Detall de Procediment

Ajudes corresponents a l'exercici 2022 en matèria de promoció i constitució de comunitats energètiques i realització d'estudis energètics de potencial de generació d'energies renovables en l'àmbit local

Codi SIA: 2896030
Codi GUC: 22517
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(14-09-2022
04-10-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concessió de subvencions destinades a la promoció i constitució de comunitats energètiques i realització d'estudis energètics de potencial de generació d'energies renovables en l'àmbit local.

Requisits

Requisits

a) Els que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. b) Complir les obligacions tributàries davant de l'Estat i la Generalitat Valenciana, així com les obligacions davant de la Seguretat Social, així com estar al corrent en el compliment de la seua obligació de rendir comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, en el cas que hi estiguen obligats. c) No tindre cap deute per reintegrament contret amb administracions públiques ni amb les entitats que integren el sector públic instrumental, de conformitat amb el que disposa l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Els ajuntaments beneficiaris han de trobar-se adherits al Pacte Europeu de les Alcaldies per al Clima i l'Energia.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits que estableixen les bases reguladores de les ajudes.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV nº 9426, de 13.09.2022)

Formularis documentació

A la sol·licitud d'ajuda caldrà adjuntar la documentació següent: a) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, si és el cas, del seu representant legal. b) Acreditació de la representació i la competència de la persona signant de la sol·licitud. c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social. d) S'haurà d'acreditar la disponibilitat pressupostària o el compromís de l'habilitació pressupostària mitjançant la corresponent certificació de la intervenció de l'entitat local sol·licitant, que haurà de correspondre amb el 100 % del cost de l'actuació. e) Certificació per part de la persona funcionària de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de l'ajuntament corresponent que acredite: - Representació de la persona signant de la sol·licitud per a sol·licitar l'ajuda. - Competència de l'òrgan que presenta la sol·licitud d'ajuda per a la presentació de la sol·licitud de subvenció. - Adhesió de l'ajuntament sol·licitant al Pacte Europeu de les Alcaldies per al Clima i l'Energia. - Elaboració i aplicació del pla d'igualtat segons la disposició addicional 7a TREBEP. - Xifra oficial de població del municipi d'acord amb la base onzena d'aquesta ordre. - Que l'entitat local no ha incorregut en alguna de les circumstàncies recollides en l'article 13.2 de la Llei general de subvencions. - Si a l'entitat local se li han concedit unes altres ajudes de l'Administració de la Generalitat, o d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals per a la mateixa actuació subvencionable, amb especificació de la quantia de la subvenció, la data de concessió i l'entitat atorgant, així com la identificació de l'actuació finançada o subvencionada, l'import de l'ajuda i el caràcter compatible de l'ajuda. I en el cas que no haja rebut cap ajuda de l'Administració de la Generalitat, o d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals per a la mateixa actuació subvencionable, ho haurà de certificar també. - En cas que se sol·licite ajuda per a més d'una línia d'actuació de les que preveu la base tercera d'aquesta ordre, que se certifique que les despeses imputades a cada línia d'actuació responen a actuacions i finalitats diferents. - Cost previst i finançament de cada actuació, siga amb fons propis o amb altres ajudes de subvencions, d'acord amb el que estableix l'article 19.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. - Memòria sobre les actuacions que s'han de desplegar i memòria econòmica, així com pressupost desglossat de l'actuació d'acord amb les despeses elegibles establides en la base sisena. En el cas d'actuacions relatives a la línia d'actuació A, en la memòria s'haurà d'indicar la tecnologia o les tecnologies de generació d'energia renovable que s'incorporaran a l'estudi de potencial de generació d'energia renovable del municipi. g) En el cas d'actuacions relatives a la línia d'actuació C, relativa a projectes singulars de creació i constitució de comunitats energètiques d'àmbit local en règim de comunitats d'energies renovables, haurà de presentar també: - Memòria-proposta del projecte de la comunitat energètica en què s'identifique: el promotor, la finalitat, els potencials membres i agents del teixit social local implicats, l'especificació de la tecnologia de generació d'energies renovables de la proposta de comunitat energètica presentada per l'ajuntament, concretant si es basa en instal·lacions amb fonts d'energia renovables diferents de les fotovoltaiques, el nombre d'agents socials adherits a la proposta de comunitat energètica, i si aquesta preveu la consecució de beneficis socials vinculats a la lluita contra la pobresa energètica en l'àmbit local de municipis de menys de 5.000 habitants. - Memòria del procés participatiu: nombre de sessions, cronograma de les sessions i nombre d'assistents potencials. - Memòria econòmica, indicant les despeses derivades de l'actuació subvencionable. - Pressupost de l'actuació. - Declaració o acord, si és el cas, de l'òrgan competent per a sol·licitar l'ajuda en què es compromet a impulsar la comunitat energètica fins que es constituïsca. - Declaració d'adhesió a la proposta de comunitat energètica promoguda per l'ajuntament dels agents que s'hi adhereixen, en el cas que l'ajuntament compte en el moment de presentar la sol·licitud amb aquests agents adherits.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment de selecció de les subvencions a què es refereixen aquestes bases és la direcció general competent en matèria de transició ecològica, que haurà d'acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució. En concret, la instrucció del procediment correspondrà al servei d'eficiència energètica per a la transició ecològica de la direcció general competent en matèria de transició ecològica. 