Facultatiu/iva especialista en Medicina Interna (OPO 2017-18) - GVA.ES
Facultatiu/iva especialista en Medicina Interna (OPO 2017-18)
Informació bàsica
Títol de facultatiu especialista en l'especialitat corresponent.
Descripció de places
Torn d'accés lliure: 47 (diversitat funcional: 3).
Promoció interna: 3.
1. Tindre la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors en els termes en què es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, o tindre aquest dret d'acord amb el que es preveu en el Reial decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, hi podran participar els i les cònjuges de les persones espanyoles i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan ho preveja el tractat corresponent, sempre que no hi haja cap separació de dret, els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre que no hi haja separació de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents. En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua diferent de l'espanyola, han d'acreditar un coneixement suficient del castellà, mitjançant un diploma d'espanyol com a llengua estrangera nivell B2 expedit per l'organisme oficial competent.
2. Tindre complits 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa.
3. Tindre el títol de facultatiu especialista en l'especialitat corresponent, dins del termini de sol·licituds que especifica aquesta convocatòria, o tindre complides les condicions per a obtindre'l.
S'entendrà que està en condicions d'obtindre-la qui acredite haver finalitzat amb avaluació positiva la formació exigida per a la seua consecució dins del termini de presentació de sol·licituds. En conseqüència, a l'efecte d'aquest procés selectiu, la data de finalització del programa formatiu amb avaluació positiva serà la d'efectes plens del títol d'especialista.
En el cas que les titulacions s'hagen obtingut en l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.
4. Tindre la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les tasques que es deriven del nomenament corresponent, capacitat que s'ha d'acreditar dins del termini requerit en aquesta convocatòria mitjançant un certificat mèdic, de manera que la presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.
5. No haver sigut separat/ada del servei, mitjançant un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a la professió corresponent. En el cas de persones nacionals d'altres estats esmentats en el punt 1, no haver sigut inhabilitat/ada, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat/ada, per sanció disciplinària, d'alguna de les seues administracions o serveis públics.
Així mateix, i, segons l'apartat 5 de l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, sempre que l'activitat implique un contacte habitual amb menors, no haver sigut condemnat/ada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, s'ha d'acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre central de delinqüents sexuals.
6. Haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne exempt/a, segons especifica la base 3 d'aquesta convocatòria.
7. No tindre la condició de personal estatutari fix en la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat convocada, en tot el Sistema Nacional de Salut. Aquest requisit s'ha de complir fins al dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si obtinguera aquesta condició en un altre servei de salut posteriorment, es considerarà que els dos processos són concurrents i es conservaran els drets derivats d'aquest concurs oposició.
*Requisits específics per al torn de promoció interna.
Podrà concórrer a aquesta convocatòria el personal estatutari fix dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que reunisca durant el termini de presentació de sol·licituds els requisits generals exposats i que, a més:
- Tinga la condició de personal estatutari fix dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d'una categoria i, si és el cas, especialitat diferent de la convocada i del mateix grup o subgrup de titulació o inferior.
- Estiga o haja estat en servei actiu o amb reserva de lloc i amb nomenament com a personal estatutari fix en la categoria de procedència, durant almenys dos anys, sense necessitat que aquests ho hagen sigut de manera ininterrompuda ni immediatament anteriors a la data de publicació de la convocatòria.
Forma de pagament:
1. El pagament de la taxa s'ha de fer per via telemàtica dins del tràmit d'inscripció (www.san.gva.es).
Excempció / Reducció de tases:
* Estarà exempt del pagament de la taxa, segons estableix la vigent llei de taxes de la Generalitat Valenciana:
- El personal que acredite la seua condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 %.
- El personal que acredite que té el títol de membre de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial, que recull el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.
- Les víctimes d'actes de violència, la condició de les quals s'acredite pels mitjans que preveu l'article 23 del Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere, és a dir, mitjançant una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, una ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé per un informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere. També podran acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant un informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats o dels serveis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'administració pública competent; o per qualsevol altre títol, sempre que això estiga previst en les disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cada un dels drets i recursos. A la Comunitat Valenciana, són els centres Dona 24 hores els que estan autoritzats per a acreditar aquestes situacions.
* Obtindrà una bonificació del 50 % de la taxa el personal que acredite que té el títol de membre de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.
Etapa actual: Presentació de documents
Adjudicació i nomenament
S’obre termini de 20 dies hàbils, a partir del dia següent a la publicació de la resolució, per a que les persones aspirants que figuren a l’annex I presenten la documentació indicada.
Documentació a presentar:
a) Declaració responsable, que figura a l’annex II, de no haver sigut separat o separada del servici, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol servici de salut o administració pública, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada amb caràcter ferm per a l’exercici de funcions públiques ni, en el seu cas, per a la professió corresponent. En el cas de persones nacionals d’altres Estats, no haver sigut inhabilitat o inhabilitada, per sanció o pena, per a l’exercici professional o per a l’accés a funcions o servicis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat o separada, per sanció disciplinària, d’alguna de les seues administracions o servicis públics.
En el moment de la presa de possessió, la persona interessada haurà d’acreditat, d’acord amb l’article 57, apartat 1, de la Llei Orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i a l’adolescència front a la violència, no haver estat condemnada per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i indemnitat sexuals, tipificats al títol 8 de la Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Aquesta circumstància serà acreditada al Departament de Salut corresponent mitjançant l’aportació d’una certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals.
b) Declaració responsable, que figura a l’annex III, a la que manifesten posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça de la categoria convocada. Aquesta declaració constituirà presumpció de disposar de dites capacitats i requisits d’aptitud per part de la persona declarant i podrà ser verificada, en el seu cas, amb els informes mèdics que emeta el servei de planificació corresponent.
c) Els qui concórreguen al contingent reservat a persones amb diversitat funcional, hauran d'aportar certificació oficial del grau de diversitat funcional juntament amb resolució administrativa de l'òrgan competent de la conselleria amb competències en benestar social o d'altres comunitats autònomes o de l'administració de l'Estat, que acredite la seua capacitat per a exercir les tasques que corresponguen a la categoria convocada
d) En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, còpia credencial que acredita l’homologació que corresponga.
Qui dins del termini fixat no presentaren la documentació, no podran ser nomenats o nomenades i restaran anul·lades totes les actuacions.
La documentació referida haurà de presentar-se en una de les següents unitats de registre:
- 03001Alicante: C/Girona, núm. 26.
- 03801 Alcoi: Polígon de Caramanxel, s/n.
- 12001 Castelló: C/Hort Sogueros, nº12.
- 46008 València: Av. Ferran el Catòlic, núm. 74.
- Registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat.
- RESOLUCIÓ de 5 de novembre de 2024 de la directora general de Personal, per la qual s'acorda l'ampliació dels terminis no vençuts de totes les convocatòries de processos selectius que es troben actualment en tramitació de personal gestionat per la Conselleria de Sanitat.
- DISPOSICIÓ 19a de l'Orde PJC/1222/2024, de 6 de novembre, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 5 de novembre de 2024, pel qual es declara «Zona afectada greument per una emergència de protecció civil» el territori damnificat a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre de 2024.
Resolució de 3 d’octubre de 2024 de la directora general de Personal, per la què es sol·licita documentació a les persones aspirants aprovades amb dret a optar a plaça en el concurs-oposició per a la provisió de vacants de facultatiu o facultativa especialistes de Medicina Interna, d’institucions...
Llistat d'etapes
Etapa actual: Presentació de documents
Data publicació: 04-10-2024
Termini obert
Modificació llistats definitius del concurs oposició
Data publicació: 02-10-2024
Llista definitiva del concurs-oposició. Termini de recurs
Data publicació: 06-02-2024
Llista provisional. Termini d'al·legacions
Data publicació: 25-10-2023
Temini tancat
Llista aprovats (fase oposició) i termini presentació documents valoració mèrits (fase concurs)
Data publicació: 15-02-2023
Temini tancat
Llista provisional d'aprovats/suspesos (fase oposició). Termini d'al·legacions i plantilla definitiva
Data publicació: 24-11-2022
Temini tancat
Plantilla provisional de respostes de l'exercici
Data publicació: 22-06-2022
Temini tancat
Qüestionari de l'exercici
Data publicació: 22-06-2022
Distribució d'aules
Data publicació: 08-06-2022
Modificació llistat definitiu d'admesos/exclosos
Data publicació: 31-05-2022
Llista definitiva d'admesos/exclosos. Termini de recurs
Data publicació: 03-05-2022
Nomenament del tribunal
Data publicació: 24-01-2022
Llista provisional d'admesos/exclosos. Termini d'al·legacions
Data publicació: 12-01-2022
Temini tancat
Bases i obertura de termini
Data publicació: 14-12-2020
Temini tancat