Oficina de Farmàcia: sol·licitud d'autorització per a canvi de titularitat de l'oficina

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 210891
|
Codi GVA: 1286
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Canvi de titularitat d'una oficina de farmàcia: és el procediment administratiu per mitjà del qual es realitza el nomenament d'un nou farmacèutic titular, com a conseqüència del traspàs, venda o cessió total o parcial d'una oficina de farmàcia per qualsevol dels mitjans previstos en la normativa...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

* DEFINICIONS

1) Farmacèutic/a titular: és el farmacèutic a nom del qual s'estén l'autorització i l'acta d'obertura i funcionament de l'oficina de farmàcia, i que posseïx títol de propietat sobre esta.

2) Farmacèutic/a regent: és el farmacèutic no titular nomenat per als supòsits previstos en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, que assumirà les mateixes funcions i responsabilitats que el farmacèutic titular.

3) Farmacèutic substitut o farmacèutica substituta: és el que exercix la seua activitat, en lloc del titular o regent, en una oficina de farmàcia. Assumirà amb caràcter transitori i mentre dure la substitució, les funcions i responsabilitats del farmacèutic o farmacèutica titular, en els casos de:

a) Maternitat, accident o malaltia.

b) Designació o elecció per a l'acompliment d'assumptes públics o de representació professional.

c) Absències per assumptes propis.

d) Compliment de les obligacions derivades del servici militar o prestació social substitutòria.

e) Realització d'estudis de capacitació o especialització relacionades amb la seua activitat professional.

f) Gaudi de vacacions anuals.

g) Excepcionalment, per raons estrictament personals i acreditades, amb informe previ dels col·legs oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat podrà autoritzar la designació d'un substitut o substituta

Normativa
  • Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
  • Circular 8/1998, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en matèria d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3312, de 20/8/98).
  • Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia (DOGV núm. 4145, d'11/12/01).
  • Orde de 22 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, per mitjà del que es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia, pel que fa a les transmissions, regències i reserva de...

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Els farmacèutics que hagen participat en una transmissió total o parcial d'una oficina de farmàcia.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Unitat responsable del tràmit:

Serà la unitat administrativa de la Direcció Territorial de Sanitat de la província on estiga situada l'oficina de farmàcia.

 

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.

 

- Si durant la tramitació de l'expedient es detecta la falta d'algun document reflectit en l'apartat anterior, es requerirà als interessats la seua aportació en el termini de 10 dies, amb indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

- Si pel titular de l'oficina de farmàcia i el farmacèutic que pretén accedir a la titularitat, s'ha sol·licitat que aquest últim siga considerat com a farmacèutic substitut, durant la tramitació de l'expedient, s'entendrà autoritzada la mateixa, sempre que a l'expedient s'haja aportat la documentació acreditativa suficient per al seu exercici professional en l'oficina de farmàcia.

 

Resolució:

- Correspon al director general de Farmàcia i Productes Sanitaris. En la mateixa constarà com a mínim nom del farmacèutic que accedeix a la titularitat, amb la indicació si la propietat és parcial, del percentatge de la mateixa que ostenta cada farmacèutic.

 

- La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies, i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra aquesta procedisquen, l'òrgan davant el qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los. Si no haguera recaigut resolució expressa en el termini indicat s'entendrà autoritzada la sol·licitud.

 

- Rebuda la resolució d'autorització del canvi de titularitat els farmacèutics disposaran d'un mes comptat a partir de l'endemà a la notificació per a personar-se en la direcció territorial de Sanitat de la província on aquesta situada l'oficina de farmàcia per a procedir a alçar de l'acta de canvi de titularitat.

Òrgans de tramitació
SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - ALACANT PL. ESPANYA, 6 - 03010 Alacant Telèfon: 965935283 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - CASTELLÓ AV. DEL MAR, 12 - 12003 Castelló de la Plana Telèfon: 964358323 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - VALÈNCIA C/ GUÀRDIA...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Termini obert

En el termini de 30 dies des que es va realitzar la transmissió.

Documentació

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 20 del Decret 187/2001, de 27 de novembre els farmacèutics implicats en aquesta, hauran de sol·licitar el canvi de titularitat de l'oficina de farmàcia, per al que hauran d'aportar la següent documentació:

 

- Sol·licitud signada pels farmacèutics en cas de transmissió inter vivos i pel represetante dels hereus en cas de transmissió mortis causa.

 

- Títol de propietat que ostenta el nou farmacèutic titular.

 

- Còpia del títol de farmacèutic del nou titular en cas d'oposició a la consulta per part de l'administració.

 

- Document acreditatiu de col·legiació del nou titular.

 

- Declaració jurada de no incompatibilitat per a l'exercici professional en oficina de farmàcia del nou titular (d'acord amb el model).

 

- Document acreditatiu de la disponibilitat dels locals.

 

- Acreditació de la representació en el cas de no estar inscrit en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat

 

En el seu cas podrà formular-se sol·licitud perquè el farmacèutic que pretén accedir a la titularitat siga considerat com a farmacèutic substitut, durant la tramitació de l'expedient signada per tots dos farmacèutics.

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica.

 

La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 2.1, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 129,93 euros.

 

a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046

1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten.

Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.

3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.

4. Prema, de nou, el botó Acceptar.

5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.

Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.

Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.

 

b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.

Enllaç en informació complementària

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La...

Saber més

Resolució

Termini màxim

La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies, i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra esta procedisquen, l'òrgan davant del qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los. Si no haguera recaigut resolució expressa en el termini indicat...

Saber més
Observacions

Contra les resolucions del director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat podrà interposar-se Recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Publique.

Òrgans resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Salut
      • Farmàcies i medicaments
  • Empreses
    • Sanitat
      • Centres i servicis sanitaris

TEMA

  • Sanitat i salut
    • Farmàcia
    • Productes sanitaris
    • Professionals de la sanitat

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors

CICLE VITAL

  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones