Detall de Procediment

Concessió d'explotació derivada de permís d'investigació de les seccions C/D. Mineria

Codi SIA: 210947
Codi GUC: 1560
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concessió d'explotació derivada de permís d'investigació de les seccions C/D. Mineria.

Observacions

Observacions

1. Correspon a la direcció general competent en matèria de mineria dictar una resolució que pose fi al procediment administratiu en tots els supòsits, en aquells expedients que afecten una província o més d'una província en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. 2. Igualment i en els mateixos supòsits de finalització del procediment administratiu, correspon a la direcció general competent en matèria de mineria dictar una resolució en els expedients relacionats amb la caducitat i transmissió dels drets miners quan afecten més d'una província, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. 3. El servici territorial competent en matèria de mineria, o el de la província que comprenga la major extensió de terreny, desenvoluparà la instrucció del procediment en la seua integritat. Instruït i finalitzat el procediment, el Servici Territorial remetrà l'expedient amb el seu informe i proposta a la direcció general competent en matèria de mineria per a la resolució o tramitació que pertoque. 4. En els casos de sol·licituds d'aprofitament de recursos regulats per la vigent Llei de Mines, que a més afecten una altra comunitat autònoma, i que conforme a la legislació minera hagen de ser tramitades per la Generalitat Valenciana, el servici territorial de la província que comprenga la major extensió del terreny sol·licitat instruirà el procediment en la seua integritat, i elaborarà la corresponent proposta de resolució d'aprovació del Pla de Restauració, prèvia comprovació, a la vista dels informes requerits, que el Pla s'ajusta al que disposa el Reial Decret 2.994/1982, de 15 d'octubre, sobre restauració de l'espai natural afectat per activitats mineres. Instruït i finalitzat el procediment, el servici territorial remetrà l'expedient amb el seu informe i proposta a la direcció general competent en matèria de mineria per a la tramitació que pertoque. 5. Correspon als serveis territorials competents en matèria de mineria, en el seu àmbit territorial, instruir i dictar una resolució que pose fi al procediment administratiu en tots els supòsits, en aquells expedients relacionats amb la transmissió de drets miners en general; qualsevol suspensió de tasques, paralització temporal o concentració autoritzada de treballs; la caducitat de permisos d'exploració i de permisos d'investigació; així com la caducitat i l'autorització d'abandonament de tasques en autoritzacions i concessions d'explotació o aprofitament de recursos minerals.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular o el seu representant

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

De la següent documentació, se seleccionarà la requerida per al tipus de tràmit sol·licitat que marcarà amb una creu en l'imprés corresponent (SOLDEMIC). Imprés. Instància 1. Fotocòpia del DNI o NIF 2. Projecte 3. Estudi d'impacte ambiental, que contindrà com a continguts mínims: Actuació projectada i accions derivades Alternatives viables i solució adoptada Inventari ambiental Informe de patrimoni Informe de l'organisme de conca Mesures protectores i correctores Programa de Vigilància Ambiental Documents de síntesi Cartografia 4. Plànol de situació i croquis d'accés 5. Documentació acreditativa que el sol·licitant reunix les condicions per a ser titular de drets miners 6. Plànol de restauració o de restauració integral (3 còpies en paper i 2 en CD). 7. Declaració responsable que no hi és d'aplicació el Decret 82/2005. 8. Estudi econòmic de finançament i garanties sobre la seua viabilitat 9. Garanties de restauració 10. Contracte o títol de transmissió 11. Informe detallat de treballs realitzats 12. Contracte formalitzat en escriptura pública 13. Justificant de l'impost de transmissions 14. Document acreditatiu de solvència tècnica i econòmica 15. Certificat del registre de titularitat de la propietat i, si és el cas, contracte d'arrendament dels terrenys 16. Informe detallat de la naturalesa geològica del jaciment, investigacions realitzades i resultats obtinguts 17. Declaració jurada d'estar lliure de deutes i gravàmens (art. 111 del Reglament) 18. Pla d'autoprotecció

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: - Concessió d'explotació (seccions C/D) : 7.3. Una quantitat mínima de 1.419,98 euros per a una superfície equivalent a una quadrícula minera sol·licitada. Esta quantitat mínima s'incrementarà en 21,46 euros per cada quadrícula minera addicional, fins a una quantitat màxima de 1.994,08 euros.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La documentació ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4.Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació dins del termini de vigència del permís d'investigació, i pagament de taxes. - Estudi de la documentació. - Tramesa de l'expedient a la conselleria competent en materia de medi ambient per avaulació de l'impacte ambiental. - Resolució d'aprovació del Pla de Restauració pel Servici Territorial competent en matèria de mineria. El Pla inclourà, entre altres condicions especials, l'obligació de constituir les oportunes garanties de restauració. - Resolució d'atorgament de concessió per la Direcció General competent en matèria de mineria. - Notificació a l'Administració d'Hisenda. - Publicació de l'atorgament.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és expré, o en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu , de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim de resolució serà de 9 mesos a partir de l'admissió definitiva. Transcorregut nou mesos sense que es dicte resolució, les sol·licituds s'entendran desestimades.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que establix la Llei 22/1973, de Mines i els reglaments corresponents.