Detall de Procediment

Beques IVACE E+E - Exportació i Ocupació 2023 (entitats de destinació)

Codi SIA: 2895409
Codi GUC: 22744
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE COMPETITIVITAT EMPRESARIAL IVACE
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-07-2023
16-10-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Dotar les empreses i entitats de la Comunitat Valenciana de personal qualificat i especialitzat en comerç exterior, mitjançant la formació i especialització professional de tècnics i tècniques de cicles formatius de grau mitjà i superior, així com mitjançant la realització de pràctiques sobre diferents aspectes relacionats amb l'operativa de comerç exterior. Així mateix, mitjançant la present resolució es convoca a les empreses col·laboradores en el desenvolupament de les beques.

Observacions

Observacions

Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant. * PROGRAMA DE BEQUES 1. L'IVACE validarà -i si fa el cas, elaborarà- amb l'entitat de destí corresponent, un programa formatiu amb una durada màxima de dotze mesos, consistent en la realització de pràctiques en comerç exterior. Podran ser entitats de destí: a) Empreses de la Comunitat Valenciana que es troben en qualsevol fase del procés d'exportació i/o internacionalització dels seus productes o serveis. b) Associacions o federacions sectorials de la Comunitat Valenciana. 2. El programa formatiu s'executarà amb l'objectiu final de capacitar, en matèria d'internacionalització empresarial, les persones beneficiàries de les beques. Una persona designada com a tutora per l'entitat de destí en realitzarà el seguiment i l'avaluació, i es responsabilitzarà de la formació de la persona becada. 3. Juntament amb la formació pràctica en qualsevol dels destins adjudicats, es desenvoluparà una formació teòrica consistent en la realització de dos cursos: ? Curs de Gestió Operativa del Comerç Exterior, o de qualsevol altra matèria relacionada amb la beca, de 200 hores de durada. L'objectiu d'aquest curs és proporcionar una visió global de l'entorn econòmic, dels avantatges competitius que comporta l'exportació, així com de les diferents operatives per a facilitar la venda a l'exterior, a més de l'entorn institucional involucrat en la promoció exterior de les empreses de la Comunitat Valenciana. El curs inclourà, necessàriament, les matèries següents: ? Mòdul Nou Entorn Internacional ? Mòdul marc de la Unió Europea i el mercat únic europeu ? Mòdul de Màrqueting operatiu Internacional ? Mòdul de Màrqueting Digital ? Mòdul de formes de pagament i cobrament en el comerç exterior ? Mòdul de Logística i transport del comerç exterior ? Mòdul de tipus de contractes internacionals ? Mòdul operativa d'exportació ? Mòdul de Sensibilització Ambiental i economia circular. ? Mòdul d'Igualtat d'oportunitats i paritat, clau per a la rendibilitat de l'empresa internacional. Serà requisit indispensable per a obtindre el certificat d'aprofitament de la beca la superació amb èxit del Curs de Gestió Operativa del Comerç Exterior, i de qualsevol altre curs o activitat formativa organitzada per l'IVACE. ? Curs English for International Trade de 40 hores de durada. La no superació de tots dos cursos podrà suposar el reintegrament total o parcial de la dotació econòmica percebuda, així com la no obtenció del certificat d'aprofitament de la beca. 4. La durada màxima de la beca, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els exercicis 2023 i 2024, serà de dotze mesos, prèvia acceptació d'aquella a través del corresponent document. No obstant això, l'IVACE es reserva la facultat de reduir la durada de la beca si les circumstàncies derivades de qualsevol situació excepcional impedeixen garantir la salut i seguretat de les persones becades.

Requisits

Requisits

A més, les entitats hauran de reunir els requisits següents: a) Comptar amb domicili social a la Comunitat Valenciana. b) Trobar-se en qualsevol fase del procés d'exportació i/o internacionalització dels seus productes o serveis. c) Disposar dels mitjans humans i materials necessaris per a l'adequat desenvolupament de la beca. En el cas d'empreses haurà de comptar amb un mínim de tres persones en plantilla, dels quals almenys una es dedique a la seua expansió exterior. d) En el cas de les associacions i federacions, que entre els seus objectius i activitat es trobe el suport a la internacionalització dels seus membres. e) Estar al corrent amb l'IVACE en el pagament dels serveis i accions organitzades per aquest Institut, o en el reintegrament de subvencions amb l'IVACE. f) Trobar-se al corrent en les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. g) No incórrer en cap de les causes d'impossibilitat previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa acreditaran mitjançant declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser entitats de destinació: a) Empreses de la Comunitat Valenciana que es troben en qualsevol fase del procés d'exportació i/o internacionalització dels seus productes o serveis. b) Associacions o federacions sectorials de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds començarà a partir de l'endemà al de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i finalitzarà el de 16 d'octubre de 2022. (DOGV nº 9643, de 19/07/2023)

Formularis documentació

A més de la sol·licitud, ha d'incloure's la documentació següent: a) Estatuts vigents registrats o contracte de constitució, si fa el cas. Si la documentació ja es troba en poder de l'IVACE es podrà aportar declaració de vigència. b) Pla formatiu a desenvolupar per la persona beneficiària de la beca, és a dir, un pla d'activitats estructurat amb les funcions i activitats a desenvolupar durant la seua estada en l'empresa o en l'entitat de destí, i l'integrarà obligatòriament en l'àrea d'exportació i/o internacionalització d'aquesta. c) Pla d'exportació o internacionalització en el qual es detallen, almenys, els aspectes següents: c.1 Empresa de destí: - Etapa en la qual es troba l'empresa respecte a la seua obertura a l'exterior, bé de manera general, per al cas, per exemple, que s'estiguen iniciant en l'exportació, bé de manera específica, respecte a uns certs mercats, en el cas que siga una empresa ja consolidada en l'exportació, i que es trobe en el procés d'ampliar les seues vendes en determinats mercats exteriors. - Personal dedicat a l'exportació amb el qual compte. - Percentatge que representen les seues vendes exteriors respecte a les vendes totals. - Informació sobre implantació en l'exterior, si fa el cas. - Amb quines formes d'accés compta per a accedir als mercats exteriors (agents, filials, distribuïdors, etc.…). c.2 Associació o Federació: - Pla d'exportació/internacionalització en el qual es descriurà les activitats que es duran a terme en el marc de l'exportació/internacionalització (fires a les quals assisteixen, missions que organitzen, estudis de mercat, així com qualsevol altra activitat relacionada amb la internacionalització). d) RNT- Relació Nominal de treballadors.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura de la mateixa i del pla formatiu, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web en l'apartat Ajudes/Beques. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en la convocatòria respectiva.

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant. Vistes les sol·licituds i plans formatius presentats, així com tota la documentació remesa electrònicament, l'Àrea de Promoció Internacional verificarà, d'una banda, el compliment dels requisits establits, requerint la seua esmena telemàtica quan siga procedent, i valorarà tant els plans formatius com els plans d'internacionalització presentats, els seus compromisos amb les polítiques d'igualtat i d'inserció laboral de persones amb el risc d'exclusió social, el perfil de la persona tutora, així com el procediment de tutorització. Cada empresa o entitat només podrà sol·licitar una persona becada. Emés l'informe de l'Àrea de Promoció Internacional, la persona titular de l'adreça adjunta d'IVACE (Direcció General d'Internacionalització), dictarà resolució aprovant o desestimant l'adhesió de les diferents entitats a aquest programa en la seua condició d'entitats de destí. Les empreses i altres entitats que hagen resultat seleccionades, podran accedir a la informació de les persones que hagen resultat adjudicatàries de les beques i que aquestes vagen a desenvolupar a fi d'iniciar el procés d'entrevistes i la posterior selecció. El manual sobre el procés d'entrevistes i selecció es troba publicat en el web de l'IVACE: http://www.ivace.es/ dins de l'apartat Ajudes/Beques. La participació en aquest programa de beques no garantirà l'efectiva incorporació de persones beneficiàries de beques a les empreses o entitats, si no existeix el corresponent acord entre les parts. Les empreses s'abstindran de seleccionar o admetre a persones beneficiàries de beques amb les quals existisca vinculació, entenent-se com a tal una relació de parentiu per consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon, entre la persona becada i la direcció de l'empresa o de qui ostente la majoria de participacions o capital social. Amb l'empresa o entitat amb la qual després del procés d'entrevistes la persona beneficiària vaja a desenvolupar la seua beca se signarà el corresponent acord de col·laboració entre aquesta i l'IVACE. Es faculta la directora adjunta d'IVACE (directora general d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

L'empresa o entitat de destí designarà un/a tutor/a permanent per a la supervisió de la formació i el compliment dels objectius de la beca, que hi facilite la seua adaptació. L'IVACE juntament amb el personal tutor designat per l'empresa o entitat vetlarà per l'adequat desenvolupament del programa formatiu. L'entitat de destí haurà de posar a la disposició de la persona becada l'estructura i els mitjans materials necessaris perquè puga desenvolupar la seua beca de manera adequada.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa