Detall de Procediment

Autorització de funcionament de centres de serveis socials SENSE visat previ

Codi SIA: 2240996
Codi GUC: 20022
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'obtenció de l'autorització de funcionament d'un centre de serveis socials, sense haver obtingut el visat previ del projecte bàsic i d'execució de les obres.

Observacions

Observacions

L'autorització d'un centre de serveis socials és l'acte pel qual l'Administració de la Generalitat reconeix, amb caràcter previ al seu funcionament, que el centre reuneix els requisits i condicions establits en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, o normativa que en el futur la poguera substituir, i en l'article 55 del Decret 59/2019, de 12 d'abril, amb caràcter general, així com els que resulten aplicables per a cada tipologia de centre conforme a la normativa que els regule, amb la finalitat de garantir a les persones destinatàries una atenció adequada. En cas de falta d'autorització de qualsevol centre de serveis socials en funcionament, l'òrgan competent en matèria d'autorització procedirà, en el mateix moment en què tinga coneixement d'això, a la paralització de les activitats i al tancament del centre. A més, l'incompliment del règim d'autoritzacions i altres obligacions establides en l'est decrete i en les seues normes de desenvolupament, determinaran la imposició de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que s'estableix en els capítols tercer al cinqué del títol seté de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, o norma que en el futur poguera substituir-la. ----------------------------------------------------------------------------- Correus de contacte: Per a consultes relatives als requisits exigibles o al procediment administratiu de registre, autorització de centres i acreditació de serveis, poden posar-se en contacte amb la següent adreça de correu electrònic: registroyautorizacionescipi@gva.es Si desitja consultar qüestions relatives a requisits tècnics relacionats amb l'edificació o sobre elements arquitectònics, poden posar-se en contacte amb la següent adreça de correu electrònic: oficinatecnicacipiautorizaciones@gva.es Per a realitzar consultes sobre incidències de caràcter informàtic o relatives al funcionament del portal, poden posar-se en contacte amb el següent correu electrònic, indicant en l'assumpte del correu INCIDÈNCIA *OVARA: saudep@gva.es

Requisits

Requisits

Persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb o sense ànim de lucre, que siguen titulars de centre de serveis socials en l'àmbit dels serveis socials en el territori de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques titulars dels centres de serveis socials .

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • - Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del sistema públic valencià de servei socials.
  • - Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
  • - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratius Comú de les Administracions Públiques.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Abans de l'inici del funcionament del centre de serveis socials

Formularis documentació

1.1. Documentació administrativa: a) Acreditació de la personalitat de la persona física sol·licitant mitjançant la presentació del DNI o NIE i, quan es tracte de persones jurídiques, de la representació que ostenten mitjançant la presentació dels documents consignats en la lletra b) d'aquest apartat. b) En el cas de persones jurídiques, s'adjuntarà a més còpia de l'escriptura o document de constitució o modificació, o acte fundacional, inscrits, si escau, en el corresponent Registre Oficial, així com els Estatuts corresponents i la composició actualitzada dels seus òrgans de govern. No serà necessari acreditar aquesta informació quan la persona sol·licitant no s'haja oposat expressament a la comprovació de la mateixa per l'òrgan gestor de conformitat amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015. c) Còpia de la targeta d'identificació fiscal. * NOTA: NO SERÀ PRECEPTIVA LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ A què FAN REFERÈNCIA LES LLETRES a), b) i c), quan la mateixa es trobe en poder de la Generalitat, com a conseqüència de la inscripció de les persones físiques o jurídiques sol·licitants en el Registre general de titulars d'activitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana, sempre que en el moment de la sol·licitud no hagen variat les seues dades registrals respecte de quan es va produir la inscripció. d) Projecte global d'intervenció social del centre o habitatge, signat per la persona física o jurídica responsable del mateix i que, com a mínim, contindrà: explicació de l'activitat a desenvolupar, objectius generals i específics, programes d'intervenció, perfil de les persones usuàries, recursos materials i humans amb els quals es dota el centre o habitatge, la seua capacitat prevista i la plantilla prevista de personal, amb especificació de l'organigrama, horaris, qualificacions professionals i descripció de funcions d'acord amb aquestes; tot això d'acord amb el que es disposa en aquest decret i en la seua normativa de desenvolupament. 1.2. Documentació específica per a centres: a) Acreditació de la disponibilitat de l'immoble en el qual es vaja a situar el centre. En el supòsit d'immobles en règim de propietat, no serà necessari acreditar aquesta informació quan la persona sol·licitant no s'haja oposat expressament a la comprovació de la mateixa per l'òrgan gestor de conformitat amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015. b) Projecte bàsic i d'execució de la construcció o reforma de l'edifici o local, juntament amb l'informe de compatibilitat urbanística redactat per la persona tècnica competent i visat pel col·legi professional corresponent, incloent en el mateix els annexos justificatius de les disposicions aplicables als centres de serveis socials. En el cas que es tracte d'un edifici ja existent, es realitzen o no reformes, s'aportarà, en qualsevol cas, documentació tècnica on es justifique, a més de les reformes si existiren, que l'edifici compleix la normativa en matèria d'edificació i les disposicions aplicables als centres de serveis socials vigents en aqueix moment, així com justificació que les condicions estructurals de l'edifici són correctes i adequades a l'ús a què es destinarà, segons el que estableix la normativa que resulte d'aplicació. c) Pla d'autoprotecció, d'acord amb l'especificat en la normativa en matèria d'autoprotecció de centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguen donar origen a situacions d'emergència, redactat per la persona tècnica competent i subscrit per la persona física o jurídica titular del centre. 1.3. Documentació específica per a habitatges*: a) Acreditació de la disponibilitat de l'immoble en el qual es vaja a situar l'habitatge. En el supòsit d'immobles en règim de propietat, no serà necessari acreditar aquesta informació quan la persona sol·licitant no s'haja oposat expressament a la comprovació de la mateixa per l'òrgan gestor de conformitat amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015. b) Informe justificatiu sobre el compliment de la normativa d'habitabilitat i disseny, protecció contra incendis i barreres arquitectòniques, en vigor en el moment de la construcció o en el moment de l'última reforma de l'habitatge, així com plans a escala de l'habitatge, vestíbul, escala i ascensor de la finca urbana en què se situe l'habitatge, redactats per la persona tècnica competent. c) Instruccions en matèria d'autoprotecció, signades per la persona física o jurídica titular de l'habitatge, per a casos d'emergència, amb especificacions per al personal de l'habitatge i per a les persones usuàries d'aquesta, tenint en compte les característiques d'aquestes. *NOTA: Es considera habitatges les llars, pisos, habitatges tutelats o altres figures similars amb una capacitat màxima de 10 places.

Presentació

Presentació

Telemàtica
A través de l'aplicació telemàtica Oficina Virtual d'Autorització, Registre i Acreditació (OVARA) disponible mitjançant l'enllaç: https://ovara.gva.es/oficina_tactica/

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Sol·licitud - Esmena de la sol·licitud, si escau. - Informe de l'Oficina Tècnica de Projectes i Obres sobre el projecte bàsic i d'execució. - Esmena del projecte bàsic i d'execució, si escau. - Visita al centre pels tècnics. - Informe de viabilitat. - Audiència. - Proposta de resolució de la direcció general competent. - Resolució de la Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada

Termini màxim

Termini màxim

6 mesos, amb silenci administratiu desestimatori.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa