Expedició, renovació i revalidació de les targetes i dels títols professionals del sector pesquer (excepte mariner pescador) - GVA.ES
Expedició, renovació i revalidació de les targetes i dels títols professionals del sector pesquer (excepte mariner pescador)
Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca
Què és
Sol·licitud d'expedició, renovació i revalidació dels títols professionals de pesca, excepte mariner pescador, que està recollit en un altre tràmit.
NOTES:
- Segons l’article 2 del Reial decret 36/2014, de 24 de gener, pel qual es regulen els títols professionals del sector pesquer, es defineix títol com un títol professional nauticopesquer i s’entén aquest últim com qualsevol document vàlid, siga quin siga el nom amb què es conega, expedit o reconegut d’acord amb les disposicions del Conveni STCW-F 1995, per l’administració d’un estat part d’aquest, que faculte la persona titular per a l’exercici del càrrec que s’hi indica, segons ho autoritzen les reglamentacions nacionals.
- Els títols i les ratificacions que permeten exercir com a capità o oficial en vaixells pesquers de navegació marítima s’han de revalidar cada cinc anys. D'acord amb el que estableix l'article 19 del Reial decret 36/2014, l'interessat haurà d'acreditar que ha realitzat un període d'embarcament com a patró o oficial d'almenys un any en els últims cinc o de tres mesos en l'últim any; o superar una prova o un curs, el contingut del qual determina l'Ordre APM/243/2018, de 7 de març, per la qual es desplega el Reial decret 36/2014.
- El títol de patró local de pesca i les targetes d’identitat professional nauticopesquera expedides amb anterioritat a l’entrada en vigor del Reial decret 36/2014 s’han de renovar als 50 anys d’edat de la persona interessada i, a partir d’aleshores, cada cinc anys.
- Per a la renovació de patró local de pesca, patró de pesca local i mecànic de litoral, l'interessat està exempt d'acreditar l'exercici professional que indica l’article 19 del Reial decret 36/2014.
- Reial decret 36/2014, de 24 de gener, pel qual es regulen els títols professionals del sector pesquer (BOE núm. 41, de 17/02/14).
- Decret 169/2016, d’11 de novembre, del Consell, pel qual es regula l’ensenyament per a l’obtenció de determinats títols professionals del sector pesquer a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7921, de 21/11/2016).
- Llei 5/2017, de 10 de febrer, de la Generalitat, de pesca marítima i aqüicultura de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7978, de 13/02/17).
- Ordre APM/243/2018, de 7 de març, per la qual es desplega el Reial decret 36/2014, de 24 de gener, pel qual es regulen els títols professionals del sector pesquer (BOE núm. 63, de 13/03/2018).
- Reial decret 449/2020, de 10 de març, pel qual es modifica el Reial decret 36/2014, de 24 de gener, pel qual es regulen els títols professionals del sector pesquer, amb la finalitat de modernitzar els seus requisits i efectes (BOE núm. 132, d’11/05/2020).
- Ordre APA/1413/2021, de 26 de novembre, per la qual es desplega, en relació amb el títol de Patró Costaner Polivalent, l'article 8.2.f del Reial decret 36/2014, de 24 de gener, pel qual es regulen els títols professionals del sector pesquer (BOE núm. 302, de 18/12/2021).
- Reial decret 528/2023, de 20 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 36/2014, de 24 de gener, pel qual es regulen els títols professionals del sector pesquer, amb la finalitat d'establir condicions específiques per als titulats que duguen a terme determinades modalitats de pesca. (BOE núm....
A qui va dirigit
1) Totes les persones que vulguen tindre la capacitació necessària per a l’exercici de les activitats professionals següents:
a) Capità de pesca
b) Patró d’altura
c) Patró de litoral
d) Patró costaner polivalent
e) Patró local de pesca
f) Mecànic major naval
g) Mecànic naval
2) Totes les persones que vulguen renovar les targetes d’identitat professional nauticopesquera expedides amb anterioritat a l’entrada en vigor del Reial decret 36/2014, excepte mariner pescador.
3) Totes les persones que posseïsquen títols professionals de la Marina Mercant i que vulguen inscriure'ls en el Registre de professionals del sector pesquer per a poder exercir funcions en vaixells de pesca o auxiliars d'aqüicultura, d'acord amb la legislació vigent.
Complir els requisits que estableix el Reial decret 36/2014 per a cada un dels títols professionals de pesca, entre aquests:
- Haver complit 18 anys (en el cas de patró de litoral, patró costaner polivalent, patró local de pesca i mecànic naval).
- Haver complit 20 anys (en el cas de capità de pesca, patró d’altura i mecànic major naval).
- Haver superat els exàmens corresponents a la seua titulació en un centre autoritzat.
Com es tramita
- La persona sol·licitant ha de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en qualsevol dels òrgans de les administracions públiques indicats anteriorment, i ha de dirigir-se a la secció de pesca marítima d’una de les direccions territorials de la conselleria competent en matèria de pesca marítima.
- La secció de pesca marítima corresponent, una vegada haja comprovat que la documentació presentada és correcta, certificarà aquest fet i elevarà la corresponent proposta a la Subdirecció General de Pesca.
- Les targetes d'identificació les expedirà la direcció competent en matèria de pesca marítima, i es procedirà a la seua inscripció en un cens, únicament als efectes de control i trasllat de les dades al registre de professionals del sector pesquer del ministeri competent en matèria de pesca marítima.
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
Durant tot l'any.
1. SOL·LICITUD D’EXPEDICIÓ DE TÍTOL I TARGETA PROFESSIONAL:
a) Documents comuns a totes les titulacions:
- Sol·licitud d'expedició de la targeta o el títol en imprés normalitzat.
- Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del representant legal. No serà necessari presentar el DNI sempre que, en la sol·licitud, s’autoritze l’Administració a consultar les vostres dades d’identitat.
- Documentació acreditativa de la representació legal, si és el cas.
- Permís de residència i treball, en el cas de ciutadans de països no pertanyents a l'Espai Econòmic Europeu.
- Dues fotografies recents en color i de mida de carnet.
- Resguard/comprovant de l’ingrés de la taxa corresponent.
- Fotocòpia de la llibreta d’inscripció marítima (1r full).
- Certificat d’aptitud psicofísica expedit per un centre de reconeixement de conductors (d’acord amb el model que estableix la Resolució d’11 de gener de 2010, de la Direcció General de la Marina Mercant, sobre l’acreditació de l’aptitud psicofísica per al maneig d’embarcacions de recreació) o certificat mèdic d’embarcament expedit per l’Institut Social de la Marina.
- Acreditació dels períodes d’embarcament, d’acord amb l’article 16 del Reial decret 36/2014.
- Títol acadèmic o certificat d’estudis de pesca, segons el cas.
b) Documents específics per a capità de pesca:
- Fotocòpia del títol de patró d’altura o del títol de patró de pesca d’altura.
c) Documents específics per a mecànic major naval i mecànic naval.
- Certificat d'haver participat i superat un curs de lluita contra incendis.
2. SOL·LICITUD DE RENOVACIÓ DE LA TARGETA O REVALIDACIÓ DEL TÍTOL PER CADUCITAT:
- Sol·licitud d'expedició de la targeta o el títol en imprés normalitzat.
- Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del representant legal. No serà necessari presentar el DNI sempre que, en la sol·licitud, s’autoritze l’Administració a consultar les vostres dades d’identitat.
- Documentació acreditativa de la representació legal, si és el cas.
- Permís de residència i treball, en el cas de ciutadans de països no pertanyents a l'Espai Econòmic Europeu.
- Dues fotografies recents en color i de grandària carnet (no fan falta en el cas de revalidació de títol per caducitat).
- Resguard/comprovant de l’ingrés de la taxa corresponent.
- Fotocòpia de la llibreta d’inscripció marítima (1r full).
- Certificat d’aptitud psicofísica expedit per un centre de reconeixement de conductors (d’acord amb el model establit en la Resolució d’11 de gener de 2010, de la Direcció General de la Marina Mercant, sobre l’acreditació de l’aptitud psicofísica per al maneig d’embarcacions de recreació) o certificat mèdic d’embarcament expedit per l’Institut Social de la Marina.
- Fotocòpia de la targeta caducada o, si és el cas, el títol original corresponent perquè siga degudament signat i segellat.
- Acreditació dels períodes d’embarcament, d’acord amb els articles 16 i 19 del Reial decret 36/2014. (Per a la renovació de les targetes professionals de patró local de pesca, patró de pesca local, mecànic de litoral i radiotelefonista naval restringit no és necessari acreditar embarcaments).
3. SOL·LICITUD DE RENOVACIÓ DE LA TARGETA O TÍTOL PER DETERIORACIÓ, ROBATORI, FURT O EXTRAVIAMENT:
- Sol·licitud d'expedició de la targeta o el títol en imprés normalitzat.
- Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del representant legal. No serà necessari presentar el DNI sempre que, en la sol·licitud, s’autoritze l’Administració a consultar les vostres dades d’identitat.
- Documentació acreditativa de la representació legal, si és el cas.
- Permís de residència i treball, en el cas de ciutadans de països no pertanyents a l'Espai Econòmic Europeu.
- Dues fotografies recents en color i de mida de carnet.
- Resguard/comprovant de l’ingrés de la taxa corresponent.
- Fotocòpia de la llibreta d’inscripció marítima (1r full).
