Designació i nomenament de la direcció facultativa en activitats mineres , així com la seua renúncia. Mineria - GVA.ES
Designació i nomenament de la direcció facultativa en activitats mineres , així com la seua renúncia. Mineria
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
La comunicació a l'Autoritat Minera de la designació de la direcció facultativa dels centres o conjunts d'àrees i llocs de treball en els quals es realitzen activitats incloses en l'àmbit d'aplicació del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera. En el seu cas, cessament i/o renúncia de la referida direcció facultativa,
Observacions
Observacions
L'Autoritat Minera, respectant els principis de necessitat i proporcionalitat, podrà requerir una dedicació determinada, entenent com a tal la seua presència física, a la direcció facultativa quan les circumstàncies del cas i les característiques del centre de treball així ho exigiren.
No es procedirà a l'obertura dels centres o conjunts d'àrees i llocs de treball en els quals es realitzen activitats incloses en l'àmbit d'aplicació del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera, sense la designació i comunicació de la persona designada per a la direcció facultativa.
La comunicació permet l'exercici de la direcció facultativa en el centre de treball des del dia de la seua presentació, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció de l'Autoritat Minera.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
- Les persones titulars o explotadores legals dels drets miners d'explotació (d'ara en avant empresari/ària).
- En el supòsit de renúncia serà la direcció facultativa cessant.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Ordre TED/252/2020, de 6 de març, per la qual es modifiquen les Instruccions Tècniques Complementàries 02.0.01 «Directors Facultatius» i 02.1.01 «Document sobre Seguretat i Salut», i per la qual es deroga la Instrucció Tècnica Complementària 09.0.10 «personal de muntatge, explotació i manteniment», del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera (BOE nº73, de 18/03/2020).
- Llei 22/1973, de 21 de juliol, de Mines (BOE núm. 176, de 24/07/1973).
- Reial decret 863/1985, de 2 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera (BOE núm. 140, de 12/06/1985)
- Decret 23/2013, de 25 de gener, del Consell pel qual s'estableixen mesures per a l'agilitació i simplificació administrativa de procediments en matèria de mineria (DOCV nº 6954, de 30/01/2013)
- Reial decret 1389/1997, de 5 de setembre, pel qual s'aproven les disposicions mínimes destinades a protegir la seguretat i la salut dels treballadors en les activitats mineres (BOE nº 240, de 07/10/1997)
Enllaços
Enllaços
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Termini
Termini
COMUNICACIÓ DIRECCIÓ FACULTATIVA:
El/la empresari/ària té l'obligació de comunicar a l'Autoritat Minera la direcció facultativa del centre de treball. La comunicació permet l'exercici de la direcció facultativa en el centre de treball des del dia de la seua presentació, sense perjudici de les facultats de *comprobacion, control i inspecció de l'Autoritat Minera.
DIRECCIONS FACULTATIVES EN VIGOR I EXPEDIENTS EN TRAMITACIÓ:
S'hauran d'adaptar al nou procediment de comunicació previst en l'apartat 4 de la ITC 02.0.01 "Direcció facultativa".
RENÚNCIA I CESSAMENT:
La RENÚNCIA d'una direcció facultativa haurà de comunicar-se per escrit, amb deu dies hàbils d'antelació, a l'Autoritat Minera, exclusivament per mitjans electrònics i a l'empresari del centre de treball. Dins d'aqueix termini, l'empresari haurà de comunicar a l'Autoritat Minera la designació d'una nova direcció facultativa.
En cas de CESSAMENT d'una direcció facultativa per causa de força major, el/la empresari/ària disposarà d'un termini de deu dies des del fet causant de tal cessament per a comunicar a l'Autoritat Minera la designació d'una nova direcció facultativa.
Formularis documentació
Presentació de la documentació següent: (segons models obrants en el tràmit)
A) En el supòsit de Designació/Nomenament:
- Designació i comunicació de la direcció facultativa (NOMDIRFA)
- Acceptació del càrrec de la direcció facultativa (ANDIRFAC)
B) En el supòsit de Renúncia;
- Comunicació de renúncia a la direcció facultativa (RECDIRFA)
- Justificant d'haver-hi comunica la renúncia a l'empresari.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Taxes 2024:
En el supòsit de designació/nomenament:
4.6 - Inscripció registres especials: 38,31 euros.
En l'enllaç de l'apartat següent podrà realitzar el pagament telemàtic de la taxa.
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. La declaració responsable ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent.
2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa.
Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat
3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.
Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures.
4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços).
5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- La tramitació del procediment es realitzarà de forma EXCLUSIVAMENT TELEMÀTICA:
A) NOMENAMENT:
- El/la empresari/ària , titular del dret miner o explotador legal del referit dret, comunicarà la servei territorial competent en matèria de mineria la persona designada per a la direcció facultativa, i aportarà la documentació corresponent , inclòs el justificant de pagament de taxes.
- El servei territorial realitzarà la inscripció de la persona designada per a la direcció facultativa en el registre autonòmic de direccions facultatives.
- L'Autoritat Minera remetrà aquest registre a la Direcció General de Política Energètica I Mines a fi d'emplenar un Registre de caràcter estatal.
B) RENÚNCIA:
- Presentació de la comunicació de renúncia i justificació d'haver-ho notificat a l'empresari.
- El servei territorial, amb competències en matèria de mineria, de la província on se situe el centre de treball realitzarà anotació en el Registre Autonòmic de Direccions Facultatives
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Pl. GABRIEL MIRÓ, 7
03001 - Alacant/Alicante
Observacions
Observacions
La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la Direcció General competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu , de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Pl. GABRIEL MIRÓ, 7
03001 - Alacant/Alicante
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
No