Subvencions per a la contractació de personal investigador de caràcter predoctoral. ACIF - GVA.ES
Subvencions per a la contractació de personal investigador de caràcter predoctoral. ACIF
Què és
L'objecte de la present convocatòria, és la concessió de subvencions per a afavorir la formació investigadora en programes de doctorat per a la consecució del títol de Doctor/a mitjançant la contractació, pels centres d'investigació, de personal investigador predoctoral en formació.
GUIA PER A EMPLENAR ELS FORMULARIS DE LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA ACIF
- RESOLUCIÓ de 27 de novembre de 2024, per la qual es convoquen, per a l’exercici 2025, subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenrotllament tecnològic i la innovació a la Comunitat Valenciana.
- Text consolidat de l'Ordre 19/2020, d'1 d'octubre, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i...
- Ordre 19/2020, d'1 d'octubre, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i la innovació a la...
- ORDE 17/2024, de 31 de juliol, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de modificació de l’Orde 19/2020, d’1 d’octubre, de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions...
A qui va dirigit
Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions són els centres d'investigació de la Comunitat Valenciana.
Podran ser sol·licitants totes les persones que, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds establit en la convocatòria corresponent, reunisquen la totalitat dels requisits següents:
a) Ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o ser estranger amb autorització o permís de residència o d'estada per estudis a Espanya, si és el cas.
b) Haver obtingut un títol expedit per una universitat espanyola o estrangera, de llicenciatura, arquitectura, enginyeria, grau, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o diplomatura, amb posterioritat a l'1 de gener de 2019 i estar admés en un programa de doctorat d'una universitat de la Comunitat Valenciana, o estar en possessió d'un dels títols esmentats i del títol de màster, o haver realitzat la matrícula en un màster universitari oficial que done accés a un programa de doctorat. En el cas de títols homologats es tindrà en compte la data d'obtenció del títol, no la data d'homologació.
En el cas d'aquelles persones que hagen gaudit de permisos derivats de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que s'arrepleguen en el règim general de la Seguretat Social o per l'atenció a persones en situació de dependència -conformement al que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre-; o per situació d'incapacitat temporal derivada d'una malaltia greu o una situació derivada de violència de gènere, s'ampliarà un any per cada permís de maternitat o paternitat o per una situació de les citades, tinguts amb posterioritat a l'1 de gener de 2020.
Per a aquelles persones que s'hagen dedicat a l'atenció i cura de fills menors de sis anys per un període de temps no inferior a un any, en els quatre anys anteriors a l'obtenció del títol, la data de finalització d'estudis s'estendrà fins a l'1 de gener de 2017.
c) Acreditar una nota mitjana mínima ponderada en el seu expedient acadèmic de grau, llicenciat, arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic, enginyer tècnic o diplomat, que per branca de coneixement serà la següent:
- Ciències Socials i Jurídiques: 8,08
- Enginyeria i Arquitectura: 7,63
- Arts i Humanitats: 8,39
- Ciències de la Salut: 8,10
- Ciències: 8,00
En el cas d'estudis cursats en sistemes universitaris estrangers, l'equivalència de notes es pot obtindre en
Cada titulació formarà part de la branca de coneixement en què estiga autoritzada en la respectiva universitat on s'hagen cursat els estudis.
d) No estar en possessió del títol de doctor o doctora amb anterioritat a la data d'inici del gaudi de l'ajuda
No es podrà sol·licitar la subvenció si s'ha gaudit, a data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, d'un contracte de caràcter predoctoral per un període de temps superior a 12 mesos. A més, no podran ser persones beneficiàries de la subvenció aquells sol·licitants que fins i tot complint eixe requisit en el termini de sol·licitud de l'ajuda no continuen complint-lo en el moment en què procedisca la firma del contracte.
Les persones sol·licitants que resulten seleccionades hauran d'estar admesos en un programa de doctorat d'una universitat de la Comunitat Valenciana en el moment de la seua contractació.
Com es tramita
Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat electrònic, excepte en el supòsit de persones físiques que estiguen residint en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud, que podran utilitzar el tràmit telemàtic que no requereix acreditació amb certificat electrònic. En aquest cas, cal aportar un document acreditatiu d'estar residint en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud.
Pas 1: Descarregar les plantilles dels documents que cal annexar i que requereix la sol·licitud per a omplir-los.
Pas 2: Omplir la sol·licitud telemàtica.
Pas 3: Annexar els documents corresponents i enviar telemàticament.
Pas 4: Aquest pas l'han de fer únicament les persones físiques que residisquen en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud que utilitzen el tràmit telemàtic sense certificat electrònic. Després de l'enviament telemàtic, cal imprimir els documents que genere automàticament l'aplicació telemàtica en què es consignarà la signatura original i s'han de presentar en qualsevol dels llocs que assenyala l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Per a fer qualsevol consulta sobre la tramitació d'aquest servei, podeu utilitzar el telèfon d'informació 012.
Les sol·licituds seran avaluades segons els següents criteris i barem:
a) Expedient acadèmic de la persona sol·licitant (40%).
b) Avaluació del currículum de la persona sol·licitant (20%): altres títols universitaris oficials, estades en altres centres universitaris, coneixements acreditats d'idiomes, Premi Extraordinari fi de carrera o de fi de màster o altres premis obtinguts en convocatòries competitives, altres mèrits d'experiència docent universitària o d'activitat investigadora (publicacions, participació en congressos, cursos i esdeveniments de difusió científica), participació en projectes d'investigació mitjançant beca o contracte associada a projectes.
c) Mèrits del grup d'investigació del qual forma part el director de la tesi i en el qual s'integrarà el candidat (20%): publicacions del grup, projecció internacional, tesis doctorals dirigides pels membres del grup, projecció dels doctors formats en el grup (lloc de treball actual i publicacions derivades de les seues tesis), contractes d'investigació d'especial rellevància, patents i finançament.
d) Avaluació de la memòria descriptiva del projecte d'investigació (20%):
1. Fins a 15 punts: qualitat cientificotècnica, rellevància i viabilitat del projecte i metodologia, disseny de la investigació i pla de treball.
2. Fins a 5 punts: vinculació del projecte a les línies d'investigació del grup.
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- CIACIF. MEMÒRIA DEL PROJECTE D'INVESTIGACIÓ
- CIACIF. CONFORMITAT DE LA PERSONA DIRECTORA DE LA TESI
- CIACIF. HISTORIAL CIENTÍFIC DEL GRUP
- CIACIF-DECLARACIÓ RESPONSABLE CONTRACTACIÓ PREDOCTORALS. CIACIF-DECLARACIÓ RESPONSABLE CONTRACTES PREDOCTORALS
- AUTORITZACIÓ-DECLARACIÓ DEL CENTRE INVESTIGADOR (Relació sol·licituds)
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució de convocatòria en el DOGV.
DOGV Núm. 9996 / 29.11.2024
La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
a) Còpia del títol de llicenciat, arquitecte, enginyer, grau, arquitecte tècnic, enginyer tècnic o diplomat. En el cas de titulacions estrangeres traducció jurada d'este.
b) Certificat de l'expedient acadèmic de la titulació de llicenciat, arquitecte, enginyer, grau, arquitecte tècnic, enginyer tècnic o diplomat, emés per la secretaria del centre en que consten totes les assignatures superades amb els seus crèdits, les qualificacions obtingudes i la nota mitjana del mateix en base 10.
Si s'ha arribat a esta titulació a través de més d'un títol consecutiu de nivell diferent, es presentarà l'expedient acadèmic de cadascuna de les titulacions.
En el cas de certificacions acadèmiques estrangeres, hauran d'acompanyar-la del corresponent document d'equivalència de notes i de la traducció jurada de la certificació acadèmica.
c) Curriculum vitae de la persona sol·licitant (segons model FECYT: CVN) Instrucció elaboració CV.
d) Memòria descriptiva del projecte d'investigació que es pretén realitzar.
e) Matrícula en el programa de doctorat o certificat de l'Escola de Doctorat en el qual conste la seua admissió en un programa de doctorat o matrícula del màster o títol de màster.
f) Autorització o permís de residència, o d'estada per estudis a Espanya, si és el cas.
g) Historial cientificotècnic del grup d'investigació del qual forma part el director de la tesi i en el qual s'integrarà el candidat.
h) En el cas de persones que s'acullen al supòsit d'atenció i cura de fills menors de sis anys en els quatre anteriors a l'obtenció del títol, hauran d'aportar fotocòpia del llibre de família i certificat de la vida laboral emés per la Seguretat Social.
i) Fotocòpia del permís concedit en el cas d'acollir-se a algun dels supòsits previstos en el punt 2. b de l'apartat segon de la convocatòria.
j) Si és el cas, document acreditatiu d'estar residint a l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud.
k) Conformitat a la sol·licitud i a la memòria per part de la persona o persones directores de la tesi doctoral.
A l'efecte del que es disposa en l'article 14.3 de l'Orde de bases, el certificat de l'expedient acadèmic de la titulació en els termes requerits en l'apartat 2 b), la memòria descriptiva del projecte d'investigació, el curriculum vitae de la persona sol·licitant i l'historial cientificotècnic del grup d'investigació signat per l'investigador principal, es consideren part integrant i contingut mínim de la sol·licitud, per la qual cosa l'absència o falta de contingut en estos documents determinarà la inadmissió d'esta, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Formularis
- CIACIF. MEMÒRIA DEL PROJECTE D'INVESTIGACIÓ
- CIACIF. CONFORMITAT DE LA PERSONA DIRECTORA DE LA TESI
- CIACIF. HISTORIAL CIENTÍFIC DEL GRUP
- CIACIF-DECLARACIÓ RESPONSABLE CONTRACTACIÓ PREDOCTORALS. CIACIF-DECLARACIÓ RESPONSABLE CONTRACTES PREDOCTORALS
- AUTORITZACIÓ-DECLARACIÓ DEL CENTRE INVESTIGADOR (Relació sol·licituds)
Vegeu l'Enllaç "Guia per a emplenar els formularis telemàtics" en l'apartat següent INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA. Aquest tràmit requereix autenticació per mitjà de certificat digital. Pas 1: descarregar les plantilles dels documents que cal annexar i que requereix la sol·licitud per a omplir-los. ...
Només les persones físiques que residisquen en l'estranger en el moment de presentació de la sol·licitud podran utilitzar per a omplir-la el tràmit telemàtic que no requereix d'acreditació amb signatura digital. En aquest cas, hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, documentació acreditativa d'estar residint a l'estranger. Després de l'enviament telemàtic, cal imprimir els documents que genere automàticament l'aplicació telemàtica en què es consignarà la signatura original i s'han de presentar en qualsevol dels llocs que assenyala l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Els serveis de correus a l'estranger, públics o privats, no són registres vàlids, de conformitat amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas que es presente la sol·licitud en un d'aquests serveis, la data de registre d'aquesta serà quan es reba en un registre vàlid. No s'acceptaran les sol·licituds que presenten un registre que no siga d'entrada.
Esmena
10 dies hàbils dones de la publicació del Acord d'esmena en la web de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Este tràmit possibilita l'aportació o esmena de la sol·licitud per via telemàtica i dins d'este mateix procediment.
Haurà de presentar els documents que li hagen sigut requerits. També pot presentar qualsevol altre que vosté considere necessari.
Tot això de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
La publicació es realitzarà mitjançant Acord de la Direcció General competent en matèria de Ciència i Investigació pel qual es requerix l'esmena.
Acord de la Direcció General de Ciència i Investigació pel qual es requerix l'esmena de les sol·licituds de subvencions per a la contractació de personal investigador predoctoral per a l'exercici 2025 (ACIF 2024) -publicat el 22-04-2025-.
En cas que l'interessat no esmene, en el termini atorgat a este efecte, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que serà dictada per la direcció general competent en matèria de ciència i investigació.
Al·legació / Aportació
En qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència. Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
De conformitat amb l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, té dret a formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
Les entitats sol·licitants podran presentar, mitjançant el seu representant legal, el formulari d'Autorització i Declaració del Centre Investigador, en el qual figura la relació de sol·licituds que tenen autorització per a sol·licitar la subvenció.
Resolució
La resolució de les ajudes convocades i la seua notificació es farà segons el que s'estableix en l'article 20 de l'ordre de bases reguladores 19/2020, d'1 d'octubre.
El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar la resolució es podrà suspendre en el cas que preveu l'art. 22.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Transcorregut aquest termini sense que hi haja recaigut la resolució, s'entendrà desestimada en els termes que preveu l'article 25 de l'LPAC.
La subvenció anual per a cadascun dels contractes predoctorals serà de 24.300 euros per als dos primers anys, de 25.210 euros per al tercer any i 31.000 euros parar el quart any i es destinarà obligatòriament a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social dels investigadors contractats durant cadascuna de les anualitats, considerades independentment.
La retribució salarial mínima que hauran de rebre els investigadors en formació durant este període, que s'haurà d'indicar en cada contracte, s'ajustarà al que s'establix en l'article 7 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del personal investigador predoctoral en formació.
A més, la subvenció finançarà costos derivats de la indemnització per la finalització del contracte per expiració del temps convingut de contracte amb un import addicional màxim de 2.970 euros.
1. Són obligacions de les entitats beneficiàries:
a) Formalitzar un contracte laboral d'acord amb l'article 21 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la tecnologia i la innovació i el Reial decret 103/2019 pel qual aprova l'Estatut del personal investigador predoctoral i remetre una còpia a l'òrgan instructor. En el contracte s'haurà d'indicar el cofinançament pel Fons Social Europeu Plus (FSE+), i haurà de figurar obligatòriament l'emblema de la Unió Europea i la llegenda “cofinançat per la Unió Europea”.
b) Comunicar a l'òrgan instructor les renúncies, interrupcions i altres incidències dels contractes finançats, en el termini màxim d'un mes des de la data en què es produïsquen. Així mateix, rescindir el contracte de personal investigador predoctoral l'endemà de la lectura i defensa de la tesi doctoral, havent de comunicar esta circumstància a l'òrgan instructor en el termini màxim d'un mes.
c) Proporcionar al personal contractat el suport necessari i facilitar-li la utilització dels mitjans, instruments o equips que resulten precisos per al normal desenrotllament de la seua activitat.
d) Donar suport a la formació del personal contractat, facilitant qualsevol activitat que siga necessària per a la seua millor formació o orientació professional i d'ocupació, així com la realització d'estades breus en centres d'investigació, assistència i participació en congressos i altres activitats relacionades amb la seua investigació.
e) Vigilar que el personal investigador contractat desenrotlle amb aprofitament l'activitat investigadora, ajustant-se a les normes de treball i disposicions reglamentàries del centre on aquella es duga a terme.
f) Vetlar perquè el personal investigador contractat romanga en el centre d'aplicació del contracte, i amb la mateixa direcció de tesi o projecte. Qualsevol alteració o incidència que afecte les condicions sota les quals es va concedir la subvenció haurà de ser comunicada i, si és el cas, autoritzada per l'òrgan concedent, i necessitarà la conformitat dels centres i del personal investigador implicats.
g) Designar la persona que realitzarà les funcions de direcció de la tesi i que serà la responsable de supervisar el treball del personal investigador contractat, així com d'emetre els informes anuals o finals del contracte, o sobre qualsevol possible incidència que sorgisca durant el període de duració del contracte.
h) Fer pública la circumstància d'haver rebut finançament de la Generalitat i del Fons Social Europeu Plus, figurant l'emblema de la Unió Europea i el lema del Fons Social Europeu Plus, en les publicacions, ponències, participacions en congressos i altres activitats de difusió científica durant el període de gaudi de la subvenció.
i) En el cas que es produïsca l'extinció del contracte, l'entitat beneficiària de la subvenció haurà de reintegrar la part proporcional d'esta subvenció corresponent al temps de contracte no gaudit per la persona investigadora contractada, sense perjuí que s'acorde la seua substitució en els termes que establisca la resolució de concessió de la present convocatòria.
j) Si és el cas, formalitzar un contracte de doctor per al POP d'un any de duració i remetre còpia a l'òrgan concedent.
2. Són obligacions del personal contractat:
a) Incorporar-se al centre d'investigació en la data establida en la resolució de concessió.
b) Ajustar-se a les normes de funcionament del centre.
c) Sol·licitar autorització al centre d'adscripció per a qualsevol absència temporal.
d) Comunicar qualsevol incidència al seu centre d'adscripció perquè, si és el cas, siga comunicada a l'òrgan instructor.
e) En cas de renúncia al contracte, haurà de comunicar-la al seu centre amb 15 dies d'antelació.
f) Presentar la documentació que li siga requerida per l'òrgan instructor o pel seu centre d'adscripció, en relació amb el gaudi de la subvenció.
g) Fer pública la circumstància d'haver rebut finançament de la Generalitat i del Fons Social Europeu en les publicacions, ponències, participacions en congressos i altres activitats de difusió científica durant el període de gaudi de la subvenció.
46015 - València/Valencia
- Resolució de la Direcció General de Ciència i Investigació pel qual es publica la relació de sol·licituds excloses o inadmeses presentades a la convocatòria de subvencions per a la contractació de personal investigador predoctoral per a l'exercici 2025 (CIACIF 2024)
- Resolució de la Direcció General de Ciència i Investigació per la qual es tenen per desistides les sol·licituds que figuren en l'annex, presentades a la convocatòria de subvencions per a la contractació de personal investigador predoctoral per a l'exercici 2025 (CIACIF 2024)
Desistiment
En qualsevol moment del procediment prèviament al fet que es dicte resolució de concessió.
Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.
L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.
Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
Recurs de reposició
El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució. Es realitza de manera telemàtica a través de la “Presentació autenticada” d'este tràmit.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Pot consultar l'article 122 i 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les...
Podrà impugnar la resolució directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a això cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Investigació i tecnologia
- Ajudes, beques i subvencions