Detall de Procediment

Autorització de suspensió temporal de tasques en activitats mineres. Mineria

Codi SIA: 210660
Codi GUC: 462
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La sol·licitud per part de la persona titular o explotador legal per a suspendre temporalment les labors mineres.

Observacions

Observacions

La persona titular podrà reiniciar els treballs amb subjecció als projectes i plans aprovats en qualsevol moment, una vegada que hagen desaparegut les causes que van motivar la suspensió, prèvia comunicació de l'inici de les activitats a l'Administració minera i presentació de la documentació que per al cas procedisca.

Requisits

Requisits

L'entitat titular o explotador legal d'una autorització d'explotació de recursos de la secció A, o d'una concessió d'explotació de recursos de les seccions B), C) o D) de la Llei 22/1973, de 21 de juliol, de Mines, podrà sol·licitar la suspensió temporal de treballs de preparació, infraestructura i instal·lacions i d'explotacions pròpiament dites, per un període de temps màxim de fins a dos anys en les causes de força major següents: - meteorològiques - falta de mercat - necessitat d'ampliar la investigació - altres de semblants.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular o explotador/a legal d'explotacions mineres.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud (SUSPCONC). - Memoria justificativa de la sol·licitud de suspensió de labors. - Declaració responsable del director facultatitu sobre l'adopció de mesures de seguretat

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: 6.2 Informes de suspensió, abandó i caducitat: 75,71 euros. En l'enllaç següent pot accedir al pagament telemàtic de la taxa:

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La documentació ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general , tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: apartat Cita prèvia de la pàgina web de la Conselleria (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit) o prop@gva.es.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació TELEMÀTICA de la documentació i pagament de taxes. - Autorització segons les condicions.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

La sol·licitud de paralització per la persona titular o explotador/a legal haurà de motivar les causes que fan precisa la suspensió.

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la direcció general competent en matèria de mineria o davant de la persona titular de la conselleria competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos comptadors de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts tres mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que establixen la Llei 22/1973, de Mines, i els reglaments corresponents.