Detall de Procediment

Beques I+I. Internacionalització + Innovació 2023. ENTITATS DE DESTÍ

Codi SIA: 2870019
Codi GUC: 22489
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE COMPETITIVITAT EMPRESARIAL IVACE
Termini de sol·licitud: TANCAT
(02-06-2023
31-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Dotar les empreses i entitats de la Comunitat Valenciana de personal qualificat i especialitzat en estratègies digitals per a incrementar la competitivitat i venda internacional, mitjançant una formació teòrica i pràctica durant un període de 12 mesos: formació pràctica a desenvolupar en empreses i entitats de la Comunitat Valenciana en aquest territori, i formació teòrica aplicant la innovació al procés d'internacionalització a través d'innovadors models de màrqueting digital i noves tecnologies, que engloben no sols màrqueting digital, sinó també business intelligence per a la internacionalització, incloent-hi la sostenibilitat. Així mateix, mitjançant la present resolució es convoca a les empreses col·laboradores en el desenvolupament de les beques.

Observacions

Observacions

Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant. * PROGRAMA DE BEQUES 1. IVACE validarà amb l'entitat col·laboradora corresponent un programa formatiu amb una durada màxima de dotze mesos, consistent en la realització de pràctiques en internacionalització digital. 2. El programa formatiu s'executarà amb l'objectiu final de capacitar les persones beneficiàries d'aquestes beques en el seu objecte. 3. Una persona designada com a tutora per l'entitat col·laboradora realitzarà el seguiment i avaluació i es responsabilitzarà de la formació de la persona becada. Aquesta tutorització en l'entitat es complementarà amb la tutorització externa per una persona experta en internacionalització digital. 4. Simultàniament a la formació pràctica, es desenvoluparà una formació teòrica que serà impartida per un o diversos centres formatius, i que se centrarà en els continguts següents: - Màrqueting digital orientat a la internacionalització - Procés i gestió d'internacionalització de l'empresa - Bussines Inteligence. 5. La durada màxima de la beca, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els exercicis 2022 i 2023, serà de dotze mesos. No obstant això, l'IVACE es reserva la facultat de reduir la durada de la beca si les circumstàncies derivades de qualsevol situació excepcional impedeixen garantir la salut i seguretat de les persones becades.

Requisits

Requisits

A més, les entitats hauran de reunir els requisits següents: a) Tindre domicili social a la Comunitat Valenciana. b) Trobar-se en qualsevol fase del procés d'exportació i/o internacionalització dels seus productes o serveis. c) Comptar amb un pla d'internacionalització. d) Comptar amb un pla d'acció de màrqueting digital per a la internacionalització. e) Disposar dels mitjans humans i materials necessaris per a l'adequat desenvolupament de la beca. En aquest sentit, haurà de comptar amb un mínim de cinc persones en plantilla, de les quals almenys una es dedique a l'expansió exterior o al disseny i desenvolupament de les seues polítiques de màrqueting internacional. f) Estar al corrent amb l'IVACE en el pagament dels serveis i accions organitzades per aquest Institut, o en el reintegrament de subvencions amb l'IVACE. g) Trobar-se al corrent en les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. h) No incórrer en cap de les causes d'impossibilitat previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa acreditaran mitjançant declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser entitats de destí les empreses i entitats sense ànim lucratiu que, entre els seus objectius i plans d'actuació, tinguen incorporar/desenvolupar un pla d'acció per a la internacionalització digital, i que estiguen en fase d'iniciació, creixement i/o consolidació de la seua internacionalització.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds començarà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i finalitzarà el 31 de julio de 2023 a les 23.59 hores. (DOGV nº 9608, de 01/06/2023)

Formularis documentació

A més de la sol·licitud, ha d'incloure's la documentació següent: a) Estatuts vigents registrats o contracte de constitució, si fa el cas. Si la documentació ja es troba en poder de l'IVACE, se'n podrà aportar declaració de vigència. b) Pla formatiu a desenvolupar per la persona beneficiària de la beca, és a dir, un pla d'activitats estructurat amb les funcions i activitats a desenvolupar durant la seua estada en l'entitat de destí, integrant-la obligatòriament en l'àrea d'exportació i/o de màrqueting d'aquesta. c) Pla d'exportació o internacionalització en el qual es detallen, almenys, els aspectes següents: c.1 En el cas d'empresa ? Etapa en la qual es troba l'empresa respecte a la seua obertura a l'exterior, bé de manera general, per al cas, per exemple, que s'estiguen iniciant en l'exportació, bé de manera específica, respecte a uns certs mercats, en el cas que siga una empresa ja consolidada en l'exportació, i que es trobe en el procés d'ampliar les seues vendes en determinats mercats exteriors. ? Personal dedicat a l'exportació amb el qual compte. ? Percentatge que representen les seues vendes exteriors respecte a les vendes totals. ? Informació sobre implantació en l'exterior, si fa el cas. ? Amb quines formes d'accés compta per a accedir als mercats exteriors (agents, filials, distribuïdors, etc.…). c.2 En el cas d'entitat sense ànim lucratiu: - Pla d'exportació/internacionalització en el qual es descriurà les activitats que es duran a terme en el marc de l'exportació/internacionalització (fires a les quals assisteixen, missions que organitzen, estudis de mercat, així com qualsevol altra activitat relacionada amb la internacionalització). d) Pla d'acció de màrqueting digital internacional en el qual es detallen, almenys els aspectes següents: - Definició d'objectius de màrqueting digital en l'àmbit internacional - Pla d'Acció d'estratègies en internet en l'àmbit internacional: SEU, SEM, Xarxes socials i professionals, i un altre tipus de plataformes, desenvolupament de continguts, etc. - Presència en market places i/o botiga en línia e) RNT- Relació nominal de treballadors.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria, sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). La tramitació de la sol·licitud suposa la seua signatura i del pla formatiu, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web en l'apartat Ajudes/beques. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en la convocatòria respectiva.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. Vistes les sol·licituds i plans formatius presentats, així com tota la documentació remesa electrònicament, l'Àrea de Promoció Internacional verificarà, a més, el compliment dels requisits establits, requerint la seua esmena telemàtica quan siga escaient, i valorarà tant els plans formatius com els plans d'internacionalització presentats, els seus compromisos amb les polítiques d'igualtat i d'inserció laboral de persones amb el risc d'exclusió social, el perfil de la persona tutora, així com el procediment de tutorització. Cada empresa o entitat només podrà sol·licitar una persona becada. Emés l'informe de l'Àrea de Promoció Internacional, la persona titular de l'adreça adjunta d'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) dictarà resolució, aprovant o desestimant l'adhesió de les diferents entitats a aquest programa en la seua condició d'entitats de destí. Les empreses i altres entitats que hagen resultat seleccionades, podran accedir a la informació de les persones que hagen resultat adjudicatàries de les beques i que vagen a desenvolupar-les a fi d'iniciar el procés d'entrevistes i posterior selecció. El manual sobre el procés d'entrevistes i selecció es troba publicat en la web de l'IVACE: http://www.ivace.es/ dins de l'apartat Ajudes/beques. La participació en aquest programa de beques no garantirà l'efectiva incorporació de persones beneficiàries de beques a les empreses o entitats, si no existeix el corresponent acord entre les parts. Les empreses s'abstindran de seleccionar o admetre persones beneficiàries de beques amb les quals existisca vinculació, entenent-se com a tal una relació de parentiu per consanguinitat fins al quart grau, o d'afinitat fins al segon, entre la persona becada i la direcció de l'empresa o de qui ostente la majoria de participacions o capital social. Amb l'empresa o entitat amb la qual després del procés d'entrevistes la persona beneficiària vaja a desenvolupar la seua beca, se signarà el corresponent acord de col·laboració entre aquesta i l'IVACE. L'empresa o entitat de destí designarà un/a tutor/a permanent per a la supervisió de la formació i el compliment dels objectius de la beca, que hi facilite la seua adaptació. L'IVACE juntament amb el personal tutor designat per l'empresa o entitat, vetlarà per l'adequat desenvolupament del programa formatiu. L'entitat de destí haurà de posar a la disposició de la persona becada l'estructura i els mitjans materials necessaris perquè puga desenvolupar la seua beca de manera adequada. Es faculta la persona titular de la direcció adjunta d'IVACE (Direcció General d'Internacionalització), per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

L'empresa o entitat de destí designarà un/a tutor/a permanent per a la supervisió de la formació i el compliment dels objectius de la beca, que hi facilite la seua adaptació. L'IVACE juntament amb el personal tutor designat per l'empresa o entitat, vetlarà per l'adequat desenvolupament del programa formatiu. L'entitat de destí haurà de posar a la disposició de la persona becada l'estructura i els mitjans materials necessaris perquè puga desenvolupar la seua beca de manera adequada.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa