Detall de Procediment

Notificació de modificacions de personal, horari, equipament clínic, raó social, denominació, o qualsevol altre aspecte que afecte el funcionament dels centres assistencials de les Mútues Col·laboradores de la Seguretat Social i de les Empreses Col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social.

Codi SIA: 3053946
Codi GUC: 23008
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les entitats i empreses col·laboradores en gestió de la Seguretat Social notificaran a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública les modificacions que es produïsquen en els centres existents, referides a personal, horari d'obertura, equipament clínic o qualsevol altre aspecte que afecte el seu funcionament d'acord amb el que s'establix en l'article 9 de l'Ordre de 28 de març de 2007, segons el model d'Annex III. Mitjançant este procediment també es comunicarà el canvi de raó social i/o denominació. La sol·licitud de modificació de l'oferta assistencial, de la titularitat, o de les instal·lacions d'un centre sanitari es tramitarà mitjançant el procediment específic, denominat Autorització d'obertura, trasllat o modificació de centre sanitari de Mútua o d'Empresa Col·laboradora de la Seguretat social, que es troba publicat en Tràmits i Servicis de la guia PROP.

Observacions

Observacions

REQUISITOS QUE HAN DE REUNIR ELS CENTRES (Annex I de l'Ordre de 28 de març de 2007) 1. Funcions assistencials Els centres sanitaris, la classificació dels quals es realitzarà d'acord al Reial Decret 1277/2003, podran desenrotllar una o diverses de les funcions següents: -Primera assistència d'accidents de treball i malalties professionals. -Recuperació i rehabilitació d'accidents de treball i malalties professionals. -Hospitalització i/o assistència quirúrgica. -Centre de prevenció d'accidents de treball i malalties professionals dins de l'acció protectora de la Seguretat Social. -Control d'IT per contingències comunes del Sistema de Seguretat Social. 2. Equipament L'equipament sanitari serà l'adequat a les funcions que desenrotlla el centre, i en tot cas el descrit en l'apartat 7 de l'Ordre de 28 de març de 2007. Si es realitzen tècniques intervencionistes haurà de comptar amb els mitjans necessaris per a una possible reanimació. Quan es realitzen tècniques diagnòstiques i terapèutiques que precisen la utilització de matèria estèril no fungible hauran de comptar amb un sistema d'esterilització amb capacitat suficient i protocol d'esterilització. La eliminació de residus sanitaris haurà de realitzar-se de conformitat amb el que es preveu en la normativa vigent. 3. Identificació Els centres hauran d'estar identificats respecte a l'horari d'atenció sanitària i entitat que els gestiona. 4. Accessibilitat Els centres estaran ubicats en tot cas en planta baixa. En cap cas hi haurà barreres arquitectòniques que impedisquen l'accés a treballadors amb mobilitat reduïda. S'assegurarà l'accés directe des de la planta baixa a plantes superiors, cas d'haver-les, amb mitjans adequats com ara ascensors amb capacitat adequada per al trasllat de treballadors amb mobilitat reduïda, o altres. 5. Recursos Humans Els centres sanitaris disposaran de personal sanitari amb la titulació adequada a la seua oferta assistencial. Disposaran de personal metge durant tot el seu horari d'atenció al públic, exceptuant els centres dedicats exclusivament a rehabilitació, en els que este requisit no serà imprescindible. 6. Documentació Independentment del llibre d'assistències establit en el Reglament de col·laboració de les mútues, els centres sanitaris disposaran d'història clínica, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica i la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana. Els centres sanitaris disposaran d'equips i material d'arxiu amb els sistemes de custòdia que garantisquen la seguretat de les històries clíniques, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Els centres sanitaris disposaran de fulles de reclamacions a la disposició dels pacients o acompanyants, d'acord amb l'Ordre 4/2013, de 26 de març. 7. Estructura i superfície mínima. Sense perjuí del compliment de les condicions establides en el Reial Decret 486/1997, de 14 d'abril, els centres sanitaris disposaran a) Amb caràcter general, de: Aigua potable Recepció i espera Servicis generals (magatzem) Neteges exclusives per a usuàries i neteges per al personal Calefacció/refrigeració Il·luminació i senyalització d'emergència b) Primera assistència d'accidents de treball i malalties professionals Sala de capellans Despatx mèdic aïllat Rx i revelat. Els aparells de Rx estaran inscrits en el Registre d'Instal·lacions Radiològiques c) Recuperació i rehabilitació d'accidents de treball i malalties professionals Despatx mèdic Vestuaris Mecanoteràpia Electroteràpia Hidroteràpia (optatiu) d) Superfície mínima dels centres -Centres amb una funció assistencial: 90 m² útils -Centres amb dos funcions assistencials, excloent rehabilitació d'AT i EP: 120 m² útils -Centres amb dos funcions assistencials, incloent-hi rehabilitació d'AT i EP: 140 m² útils -Centres amb tres o més funcions assistencials, excloent rehabilitació d'AT i EP: 140 m² útils -Centres multifuncionals que inclouen rehabilitació d'AT i EP: 175 m² útils 8. Els centres sanitaris l'oferta assistencial dels quals incloga laboratori d'anàlisis clíniques, estos s'ajustaran al que establix l'Ordre 4/2020, de 4 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regulen els criteris de qualitat dels laboratoris clínics a la Comunitat Valenciana. 9. Els centres mòbils d'assistència sanitària hauran de comptar amb les instal·lacions, equipament i personal sanitari adequats a les funcions assistencials que vagen a desenrotllar. 10. Els centres sanitaris amb internament s'ajustaran als requisits que, amb caràcter general, s'establisquen per a este tipus de centres.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

a) Els centres sanitaris gestionats per les mútues col·laboradores de la Seguretat Social en la Comunitat Valenciana, amb independència de la titularitat patrimonial de l'immoble. b) Les instal·lacions sanitàries pròpies de les empreses col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social, en relació amb les contingències d'accident de treball i malaltia professional, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

- Formulari: Notificació de modificacions de personal, horari, equipament clínic, raó social i/o denominació dels centres assistencials de les mútues i empreses col·laboradores (Annex III de l'Orde de 28 de març de 2007). - Acreditació de la representació legal, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderaments de la A.G.E. Documentació a aportar, segons el tipus de notificació: - Document legal acreditatiu del canvi de denominació i/o raó social, si és el cas.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Actualment no s'exigeix el pagament de taxa.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

D'acord amb el que s'establix en l'article 9 de l'Ordre de 8 de març de 2007, del conseller de Sanitat, per la qual es regulen els requisits d'autorització administrativa i funcionament dels centres sanitaris de les Mútues i Empreses col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social en relació amb les contingències d'accidents de treball i malaltia professional en la Comunitat Valenciana, estes comunicaran a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, les modificacions de personal, horari, equipament clínic o qualsevol altre aspecte que afecte el funcionament dels seus centres assistencials. Mitjançant este procediment, també es comunicaran els canvis de raó social i/o denominació dels centres, si és el cas.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

SERVEI COMPETENT EN MATÈRIA DE SALUT LABORAL

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

El Servici competent en matèria de Salut Laboral examinarà el contingut de la modificació notificada i la documentació aportada si és el cas, i, si observara alguna deficiència, es requerirà a l'interessat perquè esmene la falta o acompanye els documents preceptius. En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació aportada, es realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Termini

Termini

El termini d'esmena serà de deu dies comptats des del següent al de la recepció de la notificació de requeriment, d'acord amb el que s'establix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.