Servei de Prevenció en l'Entorn Laboral - GVA.ES
Servei de Prevenció en l'Entorn Laboral
a) Proposar la cartera de servicis i els programes de promoció de la salut i prevenció aplicables a l’entorn laboral en coordinació amb les activitats de l’administració laboral que corresponga per raó competencial i amb la participació activa dels agents i servicis de l’Administració pública, assistencials i comunitaris rellevants.
b) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes per a la vigilància i el control dels problemes de salut i malalties relacionats amb el treball, especialment de les malalties professionals.
c) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes per a la vigilància de la salut postocupacional.
d) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes per a fomentar la salut de les persones que treballen i les bones pràctiques en matèria de salut laboral.
e) Desenrotllar, gestionar i avaluar les competències de l’administració sanitària en matèria de prevenció de riscos laborals, entitats col·laboradores de la Seguretat Social i productes químics i biocides.
f) Impulsar les accions i la busca de sinergies necessàries en matèria d’investigació per a la prevenció i promoció de la salut en l’entorn laboral. Participar de manera activa en la investigació i innovació en salut pública en l’àmbit de les seues funcions.
g) Col·laborar en el manteniment dels sistemes d’informació de la Comunitat Valenciana relacionats amb la prevenció i promoció de la salut en l’entorn laboral.
h) Tramitar, gestionar i efectuar el seguiment i la justificació dels projectes, plans i instruments jurídics del seu àmbit funcional iniciats per la unitat administrativa o per l’òrgan superior o directiu de dependència.