Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització de transformació de terreny forestal a terreny agrícola, en propietat particular.

Codi SIA: 210721
Codi GUC: 664
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

TECG - Solicitud de autorización de transformación de terreno forestal en terreno agrícola, en propiedad particular.

Observacions

Observacions

- Si s'ha llaurat i no s'ha plantat, hi ha dos anys per a portar a terme la transformació i repoblar amb espècies forestals. - Autorització de tallada d'espècies d'arbres forestals existents. - Condicionat especial per als casos de conca d'embassament.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei d'Aigües:
  • Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Impacte Ambiental (DOGV núm. 1021, de 08.03.1989).
  • Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, d'Impacte Ambiental (DOGV núm. 1412, de 30.10.1990).
  • Decret 58/2013, de 3 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla d'Acció Territorial Forestal de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7019, de 08.05.2013).
  • Amb caràcter supletori:
  • Decret 485/1962, de 22 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament de Forests de la Llei de 8 de juny de 1957.
  • Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat Valenciana, Forestal de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2168, de 21.12.1993).
  • Llei 11/1994, de 27 de desembre, de la Generalitat Valenciana, d'Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2423, de 09.04.1995).
  • Decret 98/1995, de 16 de maig, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, Forestal de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2520, d'01.06.1995).
  • Orde de 20 de desembre de 1995, de la Conselleria d'Agricultura i Pesca, sobre protecció d'espècies endèmiques o amenaçades (DOGV núm. 336, de 03.02.1995).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

-Imprés de sol·licitud on consten totes les dades del propietari i de la finca on pretén realitzar la transformació (ubicació, superfície, límits, altres dades d'interés), així com els del sol·licitant (si no fóra el propietari, i/o n'exercira la representació). -Croquis o plànol de la parcel·la amb indicació dels seus límits i dades cadastrals. -Memòria que continga la descripció de l'actuació que es pretén, raons tècniques, econòmiques, etc. que donen suport a la realització de la transformació, característiques de les espècies que s'hi veurien afectades. -Estudi d'impacte ambiental. -Acreditació documental d'allò que s'ha manifestat en la sol·licitud: · Fotocòpia del DNI/NIF del propietari, i/o sol·licitant, en el cas de no autoritzar que la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, segons el que preveuen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOCV núm. 6.376, de 14.10.2010). · Document que acredite, si és el cas, la representativitat que s'ostente del propietari. · Certificat de l'ajuntament relativa a les dades de la finca. NOTA: - En el cas de dubte sobre el caràcter forestal dels terrenys a transformar, és recomanable realitzar primer una consulta prèvia dirigida a la Direcció Territorial de Medi Ambient. - En la consulta prèvia s'han d'incloure les dades de la parcel·la afectada: parcel·la, polígon, partida, municipi, superfície, incloent-hi una descripció de l'actuació i del tipus de cultiu. - Tota la documentació es presentarà per triplicat.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'hi ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o en les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - En qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data a l'imprés de sol·licitud i a la còpia. - I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/va/proc664. Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de forma presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de forma electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre ells els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Recepció de la sol.licitud i la documentació requerida. - Estudi de l'expedient per servicis tècnics. - Sol·licitud de documentació específica en relació amb les característiques de l'actuació que es pretén realitzar. - Trasllat de l'expedient a la Direcció General de Qualitat Ambiental, perquè emeta la declaració d'impacte ambiental. - Trasllat de l'expedient a la Direcció General de Producció i Comercialització Agrària, perquè emeta un informe. - Elaboració d'informe tècnic (si escau) i proposta de resolució. - Tramesa de l'expedient a la Direcció General de Gestió del Medi Natural. - Resolució. - Tramesa de la resolució al propietari i/o a l'interessat, al cap de comarca forestal.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenrotllament Rural en el termini d'un mes.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients es consideraran desestimatoris.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Per falta d'autorització o per incompliment de les condicions.