Detall de Procediment

Declaració responsable i inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII) per a l'exercici de l'activitat d'ORGANISME DE CONTROL (OC) en l'àmbit de criteris mínims per a la gestió i assegurament de la qualitat d'articles fabricats per fabricants pirotècnics destinats al seu ús exclusiu pel propi fabricador i consumidors reconeguts com a experts (Especificació Tècnica 4.01 de la ITC 4 del Reial decret 989/2015). Mineria

Codi SIA: 3016966
Codi GUC: 23342
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Realitzar, davant l'òrgan directiu competent en matèria de Mines de la Conselleria amb competències en eixa matèria, la DECLARACIÓ RESPONSABLE necessària per a: A) ALTA - Exercir en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (bé quan s'inicie l'activitat, o bé quan radiquen les instal·lacions en este territori) l'activitat d'ORGANISME DE CONTROL* en l'àmbit de criteris mínims per a la gestió i assegurament de la qualitat d'articles fabricats per fabricants pirotècnics destinats al seu ús exclusiu pel propi fabricador i consumidors reconeguts com a experts, en compliment de l'Especificació Tècnica 4.01 de la Instrucció Tècnica Complementària (ITC) Número 4 del Reglament d'Articles Pirotècnics i Cartutxeria aprovat per Reial decret 989/2015, de 30 d'octubre (veure esta norma en l'apartat "Normativa" d'este tràmit). - I ser inscrit com a tal organisme de control en el Registre Integrat Industrial (RII). B) MODIFICACIÓ i CESSAMENT Posteriorment, si és el cas, comunicar tant les modificacions que es produïsquen en relació amb les dades prèviament declarades, com el cessament de l'activitat d'organisme de control, i la correlativa inscripció que procedisca en el Registre Integrat Industrial (RII). * Nota: els organismes de control són les persones naturals o jurídiques que es constituïxen amb la finalitat de verificar el compliment de caràcter obligatori de les condicions de seguretat de productes i instal·lacions, establides pels reglaments de seguretat industrial i minera, mitjançant activitats de certificació, assaig, inspecció o auditoria. Esta declaració: - Ha de realitzar-se prèviament a l'exercici de l'activitat en el territori de la Comunitat Valenciana (bé quan s'inicie eixa activitat, o bé quan radiquen les seues instal·lacions en este territori). - D'acord amb la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria, des del moment de la seua presentació davant l'Administració competent i per temps indefinit, habilita a l'organisme de control per a l'exercici de l'activitat en la Comunitat Valenciana i en tot el territori espanyol, sense que puguen imposar-se requisits o condicions addicionals i sense perjuí de les posteriors comprovacions que puga realitzar l'Administració competent. - En ella, la persona titular de l'organisme de control, o el seu representant legal, manifesta sota la seua responsabilitat que complix els requisits establits per la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat, que disposa de la documentació que així ho acredita i la posarà a la disposició de l'Administració quan li siga requerida, i que es compromet a mantindre el seu compliment durant el període de temps inherent a este reconeixement o exercici. * IMPORTANT: Després de realitzar este tràmit, l'organisme de control DEU, A més, REALITZAR a continuació EL TRÀMIT d'esta Guia Prop denominat "Sol·licitud d'altes i baixes de persones usuàries en el sistema AIRE (seguretat industrial i minera i metrologia). Indústria.". Veure informació i enllaç directe a eixe tràmit en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats".

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular, o la persona representant legal, de l'organisme de control en l'àmbit d'aplicació de l'Especificació Tècnica 4.01 de la ITC-4 del Reglament d'Articles Pirotècnics i Cartutxeria aprovat per Reial decret 989/2015, de 30 d'octubre, que inicie la seua activitat o les instal·lacions de la qual radiquen en el territori de la Comunitat Valenciana. * Important: per a fer TRÁMITS TELEMÀTICS davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant no pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, d'acord amb el que s'indica a continuació: A) En cas d'INICI d'activitat: amb caràcter previ a aquest. B) En cas de MODIFICACIONS: en el TERMINI DE 10 DIES des que es produïsquen. C) En cas de CESSAMENT d'activitats: en el TERMINI MÀXIM D'UN MES des de la publicació d'aquest cessament en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Formularis documentació

A) INICI DE L'ACTIVITAT (per inici de l'activitat pròpiament dit, o per radicar les seues instal·lacions en el territori de la Comunitat Valenciana) En aquest cas cada organisme de control haurà de presentar davant de la Direcció General competent en matèria de Mines la documentació següent: 1 - DECLARACIÓ RESPONSABLE del compliment dels requisits que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat (segons model normalitzat DECOCPMI, inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic). En aquesta declaració responsable es farà constar: a) La identificació de la persona responsable de l'entitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. b) El domicili de l'entitat i de les oficines de què dispose a la Comunitat Valenciana. c) Les dades establides en l'article 5 del Reial decret 559/2010, de 7 de maig, pel qual s'aprova el Reglament del Registre Integrat Industrial (RII). Eixes dades inclouen la relació de mitjans humans i organització de les tasques de l'organisme de control. I per a eixos mitjans humans deurà posteriorment sol·licitar-se la seua alta com a persones usuàries del sistema informàtic AIRE de la Generalitat Valenciana, per a la comunicació telemàtica de les actuacions en matèria de seguretat industrial, seguretat minera i metrologia. Aquesta sol·licitud haurà de realitzar-se a través del tràmit de la Guia Prop denominat "Sol·licitud d'altes i baixes de persones usuàries en el sistema AIRE (seguretat industrial i minera i metrologia). Indústria.", del qual hi ha informació i enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit. d) La relació de les tarifes que aplicarà en cadascun dels seus àmbits d'actuació amb desglossament de partides. e) Els segells i precintes numerats. f) Referència expressa al fet que disposa de la següent documentació: - Certificats i annexos tècnics de l'acreditació per a l'activitat, al costat del compromís de mantindre les condicions que van ser determinants per a obtindre el certificat d'acreditació de la ENAC de conformitat amb la norma UNE-EN-ISO/IEC 17025. - Documentació acreditativa vigent de la pòlissa del segur, aval o una altra garantia financera per a la cobertura dels riscos de la seua responsabilitat. - Procediments específics disponibles per al tractament de les reclamacions que puguen rebre's de clients o d'altres parts afectades per les seues activitats i mantindre un arxiu d'aquestes. - Compromís de complir els requisits establits en l'Especificació Tècnica 4.01 de la Instrucció Tècnica Complementària Número 4 del RD 989/2015, de 30 d'octubre, Reglament d'Articles Pirotècnics i Cartutxeria, per al desenvolupament de la seua activitat. 2 - CERTIFICAT d'acreditació de l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) de conformitat amb la norma UNE-EN-ISO/IEC 17025. 3 - Documentació acreditativa de disposar d'un SEGUR, AVAL O UNA ALTRA GARANTIA financera equivalent VIGENT que cobrisca la seua RESPONSABILITAT CIVIL, per una QUANTIA MÍNIMA, per sinistre, d'1.200.000 EUROS, concorde al que s'estableix en el Reial decret 2200/1995, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Infraestructura per a la Qualitat i la Seguretat Industrial. 4 -Relació de TARIFES a aplicar en cadascun dels àmbits d'actuació, amb desglossament de les partides que componen el cost del servei, així com els segells i precintes numerats. 5 - JUSTIFICANT del PAGAMENT de la TAXA corresponent (vegeu apartat "Taxes" d'aquest tràmit de la Guia Prop). B) MODIFICACIONS 1 - Qualsevol modificació de les dades prèviament declarades ha de comunicar-se mitjançant la presentació d'una nova declaració responsable (segons model normalitzat DECOCPMI, inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic). 2 - A eixa declaració s'acompanyarà la documentació que corresponga relativa a la modificació produïda, en el seu cas. 3 - JUSTIFICANT del PAGAMENT de la TAXA corresponent (vegeu apartat "Taxes" d'aquest tràmit de la Guia Prop). * Important: si la modificació comporta un canvi de persones usuàries del sistema AIRE, a continuació l'organisme de control haurà de presentar una nova sol·licitud d'altes i/o baixes d'usuaris en eixe sistema, a través del ja citat tràmit de la Guia Prop denominat "Sol·licitud d'altes i baixes de persones usuàries en el sistema AIRE (seguretat industrial i minera i metrologia). Indústria.", del qual hi ha informació i enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit. C) CESSAMENT D'ACTIVITAT (per cessament de l'activitat pròpiament dit, o per deixar de radicar les seues instal·lacions en el territori de la Comunitat Valenciana) En cas de cessament, la persona titular del laboratori especialitzat haurà de comunicar-lo, presentant davant la Direcció General competent en matèria de Mines la següent documentació: 1 - La declaració responsable (segons model normalitzat DECOCPMI, inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic). 2 - La documentació lligada al cessament. 3- La comunicació de les actuacions administratives que tinguen en tramitació. * Important: després de comunicar el cessament, l'organisme de control deu, A MÉS, sol·licitar la baixa del seu personal en el sistema AIRE a través del referit tràmit de la Guia Prop denominat "Sol·licitud d'altes i baixes de persones usuàries en el sistema AIRE (seguretat industrial i minera i metrologia). Indústria.", del qual hi ha informació i enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: 11.1 - Altes i inscripcions d'organismes de control: 158,45 euros. * INFORMACIÓ PER A L'AUTOLIQUIDACIÓ I PAGAMENT DE LA TAXA: - Després de fer clic en l'enllaç que s'indica més a baix o en el disponible en el pas Pagar del tràmit telemàtic, ha de dirigir-se a l'apartat "9800 - Taxa per activitats industrials", polsar sobre "Confecció en línia i descàrrega del model" i, en la pantalla següent, seleccionar el tipus de taxa i la taxa que corresponguen en cada cas. - En este cas concret, per a la confecció en línia i descàrrega del model 9800 - Taxa per activitats industrials, necessari per al pagament de la taxa corresponent, ha de realitzar-se la següent selecció en els desplegables existents en el formulari web de generació d'este model 9800: . En Tipus taxa: 11.- ALTA INSCRIPCIÓ D'ENTITATS . En Taxa: ALTA / INSCR. OCA INSPEC. SEGURETAT INDUSTRIAL - Si precisa ajuda, accedisca a la informació sobre "Passos per a correcta obtenció dels models 046" i sobre "Accés al Pagament Telemàtic i a la Bústia electrònica" disponible en l'enllaç que s'indica a continuació:

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. De conformitat amb l'Ordre 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la presentació la declaració i la restant documentació requerida ha de realitzar-se OBLIGATÒRIAMENT per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'aquest tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - El sistema Clave-firma de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). - I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA (en color roig més a baix i també a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar el formulari web de dades generals, annexar la declaració responsable i la restant documentació (emplenades i signades digitalment) que haja d'aportar, pagar la taxa o annexar el seu justificant de pagament i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu apartat "Enllaços"). 5. Respecte a la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - És recomanable que reunisca tots els documents a annexar i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas Documentar del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Sol·licitud > Documentació" apareix el llistat de documents a presentar. * I en el seu subapartat "Impresos Associats" i en l'apartat "Formularis" (a més d'en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d'eixos documents. Si existeix model normalitzat, el document ha de presentar-se en ell i si no existeix, ha de ser creat o recaptat per la persona declarant per a poder-los adjuntar a la seua declaració telemàtica. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove-ho abans d'annexar-los. 6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A) INICI DE L'ACTIVITAT (per inici de l'activitat pròpiament dit, o per radicar les seues instal·lacions en el territori de la C. Valenciana) 1. L'organisme de control en matèria de seguretat minera ha de presentar, davant de la direcció general competent en matèria de Mines, una declaració responsable i la documentació que haja d'acompanyar-la. 2. La inscripció de l'organisme de control en el Registre Integrat Industrial (RII) es realitzarà d'ofici a partir de les dades incloses en la declaració responsable presentada. El número de RII podrà consultar-se en la pàgina web d'aquest Registre estatal (vegeu enllaç directe al RII en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). 3. L'inici de l'exercici de l'activitat de l'organisme serà objecte de publicació en el BOE i en el DOGV. 4. L'òrgan competent en matèria de Mines: - Podrà, en qualsevol moment, comprovar qualsevol dels extrems continguts en la declaració responsable i sol·licitar que s'aporte la documentació acreditativa corresponent. - També podrà dur a terme les comprovacions oportunes respecte a aquells organismes de control que hagueren iniciat la seua activitat en una altra Comunitat Autònoma, una vegada que el Ministeri competent haja traslladat la seua intenció d'actuar en la Comunitat Valenciana. B) MODIFICACIONS 1. Qualsevol modificació de les dades prèviament declarades ha de ser comunicada (mitjançant la presentació d'una nova declaració responsable i la documentació que haja d'acompanyar-la) a la direcció general competent en matèria de Mines, en el termini de 10 dies des que es produïsca. 2. La inscripció de la modificació en el Registre Integrat Industrial (RII) es realitzarà d'ofici a partir de les dades contingudes en la declaració responsable presentada per la qual es comunique aquesta modificació, que després podran consultar-se en la pàgina web d'aquest Registre estatal (vegeu enllaç directe al RII en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). 3. La modificació també serà objecte de publicació en el BOE i en el DOGV. C) CESSAMENT D'ACTIVITATS (per cessament de l'activitat pròpiament dit, o per deixar de radicar les seues instal·lacions en el territori de la C. Valenciana) 1. En els casos de cessament de l'activitat d'un organisme de control en matèria de seguretat minera, la persona titular d'aquest ho ha de comunicar (mitjançant la presentació de la declaració responsable) i entregar la documentació lligada al cessament a la direcció general competent en matèria de Mines, en el termini màxim d'un mes des de la publicació d'aquest cessament en el BOE i en el DOGV, que procedirà d'ofici a realitzar la corresponent inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII). 2. Igualment, ha de notificar a la direcció general competent en matèria de Mines, i a les persones interessades, les actuacions administratives que l'organisme de control tinga en tramitació. 3. El compliment del que es disposa en els apartats anteriors no eximeix als laboratoris especialitzats en matèria de seguretat minera de totes les indemnitzacions que corresponguen o els compromisos econòmics que es puguen derivar d'aquesta decisió. * NOTES GENERALS: - Després de realitzar aquest tràmit, l'organisme de control DEU, A MÉS, REALITZAR a continuació EL TRÀMIT d'aquesta Guia Prop denominat "Sol·licitud d'altes i baixes de persones usuaries en el sistema AIRE (seguretat industrial i minera i metrologia). Indústria.". Vegeu informació i enllaç directe a eixe tràmit en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats". - Si resultara necessari realitzar alguna esmena, podrà o deurà realitzar-se (segons siga procedent) utilitzant el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "Z - Sol·licitud general d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball . (Tràmit a utilitzar EXCLUSIVAMENT quan no n'existisca un específic en la Seu electrònica de la Generalitat)". (Vegeu enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit).

Obligacions

Obligacions

Els ORGANISMES DE CONTROL objecte d'aquest tràmit: 1. Han de mantindre les condicions que van ser determinants per al reconeixement de l'acreditació de l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) de conformitat amb la norma UNE-EN-ISO/IEC 17025, així com complir els requisits establits en l'Especificació Tècnica 4.01 de la Instrucció Tècnica Complementària (ITC) Número 4 del Reglament d'Articles Pirotècnics i Cartutxeria aprovat per Reial decret 989/2015, de 30 d'octubre. 2. Queden obligats a arxivar, conservar i tindre a la disposició de la direcció general competent en matèria de Mines la documentació i dades de les seues actuacions durant el termini de 10 anys. 3. Han de mantindre informada a la direcció general competent en matèria de Mines del lloc on els fons documentals s'hagen depositat. 4. ASSEGURANÇA DE RESPONSABILITAT CIVIL: estan obligats a disposar d'una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil segons la quantia mínima establida per la normativa vigent, que s'incrementarà anualment d'acord amb l'índex de preus al consum. 5. Sistema AIRE Com ja s'ha indicat, l'organisme de control DEU, A més, REALITZAR EL TRÀMIT d'aquesta Guia Prop denominat "Sol·licitud d'altes i baixes de persones usuàries en el sistema AIRE (seguretat industrial i minera i metrologia). Indústria." (vegeu informació i enllaç directe a eixe tràmit en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats"), a fi de poder complir les següents obligacions: A) COMUNICACIÓ PRÈVIA D'ACTUACIONS - Tota actuació dels organismes de control serà posada per aquests en coneixement de l'Administració mitjançant el sistema telemàtic establit per la Conselleria competent en matèria de Mines (sistema AIRE), amb una antelació mínima de 72 hores, comptades des de la introducció de les dades, fins a l'hora d'inici de l'actuació de l'organisme de control, tenint en compte que no computaran a aquest efecte del nombre d'hores els dissabtes, diumenges i festius. - Les dades prèvies a comunicar en les actuacions dels organismes de control a través del sistema telemàtic seran les següents: · Identificació de l'organisme de control. · Identificació del tècnic de l'organisme de control que realitza l'actuació. · Identificació de l'actuació que es notifica. · Identificació del producte o instal·lació objecte de l'actuació indicant el número de registre industrial en el seu cas i direcció de la ubicació de la instal·lació. · Número d'inscripció registral de la instal·lació si aquest fora preceptiu. · Data i hora prevista de l'actuació. B) EXCLUSIVITAT DE L'ACTUACIÓ - L'organisme de control haurà de finalitzar les actuacions iniciades, sota la seua responsabilitat, llevat que, existint causa justificada, s'autoritze expressament pel Servei Territorial competent en matèria de Mines la suspensió o conclusió anticipada d'aquestes actuacions. - Iniciada una actuació per un organisme de control, no podrà intervindre en la mateixa un organisme de control diferent, excepte en casos justificats, prèvia sol·licitud motivada de l'interessat i amb autorització expressa del servei territorial competent. - La direcció general competent en matèria de Mines, mitjançant resolució motivada, podrà requerir a un organisme de control perquè remeta la documentació de l'actuació iniciada al servei territorial competent en matèria de Mines, a l'efecte de la seua finalització o de la revisió de la tramitació i de la seua adequació a la reglamentació vigent. C) ACCÉS DELS ORGANISMES DE CONTROL A INFORMACIÓ INDUSTRIAL - Prèviament a la seua actuació, els organismes de control hauran de recaptar dels titulars de les indústries i les instal·lacions els projectes i dades registrals d'aquestes, a fi d'identificar concretament des del punt de vista reglamentari l'objecte de la intervenció. - Els organismes de control podran accedir a les dades corresponents a les instal·lacions en les quals hagen d'intervindre, quan siga necessari el seu coneixement per al correcte acompliment de l'actuació. Per a obtindre aquesta informació podran accedir a través de mitjans electrònics al Registre Integrat Industrial (RII), de conformitat amb el que es disposa en el seu Reglament. Els organismes de control hauran d'adoptar les mesures oportunes per a salvaguardar, a tots els nivells de la seua organització, la confidencialitat de la informació obtinguda. - En el transcurs de les seues actuacions, els organismes de control estan obligats a comunicar al servei territorial competent qualsevol canvi que comproven o detecten en les activitats o instal·lacions industrials respecte a les dades que figuren en els projectes presentats davant l'Administració. D) COMUNICACIÓ DEL RESULTAT D'ACTUACIONS - L'organisme de control farà constar en una acta el resultat de les actuacions i el comunicarà telemàticament (mitjançant el sistema AIRE) a l'òrgan competent en matèria de Mines, d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable. - El control per part dels organismes de control del compliment de les condicions de seguretat de dissenys, productes, equips, processos i instal·lacions industrials, s'efectuarà mitjançant l'avaluació de la seua conformitat amb els requisits establits en els respectius reglaments concordes, en el seu cas, amb la normativa comunitària, emetent-se, segons siga procedent, el protocol, acta, informe o certificat corresponent, quedant reservada al servei territorial la competència per a realitzar el trasllat per mitjans electrònics al Registre Integrat Industrial (RII) o qualsevol altre registre especial que resulte afectat. - El servei territorial podrà en qualsevol moment requerir als organismes de control informació sobre les actuacions en les quals intervinguen i la remissió al mateix de la documentació que estime necessària.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions del que es disposa en aquest procediment seran sancionades de conformitat amb el que es disposa en: - El títol V de la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria. - El títol X del Reial decret 989/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'articles pirotècnics i cartutxeria.