Detall de Procediment

Permís d'exploració. Mineria

Codi SIA: 210657
Codi GUC: 459
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud del permís necessari per a realitzar una exploració minera.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones interessades titulars de l'exploració o els seus representants

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

S'hauran de presentar els següents documents: - Imprés de SOL·LICITUD GENERAL existent en el tràmit, en el qual es farà constar la designació del terreny en la forma establida en l'article 76.3 de la Llei de Mines, nombre total de quadrícules , expressant les províncies i els termes municipals afectats per la designació, i nom amb què haja de conéixer-se el permís. - Documentació acreditativa que la persona sol·licitant reuneix les condicions per a SER TITULAR DE DRETS MINERS. - Un PROGRAMA D'EXPLORACIÓ, amb indicació de les tècniques a emprar, mitjans disponibles per al seu desenvolupament i detall de les operacions a realitzar sobre la superfície de terreny, amb el pla, pressupost d'inversions, programa de finançament i garanties que s'ofereixen sobre la seua viabilitat

Impresos associats

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: - Permisos d'exploració: 7.11 - Una quantitat mínima de 1419,98 euros per a una superfície equivalent a una quadrícula minera sol·licitada. 7.12 - Esta quantitat mínima s'incrementarà en 23,84 euros per cada quadrícula minera addicional, fins a una quantitat màxima de 1994, 08euros (taxa 7.13).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La declaració responsable ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació de forma telemàtica. - Estudi de la documentació. - Resolució d'atorgament per la Direcció General competent en matèria de mineria. - Publicació de l'atorgament. Correspon a la Direcció General competent en matèria minera : - Dictar una resolució en els procediments d'atorgament i pròrroga de permisos d'exploració i permisos d'investigació, permisos d'exploració, caducitat i transmissió de les concessions d'explotació, quan afecten més d'una província, després de la tramitació pel servici territorial en què es trobe la major extensió del terreny sol·licitat. Correspon als servicis territorials competents en matèria de mineria: - Instruir i dictar una resolució en els procediments d'atorgament de permisos d'exploració i permisos d'investigació per al cas que afecten més d'una província, així com també instruir l'expedient i dictar una resolució sobre la pròrroga dels mencionats permisos, i els expedients relacionats amb la caducitat i transmissió de les concessions d'explotació i permisos d'exploració i investigació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu , de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de nou mesos comptadors des de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts nou mesos sense que es dicte resolució, els expedients es consideraran desestimats.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que establix la Llei 22/1973, de Mines, i els reglaments corresponents.