Detall de Procediment

Modificació dels estatuts de les fundacions.

Codi SIA: 210837
Codi GUC: 1095
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Adequar la norma bàsica reguladora de les fundacions a la realitat en què han de desenvolupar l'activitat i les funcions que tenen per a aconseguir una millor consecució de les seues finalitats d'interés general.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- La fundació, per mitjà dels representants legítims o la persona autoritzada que tinga. - Pot acordar la modificació dels estatuts de la fundació el patronat d'aquesta sempre que resulte convenient en interés de la fundació, o quan les circumstàncies que van presidir la constitució de la fundació hagen variat de manera que aquesta no puga actuar satisfactòriament de conformitat amb els seus estatuts, sempre que el fundador no ho haja prohibit, i llevat que, per a aquest supòsit, el fundador haja previst l'extinció de la fundació.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 8/1998, de 9 de desembre, de la Generalitat, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3391, d'11/12/98).
  • Llei 50/2002, de 26 desembre, de fundacions (BOE núm. 310, de 27/12/02).
  • Llei 9/2008, de 3 de juliol del 2008, de la Generalitat, de modificació de la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5803, de 10/07/08).
  • Decret 68/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6534, de 02/06/11).
  • LLEI 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV núm. 8202 de 30-12-2017)
  • LLEI 8/2021, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 (DOGV núm. 9247 de 31-12-2021)
  • Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació (DOGV 9327 de 28-04-2022)
  • LLEI 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 8202 de 30-12-2017)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

PRIMER PAS - Impresos de sol·licitud de no oposició del Protectorat. - Certificació de l'acord de modificació d'estatuts adoptat pel Patronat, emesa pel secretari/a amb el vistiplau del president/a. - Text de la modificació proposada i el text refós de la nova redacció dels estatuts. - Exposició raonada de l'interés que per a la fundació revist la modificació dels estatuts. SEGON PAS Una vegada manifestada la no oposició a la modificació pel Protectorat: - Imprés de sol·licitud d'inscripció de modificació d'estatuts - Escriptura pública (pdf de la còpia autoritzada, no són valgudes les còpies simples) que reculla la modificació estatutària que haurà d'incorporar: 1.- Acord del Patronat, certificat, signat pel Secretari amb el vistiplau del President, en el qual haurà de fer-se esment exprés de la voluntat de modificar els estatuts, la conveniència o interés de la modificació i la redacció final d'aquests. 2.- El text refós dels Estatuts, amb les modificacions efectuades. - Model 046, acreditatiu del pagament de la taxa corresponent. La falta d'aquesta acreditació donarà lloc al desistiment de la sol·licitud presentada.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023 SUBJECTE OBLIGAT Al PAGAMENT Són subjectes obligats al pagament de la taxa les fundacions, inscrites en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana o que pretenguen tal inscripció, que presenten qualsevol sol·licitud d'inici d'algun o alguns dels procediments a què es refereix el títol XXX, capítol II de la LLEI 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 8202 de 30-12-2017) QUANTIA Modificació d'estatuts d'una fundació (incloses adaptacions d'estatuts a les lleis): 18,56 euros. (Taxa vigent des de l'1 de setembre al 31 de desembre de 2023, per aplicació del Decret llei 10/2023, de 10 d'agost, del Consell) FORMA DE PAGAMENT La taxa es reportarà quan es preste el corresponent servei. No obstant això, el seu pagament s'exigirà a compte, mitjançant autoliquidació, en el moment en què es formule la sol·licitud. La taxa s'abonarà a través de l'emplenament del corresponent model 046: Taxa de la Conselleria de Governació i Justícia, número 9846, "Taxes per serveis relacionats amb fundacions", disponible en el següent enllaç:

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho cal tindre en compte que: 1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualsevol altre document que considereu necessari, omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica. 3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Acord del patronat de modificació dels estatuts de la fundació. - Si no hi ha una prohibició del fundador es comunicarà al Protectorat la modificació proposada. - El Protectorat només es pot oposar a la modificació per raons de legalitat i, en qualsevol cas, per mitjà d'una resolució motivada. - Inscripció en el Registre de Fundacions de l'escriptura que reculla la modificació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjudici de poder interposar, si escau, un recurs de reposició potestatiu en el termini d'un mes, davant del conseller de Governació i Justícia, o qualsevol altre recurs que es considere oportú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa