Al·legacions, aportació documental i sol·licituds de realització de proves en un procediment sancionador en matèria de defensa de qualitat agroalimentària - GVA.ES
Al·legacions, aportació documental i sol·licituds de realització de proves en un procediment sancionador en matèria de defensa de qualitat agroalimentària
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud:
OBERT
des de 14-06-2016
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Presentar tot tipus d'al·legacions a les presumptes infraccions de les quals se'ls responsabilitza en el procediment sancionador.
- Presentar les sol·licituds de realització d'anàlisis contradictòries i enviament dels resultats.
- Presentar una declaració de reconeixement de la responsabilitat i/o una sol·licitud de pagament voluntari amb les reduccions pertinents.
Observacions
Observacions
- En cas de responsabilitat solidària en la comissió dels fets, qui accedisca al tràmit del reconeixement de responsabilitat i/o la manifestació del pagament voluntari i complisca tots els requisits recollits en aquest, assumeix la responsabilitat sobre els fets, sense perjudici de les accions legals que té qui fa el tràmit i tots els responsables solidaris assenyalats en el procediment sancionador de referència.
- La terminació del procediment sancionador pel pagament voluntari de la sanció NO AFECTA al que fa referència a la reposició de la situació alterada o a la determinació de la indemnització per danys i perjudicis causats per la comissió de la infracció.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones físiques i representants de les entitats jurídiques que, com que tenen la condició d'interessades en l'expedient sancionador, hagen sigut assenyalades com a responsables de les presumptes infraccions.
Si no es té encara la condició de representant d'una entitat jurídica es pot aconseguir per mitjà del procediment telemàtic descrit en l'enllaç següent:
http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
- Llei 28/2015 , de 30 de juliol, per a la defensa de la qualitat alimentària (BOE núm. 182, de 31/07/2015).
- Capítol V de la Llei 12/1994, de 28 de desembre, de mesures administratives i de modificació del text articulat de la Llei de bases de taxes de la Generalitat Valenciana, aprovat pel Decret legislatiu de 22 de desembre de 1984, del Govern Valencià (BOE núm. 33, de 08/02/1995).
- Reglament (CE) núm. 178/2002 del Parlament Europeu i del Consell, de 28 de gener de 2002, pel qual s'estableixen els principis i els requisits generals de la legislació alimentària, es crea l'Autoritat Europea de Seguretat Alimentària i es fixen procediments relatius a la seguretat alimentària (DOGV. núm 2807, de 09/08/1996) (DOUE núm. 031, de 01/02/2002).
- Reglament (UE) 2017/625 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de març de 2017, relatiu als controls i altres activitats oficials duts a terme per a garantir l'aplicació de la legislació sobre aliments i pinsos, i de les normes sobre salut i benestar dels animals, sanitat vegetal i productes fitosanitaris, i pel qual es modifiquen els reglaments (CE) núm. 999/2001, (CE) núm. 396/2005, (CE) núm. 1069/2009, (CE) núm. 1107/2009, (UE) núm. 1151/2012, (UE) núm. 652/2014, (UE) 2016/429 i (UE) 2016/2031 del Parlament Europeu i del Consell, els reglaments (CE) núm. 1/2005 i (CE) núm. 1099/2009 del Consell, i les directives 98/58/CE, 1999/ 74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE i 2008/120/CE del Consell, i pel qual es deroguen els reglaments (CE) núm. 854/2004 i (CE) núm. 882/2004 del Parlament Europeu i del Consell, les directives 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE i 97/78/CE del Consell i la Decisió 92/438/CEE del Consell (Reglament sobre controls oficials) (DOUE núm. 95, de 07/04/2017).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis documentació
Termini
Termini
Els terminis estan descrits en l'apartat "Quina documentació s'ha de presentar?"
Formularis documentació
1. AL·LEGACIONS GENERALS
Per a presentar al·legacions generals, per a l'aportació de documents i altres possibles elements de judici (imatges, fotografies, etc.), es poden presentar telemàticament en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència.
2. AL·LEGACIONS ESPECÍFIQUES
Per a presentar al·legacions respecte d'una fase o un dictamen específic del procediment sancionador, el termini màxim serà l'establit en el document de l'acte procedimental al qual es pretén al·legar.
3. DEFECTES DE TRAMITACIÓ
Per a la comunicació de presumptes defectes de tramitació i, especialment, els que suposen la paralització, la infracció dels terminis assenyalats preceptivament o l'omissió de tràmits que poden ser esmenats, es poden presentar en qualsevol moment abans de la resolució definitiva del procediment sancionador.
4. SOL·LICITUD D'ANÀLISI CONTRADICTÒRIA
4.a) En cas que l'anàlisi contradictòria es vulga dur a terme en el mateix laboratori que va fer l'anàlisi inicial, el termini màxim és de cinc dies hàbils, comptats a partir de la notificació de l'acord d'iniciació del procediment sancionador (s'ha de designar telemàticament, en aquest cas, un perit de part).
L'instructor de l'expedient comunicarà a l'interessat la data i l'hora per a fer l'anàlisi contradictòria.
4.b) En cas d'utilitzar un laboratori diferent del que es va utilitzar per a l'anàlisi inicial, el termini és de huit dies hàbils, comptats a partir de la notificació de l'acord d'iniciació del procediment sancionador. S'ha d'aportar el justificant de l'enviament de la mostra al laboratori oficial i/o acreditat per part de l'interessat.
5. ENVIAMENT DE RESULTATS D'ANÀLISI CONTRADICTÒRIA
Per a l'enviament dels resultats de l'anàlisi contradictòria a l'instructor de l'expedient sancionador, s'ha de comunicar telemàticament el butlletí d'anàlisi en el termini màxim d'un mes a partir de la notificació de l'acord d'iniciació del procediment sancionador.
6. SOL·LICITUD DE PAGAMENT VOLUNTARI I/O RECONEIXEMENT DE RESPONSABILITAT
Per a la sol·licitud del pagament voluntari i/o el reconeixement de la responsabilitat pel que fa a les presumptes infraccions, s'ha d'aportar l'imprés omplit i signat que va rebre al costat de l'acord d'iniciació del procediment sancionador, i que també està disponible en l'enllaç SOL·LICITUD DE PAGAMENT VOLUNTARI I/O RECONEIXEMENT DE LA RESPONSABILITAT.
Es pot presentar en qualsevol moment anterior a la resolució.
Presentació
Presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat.
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica).
Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho.
Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Tramitació telemàtica:
Per mitjà de la icona superior, "Tramita amb certificat", d'aquesta mateixa pàgina, per a iniciar el tràmit de presentació de tots els documents que es consideren pertinents segons l'apartat anterior, mitjançant els formularis disponibles en aquest tràmit, que s'ha de signar, o s'han de signar, electrònicament de conformitat amb l'article 11.2 de la Llei 39/2015.
- Tramitació d'AL·LEGACIONS: Les al·legacions generals i específiques les valorarà i les comunicarà l'òrgan instructor en la proposta de resolució corresponent, que es comunicarà telemàticament.
- Tramitació del PAGAMENT VOLUNTARI I/O EL RECONEIXEMENT DE RESPONSABILITAT
1. Una vegada s'haja rebut la sol·licitud, l'òrgan instructor remetrà el model 085 degudament omplit.
2. Una vegada s'haja rebut el model 085, s'ha d'efectuar el pagament íntegre a través de les entitats bancàries col·laboradores, i adjuntar, en el tràmit telemàtic, el justificant de pagament validat i mecanitzat per l'entitat bancària.
3. Una vegada s'haja rebut el justificant i una vegada s'haja comprovat que s'ha efectuat el pagament, l'òrgan competent dictarà la resolució que declare l'acabament del procediment sancionador en el moment en què es va fer el pagament de la sanció, excepte pel que fa a la reposició de la situació alterada o a la determinació de la indemnització per danys i perjudicis causats per la comissió de la infracció.
Advertiment: En cas de reconeixement de la responsabilitat sense sol·licitar el pagament voluntari de la sanció, es quedarà registrat en l'expedient sancionador de referència a fi d'aplicar la reducció corresponent de la sanció econòmica en el moment oportú.
- Tramitació de RESULTATS D'ANÀLISIS CONTRADICTÒRIES. Una vegada s'hagen rebut els resultats de l'anàlisi contradictòria, l'òrgan instructor valorarà la necessitat de dur a terme l'anàlisi diriment o definitiu. Les conclusions obtingudes es comunicaran en la proposta de resolució corresponent.
Tramitació presencial
El procediment que s'ha de seguir és el que s'ha descrit en la tramitació telemàtica, excepte que la presentació de documentació s'ha de fer de manera presencial, tal com es descriu en l'apartat "On dirigir-se?"
A més, en cas necessari, ha d'adjuntar la documentació que acredite la representativitat legal de la persona jurídica interessada.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B0
46018 - València/Valencia
Observacions
Observacions
- No és possible interposar un recurs contra els actes de tràmit, i en el cas de la resolució definitiva del procediment, cal atendre's al peu de recursos contingut en aquesta o en la notificació d'aquesta.
- En el cas del reconeixement de la responsabilitat i/o la manifestació del pagament voluntari de la sanció proposada, pel que fa a la resolució que es dicte amb aplicació de les reduccions corresponents, no és possible interposar cap recurs administratiu, ja que és un requisit necessari per a aquest tràmit el desistiment o la renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció, de conformitat amb el que es disposa en l'article 85.3 de la Llei 39/2015, d'1 de juliol, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i únicament quedarà disponible la via contenciosa administrativa.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a resoldre el procediment sancionador i notificar la resolució corresponent és d'un any, comptat des de la data d'incoació d'aquest.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B0
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí