Detall de Procediment

Establiments de benefici de recursos minerals: Autorització de noves instal·lacions, modificació o ampliació, canvi de titularitat. Mineria.

Codi SIA: 210664
Codi GUC: 467
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitar l'autorització en el supòsit de noves instal·lacions o les seues modificacions/ampliacions així com el canvi de titularitat.

Observacions

Observacions

Tindran la consideració d'establiments de benefici de recursos minerals aquelles instal·lacions de preparació, plantes de concentració i plantes de benefici d'estos recursos vinculades a explotacions mineres que s'ubiquen dins del perímetre atorgat en la resolució de l'autorització o de concessió d'explotació minera o annexes a esta. Queden excloses de les activitats de preparació de substàncies minerals les activitats que excedisquen de la primera transformació d'estes substàncies. S'entendrà per preparació, concentració i benefici, el procés o la combinació de processos que es definixen en l'article 3.7 del Reial Decret 975/2009, de 12 de juny, sobre gestió dels residus de les indústries extractives i de protecció i rehabilitació de l'espai afectat per activitats mineres o norma que el substituïsca.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones interessades titulars dels establiments de benefici o els seus representants.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

A) En el supòsit de NOVA INSTAL·LACIÓ (ALTA): L'expedient es tramitarà en dues fases: 1. PRIMER LLIURAMENT: - Imprés de sol·licitud (SOLESBEN), existent en el tràmit. - Projecte tècnic. - Pla de restauració . - Estudi d'impacte ambiental, si escau. - Estudi econòmic de finançament i garanties sobre la seua viabilitat. - Programa d'execució de les instal·lacions. 2. **SEGON LLIURAMENT: - Informe i certificats d'organisme de control. - Documentació de posada en servei - Certificat d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió, que en el seu cas corresponga (veure apartat de procediments relacionats). - Fulla de comunicació de dades al Registre Integrat Industrial d'Indústries de la Divisió A (DATTECN A). - Pla d'autoprotecció. B) En el supòsit de MODIFICACIÓ/AMPLIACIÓ): L'expedient es tramitarà en dues fases: 1. PRIMER LLIURAMENT: - Imprés de sol·licitud (SOLESBEN), existent en el tràmit. - Projecte tècnic. - Pla de restauració . - Estudi d'impacte ambiental, si escau. - Estudi econòmic de finançament i garanties sobre la seua viabilitat. - Programa d'execució de les instal·lacions. 2. **SEGON LLIURAMENT: - Informe i certificats d'organisme de control. - Documentació de posada en servei - Certificat d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió, que en el seu cas corresponga (veure apartat de procediments relacionats). - Fulla de comunicació de dades al Registre Integrat Industrial d'Indústries de la Divisió A (DATTECN A). - Pla d'autoprotecció. **NOTA: La presentació de la documentació corresponent al segon lliurament es realitzarà a través del següent tràmit, l'enllaç del qual s'adjunta: Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats): https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15449&version=amp C) En el supòsit de CANVI DE TITULARITAT: - Imprés de sol·licitud (SOLESBEN), existent en el tràmit. - Documentació justificativa acreditativa del canvi de titularitat. - Certificat d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió, que en el seu cas corresponga (veure apartat de procediments relacionats). - Fulla de comunicació de dades al Registre Integrat Industrial d'Indústries de la Divisió A (DATTECN A).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La sol·licitud ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació de forma EXCLUSIVAMENT TELEMÀTICA, a través del tràmit corresponent - Remissió de la documentació al Servei de Mines que estudia el projecte. - Autorització o no segons siga procedent.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la Direcció General competent en matèria de mineria o davant de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de mineria, depenent de l'òrgan a què corresponga emetre l'autorització, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que establix la Llei de Mines (Llei 22/1973) i els reglaments correponents.