestadora o subministradora, o la despesa s'haja fet amb anterioritat a la publicació d'aquesta resolució. Tot això d'acord amb el que es preveu en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 118.1 de la Llei 9/2017, 8 de novembre de contractes del sector públic. j) Comunicar per escrit la seua renúncia a l'ajuda concedida, quan no siga possible dur a terme l'activitat per a la qual s'haja concedit o quan no puga complir les condicions que preveuen aquesta ordre i l'article 14 de l'LGS. k) Participar en les activitats de foment, difusió o promoció cultural que organitza la Generalitat, relacionades amb les activitats subvencionades, en què siguen requerides per a fer-ho les persones beneficiàries, i autoritzar la difusió de les obres subvencionades en aquestes activitats mitjançant la pàgina web de l'IVC. l) Reintegrar els fons percebuts, en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, LGS. m) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que recull l'article 13 de la Llei 38/2003, LGS. La justificació per part de les persones o entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre aquesta condició, s'haurà de fer mitjançant la presentació d'una declaració responsable davant de l'IVC, i haurà de romandre en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes fins al pagament d'aquestes. Qualsevol circumstància que puga afectar aquesta declaració responsable al llarg de la duració del procediment de les ajudes s'haurà de comunicar necessàriament a l'IVC tan prompte com es produïsca. n) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes que estableixen l'LGS i l'RLGS, i acreditar aquest aspecte abans que es dicte la proposta de resolució de concessió de la convocatòria, així com en els processos de justificació de l'ajuda concedida. El compliment d'aquestes obligacions el podrà verificar l'òrgan instructor sempre que el sol·licitant no s'hi opose, d'acord amb el que preveu l'article 28.2 de l'LPAC. Els sol·licitants que s'hi oposen hauran d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions esmentades. o) Totes les altres obligacions que estableix l'article 14 de l'LGS i la normativa que resulte aplicable en la disposició de fons públics. p) Els sol·licitants que estiguen obligats a disposar d'un pla d'igualtat segons el que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, per a una garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitat entre dones i homes en qualsevol àmbit i, singularment, en l'esfera laboral, l'hauran d'acompanyar amb una còpia d'aquest i acreditar el visat de la direcció general competent en matèria de dona i igualtat de la Generalitat. En cas que no disposen d'aquest pla, no podran obtindre la condició de beneficiaris. q) Qualsevol altra obligació que preveu la normativa general de subvencions.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que estableix l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques contra les disposicions administratives de caràcter general, no es podrà interposar cap recurs en via administrativa, únicament un recurs contenciós administratiu de conformitat amb els articles 8, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant dels jutjats contenciosos administratius del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

D'acord amb la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S6422000 "Foment de les arts escèniques", de l'IVC, amb un import inicial de 5.750.000 €. L'import referit podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de les línies de subvenció que els finança. 2. L'import previst inicialment per a aquesta convocatòria és de 3.100.000 euros; 1.500.000 euros corresponen a l'anualitat de 2022 i 1.600.000 euros a l'anualitat de 2023. L'import per a l'anualitat 2023 queda condicionat a l'existència d'un crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents de la Generalitat per a 2023, de conformitat amb les disposicions d'aplicació de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. En qualsevol cas, l'import no adjudicat en 2022 passarà a incrementar el pressupost destinat a 2023. No obstant això, en el cas que en altres ajudes amb càrrec a la mateixa línia pressupostària resulte un excedent, aquest es podrà destinar a ampliar aquesta ajuda. Així mateix, i d'acord amb els termes que estableix l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, la quantia addicional màxima queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit a conseqüència de les circumstàncies assenyalades anteriorment i, si és el cas, amb l'aprovació prèvia de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció. 3. Les quanties individualitzades màximes de les subvencions biennals regulades en aquesta ordre seran de 130.000 euros a l'any. 4. Aquestes ajudes aniran destinades a sufragar les despeses corrents generades per les activitats objecte de la subvenció. Les ajudes no es podran destinar, per la naturalesa del capítol pressupostari, a inversions ni adquisicions patrimonials. 5. L'import adjudicat a cada projecte beneficiari serà proporcional a la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris d'atorgament que corresponguen a cada modalitat, a l'assignació econòmica d'aquesta i a la quantitat sol·licitada. L'import de les ajudes de l'IVC destinades a finançar un mateix projecte serà d'un percentatge, o fracció del pressupost total, que no podrà superar el 65 % d'aquest.

Termini màxim

Termini màxim

La resolució del procediment es dictarà i notificarà en el termini màxim de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria. En tot cas, la resolució esmentada s'haurà de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposen l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la pàgina web de l'IVC (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de dades nacional de subvencions.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. L'IVC es reserva, igualment, la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades a les persones beneficiàries en la base dotzena, en els terminis i les condicions assenyalades, sempre amb l'observació del principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de l'LGS. 2. Si la persona beneficiària du a terme totes les activitats projectades, però el cost que tenen és inferior al 20 % del pressupost previst, l'òrgan gestor haurà de minorar proporcionalment la quantia de la subvenció. 3. Les resultes de crèdit que es puguen produir per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació del que s'ha indicat, es podran disposar de conformitat amb la base tercera. 4. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà el que estableix el títol IV de l'LGS, així com els articles 173 a 177 de l'LHIS. La imposició de sancions en matèria de subvencions s'efectuarà mitjançant un procediment administratiu en què, en tot cas, es donarà audiència a la persona beneficiària abans que es dicte l'acord corresponent, i es tramitarà d'acord amb el que disposa la legislació del procediment administratiu comú. 5. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament en els casos que preveu l'article 37 de l'LGS. El procediment de reintegrament de subvencions es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius que conté la legislació del procediment administratiu comú, sense perjudici de les especialitats que estableixen l'LGS i l'RLGS, així com l'article 172 de l'LHIS. Quan el compliment pel beneficiari s'aproxime de manera significativa al compliment total i aquest acredite una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat que caldrà reintegrar estarà determinada pel número o el grau d'incompliment de l'activitat objecte de subvenció, i es respectarà el principi de proporcionalitat. 6. La realització d'alguna activitat de les que s'enumeren en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció o, si és el cas, al reintegrament de les quantitats percebudes.