2. D'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, les persones sol·licitants estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, per la qual cosa hauran de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22517, utilitzant els corresponents models normalitzats que hi ha disponibles. En cas que es vulga tramitar el procediment mitjançant representació, aquesta es podrà atorgar a través del Registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana, ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). Les sol·licituds presentades han de signar-se amb el certificat qualificat de representant d'entitat o, si no n'hi ha, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, s'hauran de signar electrònicament, pels qui en tinguen la competència, aquells documents que s'adjunten i calga signar. 3. S'admetrà únicament una sol·licitud de subvenció per entitat sol·licitant, però aquesta única sol·licitud podrà comprendre sol·licitud d'ajuda respecte a les tres línies d'actuació, sempre que, respecte de les actuacions de la línia A i B d'actuació, no es vinculen al projecte singular de comunitat energètica promogut per l'ajuntament en la línia C d'actuació que preveu la base tercera. A la sol·licitud s'haurà d'acompanyar la documentació que s'estableix en aquesta convocatòria. 4. En el supòsit que alguna de les persones sol·licitants presente la sol·licitud presencialment, es requerirà que l'esmene per mitjà de la presentació electrònica en els termes que preveu l'article 68.4 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja fet l'esmena. 5. Els requeriments als ajuntaments sol·licitants s'efectuaran de manera telemàtica perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, sense perjudici del que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), i l'article 23.5 de la Llei de 38/2003, de 17 de novembre, les esmenes o les aportacions dels quals s'hauran de fer telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'Internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18536 . 6. La presentació de la sol·licitud i documentació que cal aportar amb aquesta s'ha d'ajustar al que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la base desena. 7. La presentació de les sol·licituds comporta l'acceptació plena, per part dels sol·licitants, de les bases i la convocatòria. PROPOSTA DE RESOLUCIÓ L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió de valoració, formularà la proposta de resolució a l'òrgan concedent, que haurà d'expressar el sol·licitant o la llista de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, la quantia que té, amb l'especificació dels criteris de valoració seguits per a efectuar-la, així com les sol·licituds que es proposa desestimar, el desistiment, i, si és el cas, una llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen, degudament motivada, que inclourà l'indicat en les bases i convocatòria de la present ordre. La proposta de resolució es notificarà als ajuntaments sol·licitants, perquè, si és el cas, formulen les al·legacions que siguen procedents en el termini de 10 dies hàbils.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva a què es refereix l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 55 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. Si la dotació econòmica continguda en la convocatòria fora suficient per a atendre totes les sol·licituds subvencionables presentades, es procedirà a concedir a totes per l'import d'aquestes i dins dels límits i intensitats d'ajuda previstos en la convocatòria i el compliment de les regles establides en aquestes bases. Les sol·licituds seran avaluades segons els següents criteris de valoració: 1. Per a les actuacions que comprén la línia A d'actuacions relatives a estudis energètics de potencial de generació amb energies renovables en el municipi: Segons el nombre d'habitants del municipi, prioritzant els ajuntaments sol·licitants de menor a major població dels seus respectius municipis, segons la xifra oficial de població publicada per l'INE a la data de publicació de la convocatòria, d'acord amb la següent puntuació: Municipis amb una població de fins a 2.000 habitants: 30 punts. - Municipis amb una població entre 2.001 habitants i 5.000 habitants: 20 punts Municipis amb una població des de 5.001 habitants: 10 punts 2. Per a les actuacions que comprén la línia B d'actuació que preveu la base tercera d'aquesta ordre relatives a la promoció i difusió de comunitats energètiques en l'àmbit local: Segons el nombre d'habitants del municipi, prioritzant els ajuntaments sol·licitants de menor a major població dels seus respectius municipis, segons la xifra oficial de població publicada per l'INE a la data de publicació de la convocatòria, d'acord amb la següent puntuació: Municipis amb una població fins a 2.000 habitants: 30 punts - Municipis amb una població entre 2.001 habitants i 5.000 habitants: 20 punts Municipis amb una població des de 5.001 habitants: 10 punts 3. Per a les actuacions compreses en la línia C d'actuació prevista en la base tercera d'aquesta ordre, i respecte a actuacions en relació a projectes singulars de creació i constitució de comunitats energètiques d'àmbit local en règim de comunitats d'energies renovables, els criteris de valoració seran els següents: a) Segons el nombre d'habitants del municipi, prioritzant els ajuntaments sol·licitants de menor a major població dels seus respectius municipis, segons la xifra oficial de població publicada per l'INE a la data de publicació de la convocatòria establida en aquesta ordre, d'acord amb la següent puntuació: Municipis amb una població fins a 2.000 habitants: 30 punts - Municipis amb una població entre 2.001 habitants i 5.000 habitants: 20 punts Municipis amb una població des de 5.001 habitants: 10 punts b) Tenint en compte la tecnologia de generació d'energies renovables de la proposta de comunitat energètica presentada per l'ajuntament quan es base en instal·lacions amb fonts d'energia renovables diferents de les fotovoltaiques: 20 punts c) Segons el nombre d'agents socials del teixit local adherits a la proposta de comunitat energètica promoguda per l'ajuntament: - Fins a 5: 5 punts - Fins a 10: 10 punts - Més de 10: 15 punts d) Tenint en compte que en la proposta de comunitat energètica promoguda per l'ajuntament es preveja la consecució de beneficis socials vinculats a la lluita contra la pobresa energètica en l'àmbit local de municipis de menys de 5.000 habitants: 20 punts.

Obligacions

Obligacions

Els ajuntaments beneficiaris estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent, tant europea com nacional sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les quals fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Els ajuntaments beneficiaris estan obligats a dur a terme les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar-ne la realització en els terminis establits. En particular, els ajuntaments beneficiaris estan obligats a: a) Complir l'objectiu que fonamenta la concessió de la subvenció, que és dur a terme l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en les dates compreses entre l'1 de gener i el 30 de novembre de l'any de concessió de les ajudes. Qualsevol canvi que s'introduïsca en les condicions de realització de l'activitat s'ha de comunicar a l'òrgan concedent perquè l'autoritze o el denegue, si pertoca. b) Acreditar, davant de l'òrgan instructor, el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de les actuacions objecte de l'ajuda, si és el cas, segons la normativa aplicable, i el compliment de la finalitat que determine la concessió o el gaudi de la subvenció. c) Acceptar les condicions fixades en aquesta ordre de bases, i de la convocatòria, i les directrius que la direcció general amb competència en matèria de transició ecològica puga establir per a l'aplicació i el seguiment. d) Comunicar a la conselleria competent en matèria de transició ecològica l'obtenció de qualsevol altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, procedent de qualssevol altres administracions públiques, ens públics o privats, així com aportar una declaració responsable sobre el caràcter compatible de l'ajuda rebuda amb la normativa nacional, autonòmica i comunitària. e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponguen a la Generalitat o qualsevol altra administració en l'exercici de les seues competències, i aportar tota la documentació i informació que els siga requerida. f) Reintegrar, quan corresponga segons el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre una còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor. En aquest últim cas, el reintegrament haurà d'identificar necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i actuació per a la qual es va atorgar la subvenció. De conformitat amb el que disposa l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, general de subvencions, no podran obtindre la condició d'entitats locals beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats que no es troben al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. g) Donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, de conformitat amb els articles 6, 7 i 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la normativa autonòmica aplicable en matèria de transparència i publicitat activa, i la resta d'obligacions que establisca la normativa aplicable en matèria de transparència. h) Elaborar i aplicar el Pla d'igualtat, de conformitat amb el que disposa la disposició addicional setena del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. i) Destinar íntegrament l'import de la subvenció a les finalitats per a les quals s'atorga. j) Fer constar en les activitats realitzades i en tot el material utilitzat per a les accions de promoció i difusió el patrocini de la conselleria concedent de la subvenció, d'acord amb el que disposa l'apartat h de l'article 14 de la Llei general de subvencions i la normativa autonòmica aplicable en matèria de transparència i publicitat activa. k) Qualsevol altra derivada de la normativa que siga aplicable. L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent.

Observacions

Observacions

Contra la resolució del procediment de concessió, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà del dia en què tinga lloc la seua publicació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà del dia en què tinga lloc la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia de l'ajuda: La quantia de l'ajuda consistirà en el 90 % del cost de les actuacions per a municipis amb una població fins a 2.000 habitants, el 80 % del cost de les actuacions per a municipis amb una població entre 2.001 habitants i 5.000 habitants i el 70% del cost de les actuacions per a municipis amb una població des de 5.001 habitants, sempre que es tracte de costos elegibles, inclosos en cada una de les línies d'actuació que preveu la base tercera, i no podrà superar per sol·licitant i línia d'actuació l'import màxim de 13.000 euros, si bé un mateix sol·licitant podrà obtindre ajuda en més d'una línia d'actuació o en totes. Procediment de cobrament: La sol·licitud de pagament de la subvenció, dirigida a la direcció general competent en matèria de transició ecològica, podrà fer-se des de l'endemà de la resolució de reconeixement de la subvenció, sempre que l'actuació estiga executada. En tot cas, s'estableix com a data límit per a presentar la sol·licitud de pagament de la subvenció fins al dia 15 de desembre de 2022, inclusivament. Les sol·licituds de pagament s'hauran de presentar telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18536, utilitzant els corresponents models normalitzats que hi ha disponibles. La no execució, no justificació i impagament de les actuacions en els terminis establits implica el reintegrament de la subvenció concedida i pagada de manera efectiva. La direcció general competent en matèria de transició ecològica exercirà les funcions d'autorització de pagaments, així com la pràctica dels controls necessaris. Els ajuntaments beneficiaris hauran de justificar el compliment del que s'ha convingut mitjançant la presentació del compte justificatiu de despeses i de pagament de la totalitat de despeses originades per les activitats subvencionades. Només seran admissibles les despeses efectivament pagades en l'exercici pressupostari de 2022 i la data límit de 30 de novembre de 2022, inclusivament. La sol·licitud de pagament ha d'estar acompanyada de la documentació següent: A/ Per a totes les línies d'actuació a) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels extrems següents: a.1 Respecte a la línia A d'actuacions: conclusions de l'estudi energètic i potencial de generació del municipi amb energies renovables i indicació de les tecnologies de generació. a.2 Respecte a la línia B d'actuacions: les activitats realitzades, els resultats obtinguts, el període d'execució i la data final de l'execució, incloent-hi les dates de les actuacions desplegades, el nombre d'assistents, de totes i cada una de les actuacions subvencionades, el potencial nombre de persones receptores de les campanyes de difusió, i materials d'aquestes campanyes de promoció i difusió. Respecte als cursos i tallers formatius, s'haurà d'indicar el nombre de participants i les hores de duració. a.3 Respecte a la línia C d'actuacions: - Respecte als processos participatius: nombre de sessions celebrades en els processos participatius, nombre d'assistents, nombre de membres incorporats al projecte singular de comunitat energètica com a resultat del procés participatiu, estratègies de comunicació desenvolupades, incloent-hi recursos digitals. - Respecte al disseny i la viabilitat del projecte: actuacions relatives a la cerca d'emplaçaments, estudis energètics i tècnics, estudis de viabilitat econòmica i jurídica. - Respecte a la constitució i formalització de la comunitat d'energia renovable: llista de membres i de beneficiaris de la comunitat energètica, acord de constitució i forma jurídica triada per a la constitució. b) Una memòria econòmica del cost de les activitats realitzades, amb una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació de la persona creditora, el document, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament. c) Aportació de les factures de cada despesa, o amb desglossament de cada una de les despeses generades d'acord amb la base sisena de l'apartat primer d'aquesta ordre, així com del resguard de la transferència de pagament efectuada. c) Certificació per part de la persona funcionària de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de l'ajuntament que acredite: d.1. Que les despeses especificades en la memòria econòmica responen de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i han sigut efectivament efectuades i pagades. c.2. Que s'ha complit la normativa de contractes del sector públic en vigor. c.3. Que l'actuació no ha sigut finançada de manera irregular per fonts nacionals o comunitàries diferents ni s'han rebut unes altres subvencions per als mateixos costos que superen el cost d'aquests, i que, en cas de percepció d'altres subvencions, resulten compatibles amb la percepció d'aquesta ajuda i que no se supera el cost de l'activitat subvencionada. c.4. Que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en les seues obligacions per reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit, de conformitat amb el que determina l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la CV. c.5 Que, d'acord amb l'article 3.1 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, s'ha donat l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, de conformitat amb els articles 6, 7 i 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, tal com indica l'article 8.4 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, així com l'article 10.2 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. B/ Per a la línia d'actuació A s'haurà d'aportar, a més del que s'indica en l'apartat A anterior, l'estudi energètic de potencial de generació d'energies renovables relatiu al municipi en format digital, i factura relativa a aquest. C/ Per a la línia d'actuació B, a més del que s'indica en l'apartat A anterior, respecte a les campanyes de difusió i promoció de les comunitats energètiques, s'haurà d'aportar el material de la campanya, en el format en què s'haja fet aquesta campanya de difusió, i factura relativa a aquesta despesa. D/ Per a la línia d'actuació C, a més del que s'indica en l'apartat A anterior: a) Respecte a les actuacions relatives als processos participatius: - Respecte a les despeses d'organització de les sessions participatives, de difusió del projecte de comunitat energètica: material de promoció, en el format que s'haja plasmat l'activitat de comunicació i promoció. - Respecte a les despeses de creació de webs i estratègia digital, s'aportarà la justificació de la creació de domini website, i de les accions d'estratègia digital desenvolupades per a l'impuls del projecte singular de comunitat energètica promogut per l'ajuntament. b) Respecte a les despeses de disseny i viabilitat del projecte de comunitat energètica, s'han d'aportar els estudis de viabilitat i estudis energètics, així com el pla de gestió elaborat de la comunitat energètica. c) Respecte a les despeses de constitució de les comunitats d'energies renovables, s'ha d'aportar: - Document de constitució de la comunitat energètica, del tipus exigit en la normativa aplicable segons la seua forma jurídica, i, si és el cas, d'inscripció en el registre corresponent i la factura corresponent. - Estatuts de la comunitat d'energia renovables promoguda per l'ajuntament. - Reglament de règim intern de la comunitat d'energies renovables promoguda per l'ajuntament. - Si és el cas, contracte d'assessoria jurídica per a la constitució de la comunitat d'energies renovables.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar les sol·licituds de subvencions serà de sis mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i serà la persona titular de la direcció general competent en matèria de transició ecològica la delegada per a la resolució de: - La concessió i pagament d'aquestes ajudes. - L'aprovació de les modificacions necessàries respecte a l'actuació subvencionable, posteriors a la viabilitat i a la presentació de les sol·licituds, degudament justificades i necessàries. - Totes les resolucions que calga dictar quant a la minoració o el reintegrament d'aquestes ajudes. - Totes les instruccions que calga dictar quant a l'execució i la justificació de les ajudes. Una vegada elevada la proposta de resolució definitiva, la persona titular de la direcció general competent en matèria de transició ecològica dictarà la corresponent resolució definitiva del procediment, acte que posarà fi a la via administrativa i que serà notificada als interessats. Transcorregut el termini de sis mesos sense que haja recaigut cap resolució expressa, es podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes que preveu la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Normativa

Normativa