Detall de Procediment

Certificat d'aptitud per a operadors de maquinària minera mòbil per a conductors i maquinistes en explotacions mineres, A INSTÀNCIES DE L'EMPRESA: sol·licitud i renovació. Mineria

Codi SIA: 210755
Codi GUC: 728
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La sol·licitud del certificat d'aptitud per al maneig de maquinària mòbil minera, així com la seua renovació, a instàncies de l'empresa.

Observacions

Observacions

Els certificats d'aptitud no tindran caràcter general, sinó que s'expediran o renovaran per a cada tipus de màquina, i seran renovats cada cinc anys, sense perjudici de les comprovacions posteriors que l'autoritat minera, a través dels seus serveis territorials, estime convenient realitzar. Els certificats d'aptitud per als operadors de maquinària mòbil, conductors i maquinistes habiliten als treballadors majors de 18 anys per al maneig de maquinària minera mòbil i vehicles i no exclouen la necessitat del permís de conducció que puga ser exigible en cada cas. El certificat d'aptitud emés per una altra comunitat autònoma habilitarà al seu titular en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, durant el seu període de vigència, al maneig de la maquinària o vehicle per al qual haja sigut expedit, amb un termini de temps màxim de cinc anys des de la data d'expedició d'aquest.

Requisits

Requisits

- Els treballadors seran majors de 18 anys. - Els certificats s'expediran per a cada tipus de màquina. - Els treballadors estan obligats a disposar del permís de conducció exigible, d'acord amb el tipus de màquina o vehicle.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La sol·licitud la presentarà l'empresa.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

SOL·LICITUD del certificat d'aptitud: - Imprés de sol·licitud SOLCEAPM (existent en el tràmit telemàtic i en l'apartat formularis del procediment). - Fotocòpia del document TC2. - Certificat, dictamen o informe metge per a exercir les funcions del lloc de treball, emés per Servei de Prevenció, acreditat en l'especialitat de medicina del treball. RENOVACIÓ del certificat d'aptitud: - Imprés de sol·licitud SOLCEAPM (existent en el tràmit telemàtic i en l'apartat formularis del procediment). - Fotocòpia del document TC2. - Certificat, dictamen o informe metge per a exercir les funcions del lloc de treball, emés per Servei de Prevenció, acreditat en l'especialitat de medicina del treball.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: SOL·LICITUD DE CERTIFICAT D'APTITUD 4.5.2 Certificat tècnic 16,2 euros. RENOVACIÓ DE CERTIFICAT D'APTITUD 4.3. Renovació: 7,95 euros INSTRUCCIONS CONFECCIÓ MODEL DE TAXES: - Seleccione TAXA PER ACTIVITATS INDUSTRIALS_Confecció en línia i descàrrega del model - En tipus de taxa, seleccione EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS I DOCUMENTS - En taxa seleccione, CERTIFICAT TÈCNIC o RENOVACIONS I PRÒRROGUES, en funció de l'acció que vaja a realitzar - Polse ENVIAR (Per a més informació, veure apartat enllaços)

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La declaració responsable ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. *Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: apartat Cita prèvia de la pàgina web de la Conselleria (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit) o prop@gva.es. - Per a incidències informàtiques: emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit), o enviant un correu electrònic a generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A. Sol·licitud del certificat d'aptitud - Presentació de la sol·licitud i pagament de taxes. - El servei territorial competent expedirà, per a cada tipus de màquina o vehicle, el corresponent certificat d'aptitud per al treballador, amb una validesa de cinc anys - Inscripció en el registre. - El treballador està obligat a disposar del permís de conducció exigible d'acord amb el tipus de màquina o vehicle. B. Renovació del certificat d'aptitud - Presentació de la sol·licitud per l'empresa i pagament de la taxa, juntament amb la documentació requerida. - El Servei Territorial competent en matèria de mineria expedirà la renovació del certificat d'aptitud a favor del treballador interessat, per un període de cinc anys.