Detall de Procediment

Autorització de voladures. Mineria

Codi SIA: 210667
Codi GUC: 470
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud d'autorització de voladures. Mineria.

Requisits

Requisits

Les empreses que duguen a terme l'execució de les voladures han d'estar autoritzades i inscrites per a tal fi. L'autorització i consegüent inscripció, que tindrà caràcter nacional i validesa anual, s'ha de sol·licitar a l'autoritat competent de la província on tinga el domicili social l'empresa, per a la qual cosa ha d'aportar el certificat del fet que l'empresa compleix els requisits, emés per l'autoritat minera competent d'aquesta província.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona física o jurídica interessada o el seu representant legal.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

S'ha de presentar telemàticament, la següent documentació: 1 - Sol·licitud d'autorització de voladures (segons el model normalitzat AUTOVOLP que hi ha en el tràmit). 2 - Projecte amb plànol d'emplaçament i croquis d'accés. 3 - Justificació de la propietat dels terrenys. 4 - Justificació de la contracta. 5 - Nomenament de director facultatiu.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: 9. Autorització d'ús d'explosius i asistència en voladures: 9.11 - 92,02 euros per cada voladura 9.12 - el 20% del núm. de voladures sol·licitades, amb un import mínim de 368,06 euros . NOTA: "Es cobrarà el 20% del nombre d'autoritzacions de voladures sol·licitades, sent l'import unitari de 92,02 euros, i amb un import mínim de 368,06 euros. Quan el nombre de voladures siga inferior a quatre, es cobraran únicament les que es vagen a realitzar, amb el cost unitari indicat". 8.1 Autorització de voladures amb projecte: el 0,5 per mil del pressupost dels treballs amb un mínim de 101,8 euros.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La documentació ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1 - Presentació DE MANERA TELEMÀTICA, de la sol·licitud i de la restant documentació que ha d'acompanyar-la (inclòs el justificant de pagament de les taxes), davant el Servici Territorial d'Indústria, Energia i Mines de la província que corresponga. 2 - Resolució d'autorització de voladura. 3 - Comunicació de l'autorització a la Delegació /Subdelegació de Govern.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs d'alçada davant de la direcció general competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos. Transcorreguts tres mesos sense que es dicte cap resolució, els expedients s'entendran desestimats.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que estableixen la Llei de mines (Llei 22/1973) i els reglaments corresponents.