Deure d'informació estadístic comptable dels mediadors d'assegurances inscrites en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Hisenda i Economia

Codi SIA: 211602
|
Codi GVA: 15882
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 10-03-2025

Fins 02-05-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

La presentació ANUAL I OBLIGATÒRIAMENT DE MANERA TELEMÀTICA de la preceptiva declaració estadisticocomptable per part dels mediadors d'assegurances inscrits en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.

 

La declaració estadisticocomptable anual recollirà l'activitat de mediació desenvolupada pel mediador d'assegurances durant l'any natural immediatament anterior a la presentació.

 

La informació sobre el contingut concret d'aquesta declaració es troba en l'apartat "Informació complementària" d'aquest tràmit.

 

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 10-03-2025 fins a 02-05-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Observacions

1. CONTINGUT DEL DEURE D'INFORMACIÓ ESTADÍSTIC-COMPTABLE.

 

* La declaració estadístic-comptable a presentar pels mediadors d'assegurances està regulada en la normativa estatal en matèria de mediació d'assegurances privades.

La regulació reglamentària d'aquest deure d'informació estadístic-comptable s'ha realitzat adaptant-lo a la concreta situació econòmica del sector en la Comunitat Valenciana.

 

* La declaració estadístic-comptable anual ha de recollir l'activitat de mediació desenvolupada pel mediador d'assegurances durant l'any natural immediatament anterior a la seua presentació.

 

El contingut concret de la informació estadístic-comptable a subministrar inclou les següents dades:

 

A) Per a CORREDORS D'ASSEGURANCES, AGENTS VINCULATS, SOCIETATS D'AGÈNCIA VINCULADES I OPERADORS DE BANCA SEGURS:

 

- Dades identificatives del corredor, de la seua pòlissa de responsabilitat civil i de la seua capacitat financera.

- Dades referents al personal de la corredoria o agència.

- Dades de les sucursals

- Volum total de negoci i nova producció, per rams de vida i no vida.

- Volum de primes per entitat asseguradora.

- Inversió, ingressos i despeses.

 

B) Per a SOCIETATS DE CORREDORIA D'ASSEGURANCES:

 

- Dades identificatives de la corredoria, de la seua pòlissa de responsabilitat civil i de la seua capacitat financera.

- Dades referents al personal de la corredoria.

- Dades de les sucursals

- Volum total de negoci i nova producció, per rams de vida i no vida.

- Volum de primes per entitat asseguradora.

- Compte de pèrdues i guanys, actiu i passiu.

 

 

2. EL REGISTRE ADMINISTRATIU DE DISTRIBUÏDORS D'ASSEGURANCES I REASSEGURANCES DE LA COMUNITAT VALENCIANA

 

- En aquest registre s'inscriuran els mediadors la competència dels quals corresponga a la Generalitat.

 

- La informació relativa a la inscripció en eixe registre està disponible en els tràmits de la Guia PROP l'enllaç directe als quals està disponible en l'apartat "Enllaços" del present tràmit (un per a persones físiques i un altre per a persones jurídiques).

 

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

La presentació de la declaració estadístic comptable pot realitzar-se per:

- Els mediadors d'assegurances en les modalitats de corredors d'assegurances, societats de corredoria d'assegurances, agents d'assegurances vinculades i societats d'agència d'assegurances vinculada i els operadors de banca-segurs, inscrits en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.

- Els administradors de les societats de corredoria i agència amb càrrec vigent i inscrit en el registre administratiu.

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

 

1. La declaració estadisticocomptable anual s'ha de presentar TELEMÀTICAMENT davant de l'òrgan corresponent de la Conselleria competent en matèria d'assegurances privades, en el termini fixat per a això.

 

2. Després de la presentació telemàtica, el corresponent justificant de registre estarà també disponible en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu apartat "Enllaços").

 

 

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 10-03-2025 fins a 02-05-2025

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV extraordinari de 29/04/2025) publica la Resolució de 29 d'abril de 2025, de la Presidència de la Generalitat, d'ampliació de terminis de procediments administratius de la Generalitat a conseqüència de la caiguda del sistema elèctric en tot el territori espanyol peninsular el dia 28 d'abril de 2025.

Pot veure's el contingut d'esta Resolució a través del següent enllaç: https://dogv.gva.es/es/resultat-dogv?signatura=2025/14104

Esta Resolució establix l'ampliació general en un dia dels terminis dels procediments administratius de la Generalitat que no estigueren vençuts el 28 d'abril de 2025.

Per tot l'exposat, el termini de presentació de la Declaració Estadístic-comptable de l'exercici 2024 que han de presentar els mediadors d'assegurances inscrites en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances de la Comunitat Valenciana s'amplia fins al divendres,  dia 2 de maig de 2025 (este dia inclòs).

 

 

 

Documentació

1. Tres models de guia de suport en la realització de la DEC, segons el tipus de mediador:

  • Guia per a Corredors d'Assegurances
  • Guia per a Societats de Corredoria
  • Guia per a Agents Vinculats, Societats D'Agència Vinculada I Operadors de Banca-Segurs”

 

2. DOCUMENTS A ANNEXAR en el pas "Documentar" del tràmit telemàtic:

 

  • El tràmit indica si han de presentar-se documents justificatius d'haver estat al corrent de les assegurances de responsabilitat civil i de caució.

 

  • Els justificants de la vigència han de ser rebuts de l'entitat asseguradora o certificats de vigència, expedits per l'entitat asseguradora. No s'admetran justificants bancaris d'abonament en compte o de transferència, ni d'ingrés en efectiu.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC del present tràmit de la Guia Prop. 2. Per a això ha de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Descripció

La presentació extemporània (fora de termini) de la Declaració Estadístic-comptable no eximirà de les possibles responsabilitats al fet que pertocara.

Forma de presentació