- Certificat d’aptitud psicofísica expedit per un centre de reconeixement de conductors (d’acord amb el model establit en la Resolució d’11 de gener de 2010, de la Direcció General de la Marina Mercant, sobre l’acreditació de l’aptitud psicofísica per al maneig d’embarcacions de recreació) o certificat mèdic d’embarcament expedit per l’Institut Social de la Marina.
- Denúncia per robatori, furt o pèrdua de la targeta/títol o targeta/títol deteriorat, segons el cas.
4. CONVALIDACIÓ:
- Sol·licitud d'expedició de la targeta o el títol en imprés normalitzat.
- Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del representant legal. No serà necessari presentar el DNI sempre que, en la sol·licitud, s’autoritze l’Administració a consultar les vostres dades d’identitat.
- Documentació acreditativa de la representació legal, si és el cas.
- Permís de residència i treball, en el cas de ciutadans de països no pertanyents a l'Espai Econòmic Europeu.
- Dues fotografies recents en color i de mida de carnet.
- Resguard/comprovant de l’ingrés de la taxa corresponent.
- Fotocòpia de la llibreta d’inscripció marítima (1r full).
- Certificat d’aptitud psicofísica expedit per un centre de reconeixement de conductors (d’acord amb el model establit en la Resolució d’11 de gener de 2010, de la Direcció General de la Marina Mercant, sobre l’acreditació de l’aptitud psicofísica per al maneig d’embarcacions de recreació) o certificat mèdic d’embarcament expedit per l’Institut Social de la Marina.
- Fotocòpia de les targetes o títols que motiven la convalidació.
- Certificat d’estudis, si és el cas.
5. ALÇAMENT DE RESTRICCIÓ:
- Sol·licitud d'expedició de la targeta o el títol en imprés normalitzat.
- Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del representant legal. No serà necessari presentar el DNI sempre que, en la sol·licitud, s’autoritze l’Administració a consultar les vostres dades d’identitat.
- Documentació acreditativa de la representació legal, si és el cas.
- Permís de residència i treball, en el cas de ciutadans de països no pertanyents a l'Espai Econòmic Europeu.
- Dues fotografies recents en color i de mida de carnet.
- Resguard/comprovant de l’ingrés de la taxa corresponent.
- Fotocòpia de la llibreta d’inscripció marítima (1r full).
- Certificat d’aptitud psicofísica expedit per un centre de reconeixement de conductors (d’acord amb el model establit en la Resolució d’11 de gener de 2010, de la Direcció General de la Marina Mercant, sobre l’acreditació de l’aptitud psicofísica per al maneig d’embarcacions de recreació) o certificat mèdic d’embarcament expedit per l’Institut Social de la Marina.
- Fotocòpia de la targeta o títol anterior.
- Acreditació dels períodes d’embarcament, d’acord amb l’article 16 del Reial decret 36/2014.
6. INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE DE PROFESSIONALS DEL SECTOR PESQUER:
- Sol·licitud en imprés normalitzat.
- Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del representant legal. No serà necessari presentar el DNI sempre que, en la sol·licitud, s’autoritze l’Administració a consultar les vostres dades d’identitat.
- Documentació acreditativa de la representació legal, si és el cas.
- Permís de residència i treball, en el cas de ciutadans de països no pertanyents a l'Espai Econòmic Europeu.
- Resguard/comprovant de l’ingrés de la taxa corresponent.
- Fotocòpia de la llibreta d’inscripció marítima (1r full).
- Títol professional que es vulga inscriure.
- Acreditació dels períodes d'embarcament d'acord amb l'article 16 de l’RD 36/2014, de 24 de gener, si és el cas.
Taxes 2025:
Model 046-9793 - Taxa per expedició de títols professionals marítims
LEGISLACIÓ APLICABLE: Art. 3.4-4 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.
- Targeta d’identitat professional nauticopesquera: 11,98 euros.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de...
D’acord amb l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats dirigisquen als òrgans de les administracions públiques poden presentar-se:
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s’establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya en l’estranger.
d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en les direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca.
En la DIRECCIÓ TERRITORIAL DE VALÈNCIA es pot sol·licitar informació a través del telèfon 963426380 o el correu electrònic pesca_maritima@gva.es.
On dirigir-se
Resolució
Els que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Activitats de pesca
- Autoritzacions, llicències i registres
- Agricultura, ramaderia i pesca
TEMA
- Treball
- Formació professional per a l'ocupació
- Inserció sociolaboral
- Relacions laborals
- Seguretat i salut laboral
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Pesca. Aqüicultura
- Administració pública
- Formació
- Ocupació pública
PERFILS
- Empresa
- Professionals i autònoms
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Pesca
TEMÀTICA
- Treball i treballadors
- Formació
CICLE VITAL
- Encetar un negoci
- Planificar un negoci
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones