Detall de Procediment

Autorització de tancament de centre o d'instal·lació sanitària de Servei de Prevenció de Riscos Laborals (SPRL), de Mútua (MUCOSS) o d'Empresa Col·laboradora de la Seguretat Social (EECCSS).

Codi SIA: 3029449
Codi GUC: 23002
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Esmena

  • Recurs Alçada

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'autorització sanitària per a tancar els centres i instal·lacions sanitàries (fixes o mòbils) que hagen finalitzat la seua activitat de manera definitiva, per trasllat o per cessament d'activitat, gestionats per: - Servei de Prevenció de Riscos Laborals. - Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social. - Empresa Col·laboradora en la gestió de la Seguretat Social.

Requisits

Requisits

Quan es tracte d'un centre sanitari gestionat per una mútua o empresa col·laboradora de la Seguretat Social, és requisit imprescindible que aquesta Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social o Empresa Col·laboradora compte amb la conformitat prèvia per al seu tancament, atorgada mitjançant resolució de la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social del Ministeri competent en matèria de Seguretat Social.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars i/o representants dels centres i instal·lacions sanitàries gestionats per un Servei de Prevenció de Riscos Laborals, una Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social o una Empresa Col·laboradora en la gestió de la Seguretat Social.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

En cas de tancament d'un centre sanitari gestionat per una Mútua o Empresa Col·laboradora en la gestió de la Seguretat Social, la sol·licitud d'autorització de tancament anirà acompanyada de la següent documentació: - Resolució de conformitat prèvia de la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social del Ministeri competent en matèria de Seguretat Social. La sol·licitud d'autorització de tancament va dirigida a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Actualment no s'exigeix el pagament de taxa

Presentació

Presentació

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud acompanyada de la documentació requerida. - El Servici competent en matèria de Salut Laboral, de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública examinarà la sol·licitud i documentació acompanyant, requerint, si és el cas, s'esmenen els defectes o deficiències en la documentació exigida, en el termini de deu dies. - Transcorregut el termini sense haver atés el requeriment, se li tindrà per desistit, mitjançant resolució que haurà de ser notificada al sol·licitant. - Una vegada rebuda la documentació, des de la Unitat de Salut Laboral del Centre de Salut Pública corresponent es realitzarà visita d'inspecció al centre per a comprovar el tancament de les instal·lacions. - A la vista de l'informe de la inspecció, el Servici competent en matèria de Salut Laboral, de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, emetrà proposta de resolució. A la vista de l'expedient i de la proposta efectuada, el/la director/a general competent en matèria de Salut Pública resoldrà sobre el tancament sol·licitada. - Les resolucions denegatòries seran sempre motivades. - Les autoritzacions de tancament dels centres sanitaris d'entitats i empreses col·laboradores de la Seguretat Social, seran comunicades, als efectes oportuns, al Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, establit en el Decret 176/2004, del Consell de la Generalitat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

L'òrgan tramitador és el Servei competent en matèria de Salut Laboral
Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

En cas de presentació d'al·legacions a este procediment es realitzaran de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Termini

Termini

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici. Els uns i els altres seran tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la corresponent proposta de resolució.

Presentació

Presentació

Observacions

Observacions

Les resolucions dictades per el/la titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, podran ser recorregudes en alçada davant el/la titular de la Secretaria Autonòmica de la qual depenga orgànicament dins de la Conselleria competent en matèria de Sanitat, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

L'establit amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Quant a les infraccions i sancions s'estarà al que es disposa en la llei 3/2003, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Ordenació Sanitària de la Comunitat Valenciana i la Llei 4/2005, de 17 de juny de la Generalitat, de Salut Pública de la Comunitat Valenciana. El procediment sancionador s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1398/1993, de 4 d'agost, pel qual es va aprovar el Reglament del procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

El Servei competent en matèria de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si observara algun incompliment, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la imperfecció observada. En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació indicada en este procediment, es realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Termini

Termini

El termini d'esmena de la documentació serà de deu dies. Este termini podrà ser ampliat prudencialment, fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits present dificultats especials, en els termes establits en els articles 68.2 i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas, abans del venciment del termini de què es tracte. En cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja vençut.

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les resolucions i actes a què es refereix l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan no posen fi a la via administrativa, podran ser recorreguts en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el competent per a resoldre'l. Si el recurs s'haguera interposat davant l'òrgan que va dictar l'acte impugnat, este haurà de remetre'l al competent en el termini de deu dies, amb el seu informe i amb una còpia completa i ordenada de l'expedient. El titular de l'òrgan que va dictar l'acte recorregut serà responsable directe del compliment del que es preveu en el paràgraf anterior.

Termini

Termini

El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut aquest termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general. Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs d'alçada en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què, d'acord amb la seua normativa específica, es produïsquen els efectes del silenci administratiu. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució serà de tres mesos. Transcorregut este termini sense que recaiga resolució, es podrà entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf. Contra la resolució d'un recurs d'alçada no cabrà cap altre recurs administratiu, excepte el recurs extraordinari de revisió, en els casos establits en l'article 125.1 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.