Detall de Procediment

Procediment de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit competencial de la Conselleria de Justícia i Interior - PRESENTACIÓ DE RECLAMACIÓ

Codi SIA: 3014168
Codi GUC: 24766
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentació de reclamació de responsabilitat patrimonial davant la Conselleria de Justícia i Interior a fi de sol·licitar indemnització pels danys i perjudicis que s'entenguen causats en l'àmbit de la prestació de serveis o en ocasió dels mateixos que siguen de la seua competència.

Observacions

Observacions

Les sol·licituds hauran de contindre, a més de les dades genèriques previstes en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Pública, els previstos en el seu article 67, havent d'especificar: - les lesions produïdes, - la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic, - l'avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si fora possible, - i el moment en què la lesió efectivament es va produir, - i anirà acompanyada de quantes al·legacions, documents i informacions s'estimen oportuns i de la proposició de prova, concretant els mitjans que pretenga valdre's el reclamant.

Requisits

Requisits

Que s'haja produït una lesió o mal efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones. Que el mal s'haja causat a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics prestats per la Conselleria de Justícia i Interior, excepte en els casos de força major o de danys que el particular tinga el deure jurídic de suportar d'acord amb la llei.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques, o els seus representants, que hagen patit una lesió en qualsevol dels seus béns i drets, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament dels serveis públics prestats per la Conselleria de Justícia i Interior, i constituïsca un mal antijurídic.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Un any des de la producció del fet o l'acte que motive la indemnització o es manifeste el seu efecte lesiu. En cas de danys de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini començarà a computar-se des de la curació o la determinació de l'abast de les seqüeles.

Formularis documentació

- El formulari de "RECLAMACIÓ DE RESPONSABILITAT PATRIMONIAL" amb tots els apartats emplenats. En cas que en el formulari no es puguen especificar totes les dades per falta d'espai, haurà de presentar un escrit annex signat. - Documents que constaten el fet. - En cas de lesió física, informe metge d'alta i en el seu cas, còpia del comunicat d'alta i baixa laboral. - Valoració econòmica dels danys (factura original o documentació del detall de la valoració de lesions, etc). - Acreditació de la representació, quan siga procedent. En cas de representació si no consta d'alta bé en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la *ACCV, bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat o bé no autoritza l'Administració a accedir a aquesta informació, haurà d'aportar original o còpia compulsada del document que acredite la capacitat o poder de representació de qui subscriga la sol·licitud, respecte de la persona física o jurídica en nom de qui actue o reclame, que ha d'efectuar-se per qualsevol dels mitjans admesos en dret. Informació disponible en: - Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp https://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ - Fotos, si s'estima convenient. - Qualsevol altre document que estimen necessari.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No hi ha taxes associades a aquest tràmit.

Presentació

Presentació

Presencial
De manera excepcional per a persones físiques que no exercisquen una professió en la qual es requereix la col·legiació: a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisca les disposicions vigents. I preferentment en: • REGISTRE DE L'OFICINA PROP - ALACANT, CHURRUCA C/ CHURRUCA, 29 03003 - Alacant/Alacant • REGISTRE DE L'OFICINA PROP - CASTELLÓ, GERMANS BOU AV. GERMANS BOU, 47 12003 - Castelló/Castelló • REGISTRE DE L'OFICINA PROP 9 D'OCTUBRE - VALÈNCIA C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77. CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI A 46018 - València/València • REGISTRE DE L'OFICINA PROP - VALÈNCIA PROP I C/ GREGORIO GEA, 27
Telemàtica
PRESENTACIÓ A través DE MITJANS ELECTRÒNICS. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els següents subjectes (article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú): a) Les persones jurídiques. b) Les entitats sense personalitat jurídica. c) Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzen amb les Administracions Públiques en exercici d'aquesta activitat professional. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils. d) Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració. e) Els empleats de les Administracions Públiques per als tràmits i actuacions que realitzen amb elles per raó de la seua condició d'empleat públic, en la forma en què es determine reglamentàriament per cada Administració. Igualment, podran relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via. Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de manera electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica. TRAMITACIÓ TELEMÀTICA Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre ells, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent (els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca) i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les fases de tramitació seran les generals del procediment administratiu, amb les especialitats dels articles 67, 81, 91 i 92 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre: a) INICI del Procediment després de la reclamació administrativa, procedint en cas que siga necessari al requeriment d'esmena o millora de la sol·licitud. b) INSTRUCCIÓ: Es recaptarà tota la informació pertinent al cas. c) AUDIÈNCIA als interessats per a presentació d'al·legacions. d) PROPOSTA de resolució i dictamen del Consell Jurídic Consultiu quan la quantia reclamada siga superior a 30.000 euros. e) RESOLUCIÓ Administrativa: podrà ser estimatòria o desestimatòria. PROCEDIMENT DE COBRAMENT: Per transferència bancària. Haurà d'emplenar-se l'imprés de manteniment de tercers, entregar-lo i registrar-lo davant l'òrgan competent, sempre que l'interessat inicie la seua relació amb l'Administració de la Generalitat Valenciana (alta nou perceptor), o quan es tracte d'una nova domiciliació bancària i a conseqüència d'alguna operació amb transcendència fiscal (alta nova versió). http://www.gva.es/downloads/publicados/in/26966_bi.pdf

Observacions

Observacions

Contra la resolució expressa o presumpta de la reclamació, cal interposar els següents recursos: A) RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ Té caràcter potestatiu. El termini per a interposar aquest recurs serà: - Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, davant el mateix òrgan que la va dictar. - En cas de silenci administratiu: En qualsevol moment, a partir d'endemà d'aquell en què es produïsca l'acte presumpte. B) RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU, es pot interposar directament, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua notificació, davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu en el cas que la pretensió no excedisca de 30.050 euros, o davant la Sala del Contenciós- Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, si supera aquest import, de conformitat amb el que es disposa en els articles 46.1, 8.2.c) i 10.1.a) de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.

Termini màxim

Termini màxim

L'Administració disposa d'un termini de 6 mesos, a comptar des de la data d'entrada de la reclamació en el registre electrònic de l'òrgan competent per a la seua tramitació, per a resoldre i notificar la resolució, de conformitat amb el que es disposa en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb el que es disposa en l'article 91.3. Aquest termini podrà suspendre's en els supòsits establits en l'article 22.1 de la citada Llei 39/2015 i tindrà caràcter preceptiu en els supòsits contemplats en l'article 22.2. Transcorregut aquest termini des que es va iniciar el procediment sense que haja recaigut resolució expressa o, si escau, s'haja formalitzat acord, es podrà entendre desestimada la sol·licitud d'indemnització, d'acord amb els articles 91.3 i 24.1 de la Llei 39/2015. La desestimació per silenci administratiu té els sols efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós-administratiu que resulte procedent. En els casos de desestimació per silenci administratiu, la resolució expressa posterior al venciment del termini s'adoptarà per l'Administració sense cap vinculació al sentit del silenci.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona titular de la Conselleria de Justícia i Interior conforme a l'article 92 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. L'exercici d'aquesta competència ha sigut delegat en la persona titular de la Sotssecretaria de la Conselleria de Justícia i Interior mitjançant Resolució de 5 d'agost de 2019 (DOGV Núm. 8606).

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa