Extinció, liquidació i baixa registral de fundacions

Conselleria de Justícia i Administració Pública

Codi SIA: 210846
|
Codi GVA: 1123
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

El patronat de la fundació, a través dels representants legítims o el personal que tinga autoritzat degudament a aquest efecte.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Acord del patronat quan l'extinció es dega a una de les causes següents:

 

. Quan expire el termini pel qual va ser constituïda.

· Quan s'haja dut a terme íntegrament la fi fundacional.

· Quan siga impossible dur a terme la fi fundacional i improcedent o siga impossible la modificació dels estatuts o la fusió amb una altra fundació.

. Quan resulte així de la fusió.

· Quan concórrega qualsevol altra causa prevista en l'acte constitutiu o en els estatuts.

 

- Ratificació de l'acord del patronat pel Protectorat, una vegada examinada la documentació aportada per aquell.

 

- Elevació a escriptura pública de l'acord, juntament amb la documentació indicada abans.

 

- Si no hi ha acord del patronat o aquest no va ratificat pel Protectorat, l'extinció requerirà una resolució judicial motivada, que pot ser instada pel Protectorat o pel patronat, segons els casos. El procediment judicial es tramitarà davant del jutjat de primera instància del domicili de la fundació, per la via dels incidents de la Llei d'enjudiciament civil.

 

- La fundació s'extingirà de ple dret quan expire el termini pel qual va ser constituïda. La fusió extingeix igualment les fundacions. Perquè una fundació s'extingisca per qualsevol altra causa establida en les lleis, es requerirà una resolució judicial.

 

- Els béns i els drets resultants de la liquidació es destinaran a les fundacions o a les entitats no lucratives privades que perseguisquen finalitats d'interés general i que tinguen afectats els seus béns, fins i tot per al supòsit de la seua dissolució, a la consecució d'aquests, i que hagen sigut designats en el negoci fundacional o en els estatuts de la fundació extingida. Quan no se'n tinguen, aquesta destinació la pot decidir, en favor de les mateixes fundacions i entitats esmentades, el patronat, quan tinga reconeguda aquesta facultat pel fundador. I, a falta d'aquesta facultat, correspon al protectorat complir aquesta comesa.

 

- La resolució administrativa de baixa registral ha de ser inscrita en el Registre de Fundacions.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

1. Sol·licitud de ratificació, pel Protectorat, de l'acord d'extinció adoptat pel patronat, acompanyat de la documentació següent:

a) Certificació de l'acord d'extinció adoptat pel patronat, emés pel secretari/ària amb el vistiplau del president/a, i elevat a públic. Aportar, per a fer-ho, dues còpies autoritzades de l'escriptura pública que reculla l'extinció.

b) Memòria justificativa de la concurrència de la causa d'extinció específica. En cas que la causa de l'extinció siga la impossibilitat de dur a terme la fi fundacional, cal justificar, a més, la improcedència o la impossibilitat de modificar els estatuts o de fusionar-se amb una altra fundació.

c) Els comptes de l'entitat en la data en què es va adoptar l'acord d'extinció.

d) Proposta de designació de liquidadors, projecte d'actuació d'aquests, així com projecte de distribució dels béns i els drets resultants de la liquidació.

 

2. Manifestada la ratificació a l'extinció pel Protectorat, s'ha de procedir a la liquidació efectiva en els termes acordats i, posteriorment, cursar la sol·licitud de ratificació de l'acord de liquidació, i acompanyar-la de la documentació següent:

a) Balanç de liquidació

b) Certificat de l'acord del patronat que aprove el balanç de liquidació.

 

3. Sol·licitud de baixa registral de la fundació, que s'ha d'acompanyar d'una còpia dels documents en els quals es formalitze o es justifique la destinació dels béns i els drets resultants de la liquidació.

Taxa o pagament

No està subjecte al pagament d'una taxa.

Forma de presentació
Telemàtica

Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés...

Més

Resolució

Observacions

Contra la resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua...

Més
Esgota via administrativa
Si

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Societat i consum
      • Relacions amb la ciutadania
        • Fundacions, associacions i altres colectius