Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització administrativa a centres i servicis d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius per al desenvolupament de la seua activitat.

Codi SIA: 211547
Codi GUC: 15552
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'autorització administrativa és l'acte pel qual l'òrgan competent de la Generalitat reconeix que els centres i servicis d'atenció i prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius reunixen els requisits mínims per a desenrotllar la seua activitat i proporcionar, a les persones afectades per problemes de drogodependències o altres trastorns addictius, l'atenció necessària (Vegeu actes que requerixen autorització administrativa en "Informació Complementària). La falta d'autorització donarà lloc al tancament del centre o servici, que serà acordat pel titular de la Conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

Observacions

Observacions

* ACTES SUBJECTES A AUTORITZACIÓ Estan subjectes a autorització administrativa els actes d'obertura i modificació substancial dels centres i servicis d'atenció i prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius. Es considerarà modificació substancial actes com ara el canvi de local en què s'exercix l'activitat, canvis en l'organigrama, grup de professionals o programa terapèutic o qualsevol altre que afecte l'essència del centre o servici. * ACTES NO SUBJECTES A AUTORITZACIÓ Els canvis de titularitat i els de tancament del centre o servici requeriran únicament comunicació prèvia a l'òrgan competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius. * VIGÈNCIA DE L'AUTORITZACIÓ 1. L'autorització administrativa s'atorgarà per un període màxim de quatre anys. 2. L'autorització podrà ser prorrogada per períodes de la mateixa duració, a sol·licitud del titular del centre o servici i sempre que no hagen variat les condicions davall les quals es va concedir. 3. L'autorització podrà ser suspesa pel titular de l'òrgan competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, després de la tramitació prèvia de l'expedient oportú, pel temps necessari per a procedir a l'esmena de les deficiències constatades per l'administració. * EXTINCIÓ DE L'AUTORITZACIÓ 1. El titular de l'òrgan competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, després de la instrucció prèvia del corresponent expedient, podrà acordar l'extinció de l'autorització per les causes següents: a) Per renúncia dels interessats. b) Per sanció per incompliment de la normativa vigent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius. c) Per incompliment de les condicions exigides per a l'autorització del centre i/o servici, sense que s'haguera procedit a la seua esmena en el cas d'haver sigut requerit per a això. 2. L'extinció de l'autorització en els casos a) i c) de l'apartat anterior no revist el caràcter de sanció. 3. L'extinció de l'autorització comporta, en tot cas, l'extinció del concert i/o subvenció a partir de la data que es determine en la resolució corresponent. * CONCERT I SUBVENCIONS 1. L'autorització, sense perjuí d'altres requisits establits en la normativa aplicable, serà requisit indispensable perquè els titulars d'un centre o servici puguen concertar places o servicis amb la Generalitat, i per a l'obtenció de subvencions amb càrrec als seus pressupostos. 2. Amb caràcter excepcional, la Generalitat podrà subvencionar, per mitjà de transferències de capital, inversions dirigides a l'obertura de nous centres quan l'entitat sol·licitant siga titular d'altres centres prèviament autoritzats. Finalitzada la construcció o adequació del local del centre, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar l'autorització del centre en el termini màxim d'un mes comptat des de la dita data. La no-obtenció de l'autorització, per causes imputables al beneficiari, és causa de reintegrament de la subvenció rebuda a l'efecte.

Requisits

Requisits

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars i/o representants legals dels centres i servicis dedicats a la prevenció i/o assistència de les drogodependències i altres trastorns addictius, de titularitat pública o privada, de qualsevol classe o naturalesa, que desenrotllen la seua activitat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a excepció dels centres i servicis titularitat de la Generalitat i dels grups d'autoajuda.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 132/2010, de 3 de setembre, del Consell, sobre registre i autorització de centres i servicis d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius, en la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6351, de 09/09/10).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

