Formulació de reclamacions pels consumidors i usuaris en el sector energètic (electricitat i gas). Energia

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 211582
|
Codi GVA: 15740
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte d'este procediment és facilitar l'exercici dels drets dels consumidors i usuaris de la Comunitat Valenciana, en relació amb les discrepàncies o reclamacions que se susciten amb el contracte de subministrament a tarifa, o d'accés a xarxes, o amb les facturacions que se'n deriven, així com respecte a l'alimentació elèctrica per a un subministrament nou o ampliació de l'existent.

 

EXCLUSIONS:

- S'exclouen d'este procediment les reclamacions o discrepàncies que no se susciten en relació amb el contracte de subministrament a tarifa d'últim recurs o d'accés a xarxes d'electricitat, o amb les facturacions que se'n deriven, de conformitat amb el que preveu el Reial Decret 1955/2000, d'1 de desembre, que regula les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.

 

- S'exclouen d'este procediment les reclamacions o discrepàncies que no se susciten en relació amb el contracte de subministrament a tarifa d'últim recurs de gas natural, o amb les facturacions que se'n deriven, de conformitat amb el que preveu el Reial Decret 1434/2002 de 27 de desembre, que regula les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions de gas natural.

 

- S'exclouen d'este procediment les sol·licituds de verificació individual de l'equip de mesura.

 

Nota: Amb anterioritat a l'inici d'este procediment és convenient instar mediació, per part de l'usuari o consumidor, davant de la companyia subministradora d'últim recurs, amb la qual tinga subscrit el corresponent contracte, sobre la discrepància suscitada.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

Per a conéixer la relació de comercialitzadores existents, tant d'energia elèctrica com de gas, així com els seus telèfons i adreces de contacte, pot consultar el següent enllaç de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència:

 

http://www.cnmc.es/es-es/energ%C3%ADa/operadoresenerg%C3%A9ticos/listadodecomercializadores.aspx

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Aquelles persones físiques o jurídiques, que utilitzen o disfruten, com a destinatari final, dels servicis de gas o electricitat en el subministrament d'últim recurs i que sol·liciten el servici públic de resolució de les discrepàncies que se susciten en relació amb el contracte de...

Saber més

Com es tramita

Procés de tramitació

- Una vegada presentada la discrepància es registrarà l'imprés original del formulari.

 

- Si es presenten diverses reclamacions sobre un mateix motiu s'acumularan a esta primera formant un sol expedient.

 

- Formulada la discrepància no tindrà en cap cas qualificació de recurs administratiu, per tant, no es paralitzen els terminis establits en la normativa vigent, i no afectarà l'exercici de les restants accions o drets que puguen exercir-se.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació
- Formulari de reclamació degudament omplit, fent constar el seu nom, nacionalitat i número del document nacional d'identitat o passaport (en cas de representació acreditar tal condició), així com les altres dades a què es referix l'imprés, on s'exposen clarament els fets que motiven la...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les...
Saber més
Presencial

Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques

 

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

 

L'Atenció Presencial per a Informació General i REGISTRE DE DOCUMENTACIÓ (només per a Persones físiques) la pot consultar en el següent enllaç : http://www.indi.gva.es/va/cita-previa

 

 

La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, pot consultarla en el següent enllaç: http://www.indi.gva.es/va/cita-previa

On dirigir-se

Resolució

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Indústria
      • Energia
        • Energia elèctrica
      • Registre i autorització d'empreses instal·ladores, mantenidores i reparadores
        • Instal·lacions elèctriques
  • Ciutadania
    • Societat i consum
      • Relacions amb la ciutadania
        • Denúncies, queixes i reclamacions

TEMA

  • Comerç i consum
    • Consum

PERFILS

  • Empresa
    • Cooperatives
    • Establiments
    • Entitats del tercer sector
    • Gran empresa

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Encetar un negoci
  • Canvis i tancament
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Denúncies i reclamacions