Detall de Procediment

Comunicació de Modificacions en els serveis biocides inscrits en el Registre Oficial d'Establiments i Serveis Biocides (ROESB) en altres comunitats autònomes

Codi SIA: 2858096
Codi GUC: 22392
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- MODIFICACIÓ DE LA COMUNICACIÓ INICIAL DE L'ACTIVITAT: Qualsevol modificació de les dades que consten en la comunicació inicial s'ha de comunicar al ROESB. Cap servei biocida d'una altra comunitat autònoma podrà iniciar o continuar la seua activitat a la Comunitat Valenciana sense la prèvia comunicació d'aquests canvis.

Requisits

Requisits

Les sol·licituds de comunicació de la modificació d'activitat dels serveis biocides inscrits en el ROESB d'altres comunitats autònomes, que prèviament hagen comunicat la seua activitat al ROESB de la Comunitat Valenciana s'han d'ajustar als models normalitzats acompanyats de la documentació que corresponga i les han de fer les persones interessades o a través de qui les represente legalment.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular de l'empresa o el seu representant legal.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1054/2002, d'11 d'octubre, pel qual es regula el procés d'avaluació per al registre, l'autorització i la comercialització de biocides (BOE núm. 247, de 15/10/02).
  • Decret 96/2004, d'11 de juny de 2004, del Consell de la Generalitat, pel qual es crea el Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4782, de 24/06/04).
  • Ordre SCO/3269/2006, de 13 d'octubre, per la qual s'estableixen les bases per a la inscripció i el funcionament del Registre oficial d'establiments i serveis biocides (BOE núm. 255, de 26/10/06).
  • Reial decret 830/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableix la normativa reguladora de la capacitació per a realitzar tractaments amb biocides (BOE núm. 170, de 14/4/10).
  • Decret 32/2012, de 17 de febrer, del Consell, pel qual modifica l'article 4.2 del Decret 96/2004, d'11 de juny, del Consell, pel qual es va crear el Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6717, de 20/2/12).
  • Reglament (UE) núm. 528/2012, del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de maig de 2012, relatiu a la comercialització i l'ús dels biocides.
  • ORDRE 1/2018, de 4 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula el procediment d'inscripció, modificació, cancel·lació, comunicació i funcionament del Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8276, de 18/04/2018).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any La comunicació de modificació de les dades que consten en la comunicació inicial, quan aquests afecten l'activitat, tipus de biocides o classe de perill d'aquests, haurà de ser prèvia a aquesta modificació. La comunicació de modificació que no afecte l'activitat, tipus de biocides o classe de perill dels mateixos haurà de notificar-se al ROESB, abans de transcorregut un mes des que aquestes modificacions es produïsquen.

Formularis documentació

- Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud de COMUNICACIÓ DE LA MODIFICACIÓ per a serveis biocides inscrits en el ROESB d'altres comunitats autònomes que vagen a desenvolupar la seua activitat en la Comunitat Valenciana. Impresos associats: a) Acreditació de la representació legal, en cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant. b) Relació de productes biocides a utilitzar en la Comunitat Valenciana. c) Relació del personal, incloent la persona que exerceix com a Responsable Tècnic i les que realitzen els tractaments amb biocides, especificant la seua capacitació i relació laboral adaptada a la modificació. d) Còpia del justificant de la inscripció en el Registre Oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat autònoma que corresponga. e) Model de certificat del servei de control de plagues, que ha de contindre almenys els epígrafs especificats en l'apartat corresponent del model normalitzat f) Declaració de la persona que actua com a responsable tècnica del servei de biocides g) Justificant del pagament de taxes, quan siga procedent.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

- Actualment no s'exigix el pagament de taxa.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar. En aquest tràmit de la Guia Prop: En l'apartat denominat "IMPRESOS ASSOCIATS" (a més d'en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d'aqueixos documents, segons el cas. Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'òrgan encarregat de la gestió és la direcció general competent en matèria de salut pública. Aquesta direcció general, quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en aquesta ordre, requerirà la persona o entitat sol·licitant mitjançant un escrit perquè, en el termini de 10 dies, esmene les deficiències o presente la documentació preceptiva. Si així no ho fera, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 d'aquesta llei. De la mateixa manera es procedirà amb la comunicació dels serveis biocides que no estiguen inscrits en el ROESB i pretenguen desenvolupar la seua activitat a la Comunitat Valenciana. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant de l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga en cada cas requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen. Així mateix, la resolució de l'Administració pública que declare tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de l'interessat de restituir la situació jurídica al moment previ al reconeixement o a l'exercici del dret o a l'inici de l'activitat corresponent, així com la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un període de temps determinat per la llei; tot això, d'acord amb els termes que estableixen les normes sectorials aplicables. L'òrgan encarregat de la tramitació, elaborarà informe de conformitat. La comunicació tindrà una validesa indefinida, llevat que a petició de la persona o entitat titular, procedisca la seua modificació o cancel·lació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE, núm. 236, de 02/10/15).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa