Aportació de documentació relacionada amb els procediments del Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals davant la Conselleria de Justícia i Interior - GVA.ES
Aportació de documentació relacionada amb els procediments del Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals davant la Conselleria de Justícia i Interior
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Aquest tràmit permet l'aportació de documentació en matèria de col·legis professionals o consells valencians de col·legis professionals, Notaris i Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles al Registre de Col·legis Professionals i Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.
Requisits
Requisits
Per a poder aportar documentació mitjançant aquest tràmit telemàtic s'ha de complir un dels següents suposats:
a) Que vinga determinat en la normativa aplicable
b) Que s'haja rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus) del Servei de Col·legis Professionals i Registre d'Unions de fet de la Comunitat Valenciana.
c) Aportació de qualsevol altra documentació en matèria de col·legis professionals o consells valencians de col·legis professionals, Notaris i Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els col·legis professionals i consells valencians de la Comunitat Valenciana i altres interessats en els procediments del Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de consells i col·legis professionals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3138, de 9/12/97).
- Decret 4/2002, de 8 de gener, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de consells i col·legis professionals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4167, de 14/1/02).
- Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021.
- Art. 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022.
- Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
Si és a conseqüència d'un requeriment o esmena, haurà d'aportar-se la documentació que s'establisca en aquest.
Es pot aportar qualsevol altra documentació relacionada amb el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
No hi ha taxes associades a este tràmit.
Presentació
Presentació
Telemàtica
PRESENTACIÓ A TRAVÉS DE MITJANS ELECTRÒNICS.
En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els següents subjectes (article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú):
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzen amb les Administracions Públiques en exercici d'esta activitat professional. En tot cas, dins d'este col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e) Els empleats de les Administracions Públiques per als tràmits i actuacions que realitzen amb elles per raó de la seua condició d'empleat públic, en la forma en què es determine reglamentàriament per cada Administració.
Igualment, podran relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via.
Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de manera electrònica. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre ells, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/es/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques.
Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent (els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca) i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre.
A partir del moment d'esta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- L'aportació de documentació mitjançant aquest tràmit NOMÉS pot realitzar-se DE MANERA TELEMÀTICA.
- Punxant en l'enllaç de l'apartat "Tramitar amb certificat electrònic" o bé en l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic d'aportació documental que li permetrà emplenar el formulari web de sol·licitud que, una vegada validat, li permetrà al seu torn annexar la documentació que desitge aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que també estarà disponible en l'Àrea Personal de la persona sol·licitant, a la qual pot accedir-se des de la web de la Generalitat (Web de la Generalitat > Àrea personal) o des de la seua Seu Electrònica (Web de la Generalitat > Seu Electrònica > Accés a l'àrea personal).
- Finalment, una vegada realitzat l'enviament, es registrarà d'entrada per mitjà del registre telemàtic i podrà imprimir una còpia d'aquest.
- La documentació aportada serà analitzada pel personal de la Conselleria competent en aqueixa matèria, qui procedirà en conseqüència.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí