Detall de Procediment

Extinció, liquidació i baixa registral de fundacions

Codi SIA: 210846
Codi GUC: 1123
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Supervisar la necessitat objectiva de l'extinció de la fundació, així com garantir la vinculació permanent dels béns i els drets resultants de la liquidació a finalitats d'interés general.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El patronat de la fundació, a través dels representants legítims o el personal que tinga autoritzat degudament a aquest efecte.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

1. Sol·licitud de ratificació, pel Protectorat, de l'acord d'extinció adoptat pel patronat, acompanyat de la documentació següent: a) Certificació de l'acord d'extinció adoptat pel patronat, emés pel secretari/ària amb el vistiplau del president/a, i elevat a públic. Aportar, per a fer-ho, dues còpies autoritzades de l'escriptura pública que reculla l'extinció. b) Memòria justificativa de la concurrència de la causa d'extinció específica. En cas que la causa de l'extinció siga la impossibilitat de dur a terme la fi fundacional, cal justificar, a més, la improcedència o la impossibilitat de modificar els estatuts o de fusionar-se amb una altra fundació. c) Els comptes de l'entitat en la data en què es va adoptar l'acord d'extinció. d) Proposta de designació de liquidadors, projecte d'actuació d'aquests, així com projecte de distribució dels béns i els drets resultants de la liquidació. 2. Manifestada la ratificació a l'extinció pel Protectorat, s'ha de procedir a la liquidació efectiva en els termes acordats i, posteriorment, cursar la sol·licitud de ratificació de l'acord de liquidació, i acompanyar-la de la documentació següent: a) Balanç de liquidació b) Certificat de l'acord del patronat que aprove el balanç de liquidació. 3. Sol·licitud de baixa registral de la fundació, que s'ha d'acompanyar d'una còpia dels documents en els quals es formalitze o es justifique la destinació dels béns i els drets resultants de la liquidació.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No està subjecte al pagament d'una taxa.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho cal tindre en compte que: 1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualsevol altre document que considereu necessari, omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica. 3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Acord del patronat quan l'extinció es dega a una de les causes següents: . Quan expire el termini pel qual va ser constituïda. · Quan s'haja dut a terme íntegrament la fi fundacional. · Quan siga impossible dur a terme la fi fundacional i improcedent o siga impossible la modificació dels estatuts o la fusió amb una altra fundació. . Quan resulte així de la fusió. · Quan concórrega qualsevol altra causa prevista en l'acte constitutiu o en els estatuts. - Ratificació de l'acord del patronat pel Protectorat, una vegada examinada la documentació aportada per aquell. - Elevació a escriptura pública de l'acord, juntament amb la documentació indicada abans. - Si no hi ha acord del patronat o aquest no va ratificat pel Protectorat, l'extinció requerirà una resolució judicial motivada, que pot ser instada pel Protectorat o pel patronat, segons els casos. El procediment judicial es tramitarà davant del jutjat de primera instància del domicili de la fundació, per la via dels incidents de la Llei d'enjudiciament civil. - La fundació s'extingirà de ple dret quan expire el termini pel qual va ser constituïda. La fusió extingeix igualment les fundacions. Perquè una fundació s'extingisca per qualsevol altra causa establida en les lleis, es requerirà una resolució judicial. - Els béns i els drets resultants de la liquidació es destinaran a les fundacions o a les entitats no lucratives privades que perseguisquen finalitats d'interés general i que tinguen afectats els seus béns, fins i tot per al supòsit de la seua dissolució, a la consecució d'aquests, i que hagen sigut designats en el negoci fundacional o en els estatuts de la fundació extingida. Quan no se'n tinguen, aquesta destinació la pot decidir, en favor de les mateixes fundacions i entitats esmentades, el patronat, quan tinga reconeguda aquesta facultat pel fundador. I, a falta d'aquesta facultat, correspon al protectorat complir aquesta comesa. - La resolució administrativa de baixa registral ha de ser inscrita en el Registre de Fundacions.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjudici de poder interposar, si escau, un recurs de reposició potestatiu en el termini d'un mes, davant del conseller de Governació i Justícia, o qualsevol altre recurs que es considere oportú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa