Detall de Procediment

Aportació de documentació, formulació d'al·legacions i interposició de recursos en procediments sancionadors en matèria de consum i venda de begudes alcohòliques.

Codi SIA: 2985402
Codi GUC: 23212
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aportació de documentació, formulació d'al·legacions i interposició de recursos en procediments sancionadors en matèria de consum i venda de begudes alcohòliques.

Requisits

Requisits

Ser persona física o jurídica assenyalada en l'expedient sancionador com a presumpta responsable, o representant de la mateixa degudament acreditat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques o els seus representants que, tenint la condició d'interessades en l'expedient sancionador, hagen sigut assenyalades en el mateix com a presumptes responsables.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
  • Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana (BOE núm. 35, de 10.02.2015)
  • Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas (BOE nº 236, de 02/10/15).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En el termini contingut en l'acte procedimental al qual es pretén al·legar, podrà formular al·legacions i presentar els documents i informacions que estimen pertinents. A més, les persones interessades podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, formular al·legacions i aportar documents i altres elements de judici. En tot moment podran al·legar defectes de tramitació i, especialment, els que suposen paralització, infracció dels terminis preceptivament assenyalats o l'omissió de tràmits que poden ser esmenats abans de la resolució definitiva de l'assumpte. De conformitat amb l'article 85 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, iniciat un procediment sancionador, si l'infractor reconeix la seua responsabilitat, es podrà resoldre el procediment amb la imposició de la sanció que procedisca. El pagament voluntari pel presumpte responsable, en qualsevol moment anterior a la resolució, implicarà la terminació del procediment. En tots dos casos, l'òrgan competent per a resoldre el procediment aplicarà reduccions indicades en l'acord d'iniciació sobre l'import de la sanció proposada, i la seua efectivitat estarà condicionada al desistiment o renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció (veure imprés associat: SOL·LICITUD DE PAGAMENT VOLUNTARI I RECONEIXEMENT DE LA RESPONSABILITAT). En el cas que es recórrega la resolució, els terminis seran els següents: - Recurs d'alçada i potestatiu de reposició, en el termini indicat en la resolució recorreguda. - Recurs extraordinari de revisió: Quatre anys o 3 mesos, segons el motiu al·legat conforme la normativa reguladora (article 125 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques)

Formularis documentació

Quantes al·legacions, documents i informes s'estimen convenients.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No comporten taxes.

Presentació

Presentació

Presencial
LA TRAMITACIÓ PRESENCIAL només és vàlida per a persones físiques (llevat que optaren voluntàriament per la presentació telemàtica) d'acord amb l'article 14 de la llei 39/2015. a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com les persones fisicass que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Rebuda la documentació i/o escrits d'al·legacions s'incorporaran a l'expedient per a la seua valoració i consideració en els successius tràmits procedimentals. En cas d'interposició de recurs contra resolucions sancionadores es procedeix a la immediata paralització de l'execució de la sanció fins a la resolució del recurs per l'òrgan competent. Si el recurs es presenta davant l'òrgan que va dictar la resolució, aquest procedirà a remetre l'expedient juntament amb el seu informe a l'òrgan competent. -Per a infraccions lleus i greus, es tramiten en les Direccions Territorials i es resol per la directora territorial (per delegació de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions) -Per a les molt greus, es tramiten en les Direccions Territorials i es resolen pel Conseller

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No