Metges/esses inspecció serveis sanitaris (A1-S05-01) administració especial (OPO 2017-18) - GVA.ES
Metges/esses inspecció serveis sanitaris (A1-S05-01) administració especial (OPO 2017-18)
Informació bàsica
Títol de llicenciatura o grau en Medicina que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos.
Descripció de places
Torn accés lliure: 3
1. Tindre la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, o tindre aquest dret d'acord amb el que preveu el Reial decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, hi podran participar els i les cònjuges de les persones espanyoles i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan ho preveja el tractat corresponent, sempre que no hi haja cap separació de dret, i els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre que no hi haja separació de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents. En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua diferent de l'espanyola, han d'acreditar un coneixement suficient del castellà, mitjançant un diploma d'espanyol com a llengua estrangera nivell B2 expedit per l'organisme oficial competent.
2. Haver complit setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
3. Estar en possessió del títol de llicenciatura o grau en Medicina que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació, expedida pel ministeri competent.
4. Tindre la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les tasques que es deriven del nomenament corresponent, capacitat que s'ha d'acreditar dins del termini requerit en aquesta convocatòria mitjançant un certificat mèdic, de manera que la presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.
5. No haver sigut separat/ada del servei, mitjançant un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a la professió corresponent. En el cas de persones nacionals d'altres estats esmentats en el punt 1, no haver sigut inhabilitat/ada, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat/ada, per sanció disciplinària, d'alguna de les seues administracions o serveis públics.
Així mateix, i, segons l'apartat 5 de l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, sempre que l'activitat implique un contacte habitual amb menors, no haver sigut condemnat/ada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, s'ha d'acreditar aquesta circumstància en el departament corresponent mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
6. Haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne exempt/a, segons s'especifica en la base 3 d'aquesta convocatòria.
Forma de pagament:
1. El pagament de la taxa s'ha de realitzar via telemàtica dins del tràmit d'inscripció (www.san.gva.es).
Excempció / Reducció de tases:
* Està exempt del pagament de la taxa, segons estableix la vigent Llei de taxes de la Generalitat Valenciana:
- El personal que acredite la seua condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 %.
- El personal que acredite que té el títol de membre de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial, que recull el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.
- Les víctimes d'actes de violència, la condició de les quals s'acredite pels mitjans que preveu l'article 23 del Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere, és a dir, mitjançant una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, una ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé per un informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere. També podran acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant un informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats o dels serveis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'administració pública competent; o per qualsevol altre títol, sempre que això estiga previst en les disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cada un dels drets i recursos. A la Comunitat Valenciana, són els centres Dona 24 hores els que estan autoritzats per a acreditar aquestes situacions.
* Obtindrà una bonificació del 50 % de la taxa el personal que acredite que té el títol de membre de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.
Etapa actual: Nomenament
Adjudicació i nomenament
El termini de presa de possessió serà d’un mes i començarà el dia 16 d'abril de 2025.
Perdrà els drets derivats de la seua participació en els processos selectius, prèvia audiència i mitjançant la resolució motivada, qui, transcorregut este termini, no s’haja incorporat al centre adjudicat, excepte causa de força major o impossibilitat així apreciada per l’òrgan competent en matèria de personal, que dictarà la corresponent resolució en què se suspendrà el termini per a la presa de possessió fins a la desaparició de l’esmentada causa o impossibilitat.
RESOLUCIÓ de 2 d'abril de 2025, de la Direcció General de Personal, per la qual s'acorda el nomenament com a funcionari de carrera, amb indicació del destí triat, de les persones aprovades en els processos selectius per concurs oposició de consolidació d'ocupació de l'any 2017, per concurs oposició derivat de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2017, 2018 i estabilització de 2019, i per concurs de mèrits excepcional d'estabilització derivat de l'oferta d'ocupació pública de l'any 2022, per a la provisió de llocs del cos superior tècnic d'inspecció (A1-S02-01).
Llistat d'etapes
Etapa actual: Nomenament
Data publicació: 08-04-2025
Termini obert
Acte elecció de destinació
Data publicació: 12-03-2025
Acte elecció de destinació
Data publicació: 31-01-2025
Presentació de documents
Data publicació: 22-10-2024
Temini tancat
Llista definitiva del concurs-oposició. Termini de recurs
Data publicació: 18-03-2024
Llista provisional. Termini d'al·legacions
Data publicació: 29-11-2023
Temini tancat
Llista aprovats (fase oposició) i termini presentació documents valoració mèrits (fase concurs)
Data publicació: 12-06-2023
Temini tancat
Llista provisional d'aprovats/suspesos (fase oposició). Termini d'al·legacions i plantilla definitiva
Data publicació: 21-04-2023
Temini tancat
Qüestionari de l'exercici
Data publicació: 07-02-2023
Plantilla provisional de respostes de l'exercici
Data publicació: 07-02-2023
Temini tancat
Distribució d'aules
Data publicació: 01-02-2023
Llista definitiva d'admesos/exclosos i data d'examen
Data publicació: 28-12-2022
Nomenament del tribunal
Data publicació: 14-10-2022
Llista provisional d'admesos/exclosos. Termini d'al·legacions
Data publicació: 13-06-2022
Temini tancat
Bases i obertura de termini
Data publicació: 10-05-2021
Temini tancat