Autorització de transport privat complementari de viatgers amb autobús

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 210883
|
Codi GVA: 1255
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Autorització de transport privat complementari de viatgers amb autobús.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

NOTA INFORMATIVA SOBRE JUSTIFICACIÓ DE L'ESTABLIMENT

El 4 de desembre de 2011 va entrar en vigor el Reglament 1071/2009, pel qual s'estableixen les normes comunes relatives a les condicions que s'han de complir per a l'exercici de la professió de transportista per carretera. En aquest s'introdueixen noves exigències per a l'atorgament de les autoritzacions de transport i se'n modifiquen algunes de les existents.

 

Les disposicions són aplicables directament en tots els estats membres de la UE.

 

En l'article 3, disposa que les empreses que exerceixen la professió de transportista per carretera han de tindre, entre altres requisits, un establiment efectiu i fix a Espanya, amb locals en els quals es conserven els documents principals de l'empresa.

 

Per això, es considerarà que les empreses compleixen el requisit d'establiment quan designen a aquest efecte el seu propi domicili o altres locals que disposen en nom propi mitjançant:

 

Títol jurídicament vàlid en dret.

1. Propietat: En el cas d'autònoms en què coincidisca el requisit d'establiment amb el seu propi domicili, aquest podrà acompanyar l'acreditació amb la prestació de consentiment.

2. Arrendament.

3. Usdefruit.

 

Acreditació adequada d'aquest

1. Escriptura de propietat.

2. IBI.

3. Contracte d'arrendament legalitzat.

4. Escriptura notarial.

 

* CONDICIONS DE REALITZACIÓ DEL TRANSPORT:

 

a) S'ha de portar-se una còpia certificada de la corresponent autorització a bord dels autobusos en els quals es faça el transport en cada moment.

 

b) Els viatgers han de ser treballadors o assalariats de l'empresa titular de l'autorització, o persones assistents a algun dels establiments d'aquesta. En el primer cas, serà determinant de la condició d'usuari la seua relació laboral amb l'empresa; en el segon cas, els viatgers ho seran en qualitat de socis, beneficiaris o contractants habituals d'altres serveis objecte de l'activitat principal de l'empresa o l'establiment de què es tracte.

 

c) Els viatgers han de tindre l'origen o la destinació en algun establiment de l'empresa titular de l'autorització, o bé desplaçar-se entre punts que no complisquen aquest requisit sempre que, en aquest últim supòsit, es tracte d'atendre necessitats internes pròpies de l'empresa.

 

d) Els autobusos utilitzats han de trobar-se matriculats i habilitats per a circular, han de tindre en vigor l'última inspecció tècnica periòdica que legalment els corresponga, i han de ser propietat de l'empresa o disposar d'aquests en règim d'arrendament financer (lísing), per a la qual cosa es considerarà acreditada aquesta última circumstància només en el cas que coincidisca la titularitat del permís de circulació i la de l'autorització que es fa constar en la corresponent còpia certificada.

 

e) Els autobusos els ha de conduir el titular de l'empresa o les persones que depenguen d'ell, i s'ha d'acreditar aquesta condició mitjançant la corresponent documentació de contractació laboral i d'afiliació a la Seguretat Social; en el cas d'empresaris autònoms, els autobusos els poden conduir, a més, persones que acrediten una relació de parentiu o convivència amb el titular.

 

f) En cap cas s'admetrà l'exigència d'un preu independent al de la prestació principal als usuaris, excepte en aquells supòsits en què així s'haja autoritzat expressament per l'òrgan competent, d'acord amb el que disposa l'art. 157 e, de l'ROTT.

 

NOTES

1. S'atorgaran totes les noves autoritzacions de transport privat complementari de viatgers amb autobús que se sol·liciten de conformitat amb els requisits exposats.

2. No hi haurà limitacions per raó de l'antiguitat dels vehicles.

Normativa

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Per a la realització de transports privats complementaris de viatgers amb autobús, serà necessari que les persones que la vulguen fer obtinguen prèviament la corresponent autorització administrativa que habilite per a fer-la.

