Tècnic/a Especialista Laboratori (Concurs Mèrits Llei 20/2021) - GVA.ES
Avís: Concurs - Llista definitiva del concurs-oposició. Termini de recurs
Tècnic/a Especialista Laboratori (Concurs Mèrits Llei 20/2021)
Informació bàsica
Títol de Formació Professional de tècnic/a superior en Laboratori de Diagnòstic Clínic o títol de Formació Professional de segon grau, branca sanitària, especialitat en Laboratori o l'equivalent per a l'acompliment de la categoria.
1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola, o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat constitutiu de la Unió Europea, o tindre aquest dret segons el que preveu el Reial decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la nacionalitat, hi poden participar els i les cònjuges de les persones espanyoles i les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan ho preveja el tractat corresponent, sempre que no hi haja separació de dret, els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre que no hi haja separació de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.
En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua oficial diferent de l'espanyola, han d'acreditar un coneixement suficient del castellà mitjançant un diploma d'espanyol com a llengua estrangera nivell B2 expedit per l'organisme oficial competent. Estan exemptes d'acreditar el coneixement de l'idioma espanyol les persones aspirants el títol de les quals, en virtut del qual es presenten a aquestes proves selectives, s'haja cursat en espanyol en alguna universitat o centre educatiu espanyol, o d'estats la llengua oficial dels quals siga l'espanyola, o que acrediten haver conclòs en l'Estat espanyol el període de formació sanitària especialitzada en Ciències de la Salut.
2. Edat: tindre complits 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa.
3. Titulació: posseir, dins del termini de sol·licituds que s'especifica en aquesta convocatòria, el títol exigit per a cada categoria i/o especialitat, d'acord amb el que recull l'annex d'aquesta convocatòria, o estar en condicions d'obtindre'l dins del termini de presentació de sol·licituds.
S'entendrà que està en condicions d'obtindre-la qui acredite haver finalitzat amb una avaluació positiva la formació exigida per a la seua consecució dins del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.
4. Capacitat: tindre la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les tasques que es deriven del nomenament corresponent, capacitat que s'ha d'acreditar dins del termini que requereix aquesta convocatòria mitjançant un certificat mèdic, de manera que la presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.
5. Habilitació: no haver sigut separat/ada del servei, mitjançant un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a la professió corresponent. En el cas de persones nacionals d'altres estats esmentats en el punt 1, no haver sigut inhabilitat/ada, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat/ada, per sanció disciplinària, d'alguna de les seues administracions o serveis públics.
Així mateix, i, segons l'apartat 5 de l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, sempre que l'activitat implique un contacte habitual amb menors, no haver sigut condemnat/ada, per sentència ferma, per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual, la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, s'ha d'acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
6. Abonament de taxa: haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne exempt/a, segons especifica la base 3 d'aquesta convocatòria.
7. No tindre la condició de personal estatutari fix en la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat convocada, en tot el Sistema Nacional de Salut. Aquest requisit s'haurà de complir durant tot el procés, fins a l'últim dia del termini possessori de la plaça adjudicada.
Les persones adjudicatàries de places que, en el moment de la formalització del nomenament, en tinguen un altre en la mateixa categoria professional, en un altre servei de salut diferent d'aquell en el qual se'ls adjudica la plaça, no podran formalitzar el nou nomenament, ja que incompleixen el que preveu la convocatòria.
Qui estiga exercint ja un altre lloc o activitat en el sector públic i accedisca, en virtut d'algun dels processos selectius derivats de la Llei 20/2021, a un nou lloc o plaça del sector públic que resulte incompatible en virtut de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, haurà d'optar per un d'aquests, dins del termini de presa de possessió i abans d'aquesta presa de possessió. Si no hi ha opció en el termini assenyalat, s'entendrà que opten per la plaça nova i es passarà a la situació d'excedència voluntària en la d'origen.
Forma de pagament:
Els imports de les taxes de participació seran els indicats en l'annex d'esta convocatòria.
Excempció / Reducció de tases:
Exempcions i bonificacions:
a) Exempcions: estarà exempt del pagament de la taxa, conforme establix la Llei 20/2017, de 28 de desembre de la Generalitat, de taxes:
- El personal que acredite la seua condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33%.
- El personal que acredite ostentar el títol de membre de família nombrosa de categoria especial, o de família monoparental de categoria especial compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.
- Les víctimes d'actes de violència, la condició de la qual siga acreditada pels mitjans previstos en l'article 23 del Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desenrotllament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere, això és, mitjançant una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, una orde de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé per l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere. També podran acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant informe dels servicis socials, dels servicis especialitzats, o dels servicis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'Administració Pública competent; o per qualsevol altre títol, sempre que això estiga previst en les disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cadascun dels drets i recursos. En la Comunitat Valenciana, són els Centres Dona 24 hores els qui estan autoritzats per a l'acreditació d'estes situacions.
b) Bonificacions: Gaudirà d'una bonificació del 50% de la taxa el personal que acredite ostentar el títol de membre de família nombrosa de categoria general, o de família monoparental de categoria general compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.
Etapa actual: Llista definitiva del concurs-oposició. Termini de recurs
Concurs
Es concedeix un termini de 10 dies hàbils comptador des de l’endemà de la publicació d'esta resolució en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat, perquè les persones incloses en l'annex I aporten als registres els documents originals que s’indiquen per a la seua autenticació.
Documentació que s’ha d’entregar:
a) En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia autenticada en l'anvers i en el revers de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.
b) Declaració responsable, conforme a l'annex IV, de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal interí o temporal, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap Administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies que són objecte de la convocatòria. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.
En el moment de la presa de possessió, la persona interessada haurà d'acreditar, d’acord amb l'article 57, apartat 1, de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i a l'adolescència contra la violència, no haver sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i indemnitat sexuals, tipificats en el títol 8 de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Esta circumstància serà acreditada en el departament de salut corresponent mitjançant l'aportació d'un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
c) Declaració responsable, que figura a l’annex V, a la que manifesten posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça de la categoria convocada. Aquesta declaració constituirà presumpció de disposar de dites capacitats i requisits d’aptitud per part de la persona declarant i podrà ser verificada, en el seu cas, amb els informes mèdics que emeta el servei de planificació corresponent.
d) Documentació original acreditativa dels mèrits que van ser presentats i que no són valorables d'ofici per part de l'Administració, considerant-se originals les còpies dels documents que porten firma electrònica de l'emissor.
Unitats de registre:
- 03001Alacant: carrer de Girona, núm. 26.
- 03801 Alcoi: Polígon de Caramanxel, s/n.
- 12001 Castelló de la Plana: carrer de l’Hort dels Corders, núm. 12.
- 46008 València: avenida de Ferran el Catòlic, núm. 74.
- Registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat.
RESOLUCIÓ de 20 de novembre de 2024 de la directora general de Personal per la qual, d’acord amb l'acord del tribunal del subgrup C1 de personal estatutari sanitari, per al desenvolupament i execució del procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir les places estatutàries previstes en els annexos I i II del Decret 71/2022, de 27 de maig, del Consell, es publica la llista definitiva de valoració de mèrits en la categoria de tècnic o tècnica especialistes de laboratori.
Llistat d'etapes
Etapa actual: Llista definitiva del concurs-oposició. Termini de recurs
Data publicació: 04-12-2024
Termini obert
Llista provisional. Termini d'al·legacions
Data publicació: 11-04-2024
Temini tancat
Llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses
Data publicació: 10-01-2024
Nomenament de tribunal
Data publicació: 07-11-2023
Nova obertura de termini extraordinari
Data publicació: 19-10-2023
Temini tancat
Aportació de mèrits
Data publicació: 19-10-2023
Temini tancat
Llista provisional admesos/exclosos. Termini d'al·legacions
Data publicació: 25-04-2023
Temini tancat
Bases i obertura de termini
Data publicació: 23-12-2022
Temini tancat
Aportació de mèrits
Data publicació: 23-12-2022
Temini tancat