PRODUCTES SANITARIS: Comunicació prèvia d'inici de l'activitat de venda al públic sense adaptació individualitzada de productes sanitaris i comunicació del cessament d'activitat.

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 211527
|
Codi GVA: 15439
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs d'alçada
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Comunicar l'activitat de venda, al públic, sense adaptació individualitzada de productes sanitaris en la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Recurs d'alçadaTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert
Observacions

Queden exceptuades de realitzar aquesta comunicació d'activitat les oficines de farmàcia, llevat que realitzen l'activitat de venda amb adaptació individualitzada de productes sanitaris, i en aquest cas hauran de sol·licitar i obtindre l'autorització de l'autoritat sanitària d'aquesta Comunitat...

Saber més
Normativa
  • Decret 257/2019, de 13 de desembre, del Consell, de regulació dels establiments de productes sanitaris a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8707 de 30/12/2019)
  • Reial decret 1591/2009, de 16 d'octubre, pel qual es regula els productes sanitaris (BOE de 06/11/09).
  • Reglament 2017/745 del Parlament europeu i del Consell de 5 d'abril de 2017, sobre productes sanitaris (Correcció errors vigent DOUE de 31/8/2021)
  • Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat (BOE de 29/04/86).
  • Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris (BOE de 25/7/2015)
  • LLEI 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Les persones físiques o jurídiques que desitgen ser titulars d'un o més establiments, punts de venda o seccions de venda al públic, sense adaptació individualitzada, de productes sanitaris.

 

En cas de persones jurídiques, es recorda l'obligatorietat de relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, així com aquelles persones que exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzen amb les Administracions Públiques en exercici d'aquesta activitat professional. (art. 14.2 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre)

Com es tramita

Procés de tramitació

1.- La comunicació prèvia a l'inici de l'activitat, haurà de dirigir-se al Director/a General de Farmàcia i Productes Sanitaris.

2. Rebuda la comunicació, l'òrgan competent verificarà el contingut de la comunicació i llistat de productes aportat.

3. En cas necessari, es requerirà, per l'òrgan competent en matèria de productes sanitaris, a l'entitat o persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils aporte aclariments o documents requerits

4. Les comunicacions dels establiments, punts de venda o seccions de venda al públic de productes sanitaris sense adaptació individualitzada, s'anotaran en el cens corresponent i es traslladarà l'acusament de la seua recepció a l'interessat per part de l'Òrgan competent de la Conselleria de Sanitat

La comunicació a què es refereix l'apartat 1, es realitzarà amb independència i sense perjudici de les restants autoritzacions o llicències que puguen ser competència de les diferents Administracions Públiques.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

Les comunicacions hauran de realitzar-se per mitjà de l'imprés de comunicació de l'activitat de venda al públic, sense adaptació individualitzada, de productes sanitaris, acompanyat de:

 

- Relació de tipus de productes sanitaris que es vendran al públic, sense adaptació individualitzada.

Taxa o pagament

La comunicació prèvia d'inici de l'activitat per a l'activitat de venda al públic, sense adaptació individualitzada, de productes sanitaris, no comporta pagament de taxes.

Forma de presentació
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de...
Saber més
Presencial

A) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'ha subscrit el conveni l'oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

 

B) També en qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

 

C) I en els registres oficials següents:

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Obligacions

a) Les persones físiques o jurídiques que es dediquen a esta activitat, hauran de realitzar una comunicació prèvia d'inici d'activitat a les autoritats sanitàries de la comunitat autònoma, que contindrà:

1r Identificació de l'establiment de venda.

2n Tipus de productes que ven en cada moment.

Queden exceptuades de realitzar tal declaració d'activitat les oficines de farmàcia, llevat que realitzen l'activitat de venda amb adaptació individualitzada de productes sanitaris, i en este cas hauran de sol·licitar i obtindre l'autorització de l'autoritat sanitària d'esta comunitat autònoma.

 

b) Vendre al públic productes sanitaris conformes amb el que establix el Reial Decret 1591/2009, de 16 d'octubre, així com mantindre la validesa dels productes fins que s'entregue al destinatari.

 

c) Notificar a la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris el canvi de titularitat i denominació de l'establiment, punt de venda o secció de venda.

 

d) Comunicar a la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris el tancament de l'establiment, punt de venda o secció de venda per cessament d'activitat o per qualsevol altra causa sobrevinguda.

 

e) Facilitar, en qualsevol moment en què siga formalment requerit per a això, l'accés, a totes les instal·lacions i dependències de l'establiment, punt de venda o secció de venda, dels membres dels Servicis d'Inspecció corresponents, una vegada degudament acreditats, així com la documentació dels productes d'acord amb el que disposa la legislació estatal aplicable.

Òrgans resolució
No requerix resolució.

Desistiment

Forma de presentació

Recurs d'alçada

Termini
Termini obert

Forma de presentació

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

Forma de presentació

Renúncia

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Sanitat
      • Centres i servicis sanitaris
  • Ciutadania
    • Salut
      • Farmàcies i medicaments

TEMA

  • Sanitat i salut
    • Productes sanitaris
    • Centres i servicis sanitaris
    • Farmàcia
    • Inspecció sanitària
  • Comerç i consum
    • Comerç

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa
    • Centres
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Establiments

SECTOR

  • Comerç
  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones