Autorització de suspensió temporal de tasques en activitats mineres. Mineria - GVA.ES
Autorització de suspensió temporal de tasques en activitats mineres. Mineria
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
La sol·licitud per part de la persona titular o explotador legal per a suspendre temporalment les labors mineres.
Observacions
Observacions
La persona titular podrà reiniciar els treballs amb subjecció als projectes i plans aprovats en qualsevol moment, una vegada que hagen desaparegut les causes que van motivar la suspensió, prèvia comunicació de l'inici de les activitats a l'Administració minera i presentació de la documentació que per al cas procedisca.
Requisits
Requisits
L'entitat titular o explotador legal d'una autorització d'explotació de recursos de la secció A, o d'una concessió d'explotació de recursos de les seccions B), C) o D) de la Llei 22/1973, de 21 de juliol, de Mines, podrà sol·licitar la suspensió temporal de treballs de preparació, infraestructura i instal·lacions i d'explotacions pròpiament dites, per un període de temps màxim de fins a dos anys en les causes de força major següents:
- meteorològiques
- falta de mercat
- necessitat d'ampliar la investigació
- altres de semblants.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
La persona titular o explotador/a legal d'explotacions mineres.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 22/1973, de 21 de juliol, de Mines (BOE núm. 176, 24/07/1973)
- Reial Decret 2857/1978, de 25 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament General per al Règim de la Mineria (BOE núm. 295, 11/12/1978)
- Orde 14/2011, de 31 de març, de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Innovació, per la qual s'establixen els òrgans competents per a l'exercici de determinades funcions en matèria de drets miners (DOGV núm. 6499, de 11/04/2011)
- Reial Decret 975/2009, de 12 de juliol, sobre gestió dels residus de les indústries extractives i de protecció i rehabilitació de l'espai afectat per activitats mineres (BOE núm. 143, de 13/06/2009)
- Reial Decret 863/1985, de 2 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera (BOE núm. 140, de 12/06/1985)
- Ordre 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per la qual s'estableix l'obligatorietat de comunicacions i notificacions per mitjans electrònics en determinats tràmits i procediments en les matèries d'Indústria, Energia i Mineria (DOGV núm. 9492, de 19/12/2022).
Enllaços
Enllaços
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
- Imprés de sol·licitud (SUSPCONC).
- Memoria justificativa de la sol·licitud de suspensió de labors.
- Declaració responsable del director facultatitu sobre l'adopció de mesures de seguretat
Impresos associats
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Taxes 2024:
6.2 Informes de suspensió, abandó i caducitat: 75,71 euros.
En l'enllaç següent pot accedir al pagament telemàtic de la taxa:
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. La documentació ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent.
2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos
per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general
, tots els acceptats per la Plataforma @signa.
Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat
3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.
Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures.
4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços).
5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents
En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a:
- Per a consultes sobre el contingut del tràmit: apartat Cita prèvia de la pàgina web de la Conselleria (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit) o prop@gva.es.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació TELEMÀTICA de la documentació i pagament de taxes.
- Autorització segons les condicions.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Pl. GABRIEL MIRÓ, 7
03001 - Alacant/Alicante
Obligacions
Obligacions
La sol·licitud de paralització per la persona titular o explotador/a legal haurà de motivar les causes que fan precisa la suspensió.
Observacions
Observacions
La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la direcció general competent en matèria de mineria o davant de la persona titular de la conselleria competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos comptadors de la data de presentació de la documentació.
Transcorreguts tres mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Pl. GABRIEL MIRÓ, 7
03001 - Alacant/Alicante
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
No
Sancions
Sancions
Les que establixen la Llei 22/1973, de Mines, i els reglaments corresponents.