Sol·licitud en imprés normalitzat acompanyat de la documentació següent: 1. Declaració responsable de compliment de les obligacions establides en l'article 5 del Decret 132/2010, de 3 de setembre, del Consell. 2. Tractant-se de persones jurídiques, escriptura o document de constitució, estatuts o acte fundacional, en els quals consten les normes per les quals es regula la seua activitat, degudament inscrits, si és el cas, en el registre públic que corresponga, segons el tipus de persona jurídica de què es tracte. Quan es tracte d'entitats no espanyoles, la seua capacitat i personalitat s'acreditarà en la forma que establisca la Llei de Contractes del Sector Públic. 3. Documentació acreditativa de la representació que té la persona física que subscriu la sol·licitud i la resta de documentació. 4. Programes terapèutics i/o de prevenció que continguen, com a mínim, els elements definits en l'article 4, apartat 5, del Decret 132/2010, de 3 de setembre, del Consell, i normes que el despleguen. 5. Reglament de Funcionament i Règim Interior que continga, com a mínim, els elements definits en l'article 4, apartat 6, del Decret 132/2010, de 3 de setembre, del Consell, i normes que el despleguen. 6. Relació dels professionals que atenen el centre i servici (de manera específica i sense perjuí de la seua necessària inclusió en el Reglament de Funcionament i Règim Interior). 7. Per a acreditar la formació s'aportaran certificats del director/a o responsable de la institució i/o organisme en què es va realitzar la dita formació, o bé per qualsevol altre mitjà de prova. 8. L'experiència professional en atenció o prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius s'acredita per mitjà de certificats de servicis prestats, expedits pel titular del centre o servici en què s'haja adquirit. En tot cas, el centre o servici haurà d'estar autoritzat o acreditat pels òrgans competents, quan eixa autorització o acreditació fóra exigible d'acord amb la normativa vigent en el moment i en el lloc de la prestació del servici. 9. Les llicències i autoritzacions administratives necessàries que en permeten l'obertura al públic. 10. Si és el cas, l'autorització com a centre sanitari o servici sanitari en organització no sanitària. 11. Pla dels locals amb la distribució d'espais en què es desenrotllarà l'activitat. 12. Relació de l'equipament de què disposa el centre o servici per a realitzar l'activitat.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, en:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Examinada la documentació aportada, si esta no reunix els requisits exigits es requerirà l'interessat perquè en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte la documentació necessària amb indicació que si no ho fa així se'l tindrà per desistit de la sol·licitud. - El procediment serà instruït per l'òrgan competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius. - La competència per a autoritzar o denegar la sol·licitud d'autorització correspon al titular de l'òrgan competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius. S'atorgarà l'autorització sempre que el centre o servici complisca els requisits establits en este decret i la resta de normativa que li siga aplicable. - El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se dictat i notificat la resolució permetrà als interessats entendre desestimada la seua pretensió, d'acord amb el que establix la disposició addicional del Decret Legislatiu 1/2003, d'1 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el Text Refós de la Llei sobre Drogodependències i altres Trastorns Addictius.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els titulars i/o representants legals dels centres o servicis inclosos estan obligats a: a) Omplir, sistemàticament i per mitjà dels mitjans informàtics que s'establisquen, els sistemes d'informació i vigilància epidemiològica que determine el Consell. b) Garantir la formació i reciclatge permanent dels seus professionals. c) Comunicar a l'òrgan competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius les variacions en les plantilles de personal, en els aspectes tant qualitatius com quantitatius.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se dictat i notificat la resolució permetrà als interessats entendre desestimada la seua pretensió, d'acord amb el que establix la disposició addicional del Decret Legislatiu 1/2003, d'1 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el Text Refós de la Llei sobre Drogodependències i altres Trastorns Addictius.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment del que disposa el Decret 132/2010, de 3 de setembre, tindrà la consideració d'infracció administrativa de conformitat amb el que establix la legislació vigent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, i podrà ser sancionat, després de la instrucció prèvia del corresponent expedient sancionador, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1398/1993, de 4 d'agost, pel qual es va aprovar el Reglament del Procediment per a l'Exercici de la Potestat Sancionadora, i en la legislació vigent en la matèria, sense perjuí de les responsabilitats civils, penals o d'un altre orde que pogueren concórrer.