Requisits

ESTABLIMENT:

L'empresa ha de tindre domicili fiscal a la Comunitat Valenciana, amb locals en els quals es conserven els documents principals de l'empresa.

 

NOTA: Cal disposar d'adreça i signatura electrònica.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació corresponent.

Posteriorment, si l'òrgan competent observa que es compleixen els requisits exigits, resoldrà en un termini de CINC MESOS, a comptar de la data de registre d'entrada que conste en aquest document.

- La resolució positiva de l'expedient suposa la inscripció d'aquest en el Registre d'empreses i activitats del transport. No s'expedeix la targeta de transports.

- Passat aquest termini sense que s'haja rebut cap notificació amb la resolució dictada en aquest procediment, aquesta sol·licitud podrà entendre's DESESTIMADA als efectes legals que siguen procedents.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

ADVERTÈNCIES DE CARÀCTER GENERAL

 

Juntament amb l'ompliment electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar les còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.

 

D'acord amb l'article 51.3 de l'LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, mitjançant l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i altres registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en la llei esmentada o en les normes dictades per a l'execució i el desplegament.

 

Així mateix, la Direcció General consultarà, per mitjans electrònics, les dades relatives a la identificació fiscal de la persona sol·licitant i la certificació acreditativa de la inexistència de deutes tributaris, excepte que es desautoritze, expressament, la consulta.

 

A) ALTA D'AUTORITZACIÓ

 

- Declaració censal o justificant IAE o resum IVA per a l'activitat.

 

- Document que justifique que el volum de transport autoritzat a l'empresa és conforme amb el nombre d'empleats o de persones que, per la seua relació permanent, assisteixen habitualment a aquesta.

- Els autobusos han de tindre capacitat de tracció pròpia , estar matriculats a Espanya i el titular ha de disposar d'aquests en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

- Justificant de l'abonament de les taxes.

 

B) AMPLIACIÓ DE FLOTA

 

- Permís de circulació (transmissió) o factura de compra (matriculació).

 

- Document que justifique que el volum de transport autoritzat a l'empresa és conforme amb el nombre d'empleats o de persones que, per la seua relació permanent, assisteixen habitualment a aquesta.

 

- Justificant de l'abonament de les taxes.

 

- Els autobusos han de tindre capacitat de tracció pròpia , estar matriculats a Espanya i el titular ha de disposar d'aquests en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

 

C) SUBSTITUCIÓ

 

- Permís de circulació (transmissió) o factura de compra (matriculació).

 

- Justificant de l'abonament de les taxes.

 

- Els autobusos han de tindre capacitat de tracció pròpia , estar matriculats a Espanya i el titular ha de disposar d'aquests en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

 

DECLARACIÓ DE VERACITAT

- Declaració de veracitat de la documentació aportada.

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és:

 

- A 04 EMPRESA: 27,40 euros

- A 06 CÒPIA (per vehicle): 23,01 euros

- I 04 CERTIFICAT: 2,08 euros

 

FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS:

 

Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Forma de presentació
Telemàtica

Si teniu algun dubte o voleu comunicar alguna incidència, podeu enviar un correu al suport tècnic: viajeros_val@gva.es, si és de València autorizaciones_sta@gva.es, si és d'Alacant autorizaciones_stc@gva.es, si és de Castelló

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre les sol·licituds serà de deu dies des de la presentació de la sol·licitud.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Observacions

Recurs: alçada.

 

Termini: un mes.

 

Òrgan davant del qual s'interposa i resol: director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat.

 

Presentació del recurs: cal presentar-lo en el corresponent servei territorial de transport.

Sancions

Serà aplicable el que preveu l'article 43 del Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'ordenació dels transports terrestres (ROTT) (BOE núm. 241, de 08/10/1990).

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Infraestructures i transports
      • Transport de viatgers

TEMA

  • Administració pública
    • Administració electrònica
  • Mobilitat i transport
    • Transport públic
    • Transport terrestre. Transportistes
    • Transports

PERFILS

  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Establiments

SECTOR

  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones