Inscripció d'entitats locals de nova creació o cancel·lació en el Registre d'Entitats Locals de la Comunitat Valenciana. - GVA.ES
Inscripció d'entitats locals de nova creació o cancel·lació en el Registre d'Entitats Locals de la Comunitat Valenciana.
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
El Registre d'Entitats Locals de la Comunitat Valenciana és un registre públic en què les entitats locals inscriuran i actualitzaran les dades contingudes en el Decret 15/2011, de 18 de febrer, del Consell. En aquest registre s'han d'inscriure les entitats locals valencianes de nova creació o la cancel·lació d'aquestes. S'ha de sol·licitar la inscripció en el termini d'un mes a comptar de la data de constitució de l'òrgan de govern o de la supressió d'aquest, si és el cas.
Observacions
Observacions
L'article 4 del Decret 15/2011 estableix les dades objecte d'inscripció i manteniment actualitzades per a les entitats locals. La direcció general competent en matèria d'administració local vetlarà per què les dades del Registre d'Entitats Locals estiguen actualitzats, d'acord amb els principis de disponibilitat, d'autenticitat, d'integritat, de conservació de la informació, de prioritat cronològica i de compatibilitat interregistral (article 2 del Decret 15/2011).
Requisits
Requisits
La sol·licitud s'efectuarà telemàticament.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
Cal adjuntar:
- Certificació del text íntegre de l'acta de la sessió constitutiva o certificació de l'acord adoptat de supressió.
- Còpia de la publicació oficial de la disposició legal o reglamentària per la qual s'aprova la creació o, si és el cas, la supressió de la entitat local respectiva.
- En els casos d'inscripció d'una entitat local nova, s'ha d'adjuntar una certificació del secretari de la corporació que acredite l'autenticitat de les dades objecte de la inscripció, que continga totes les dades actualitzades que s'estableixen en l'article 4 del Decret 15/2011 respecte de cada entitat local.
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar".
2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passos i annexeu la documentació preceptiva.
3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació telemàtica de la sol·licitud.
- Comprovació de les dades.
- Esmena, si és el cas. Si s'aprecia la falta o la insuficiència d'alguna dada o la documentació aportada resultara incompleta, l'entitat local ha d'esmenar les deficiències en el termini de 30 dies, amb l'advertència que, si no ho fa, es tindrà per desistida i s'arxivarà el procediment. El termini per a resoldre quedarà suspés durant aquest tràmit.
- Resolució d'inscripció pel director general competent en matèria d'administració local.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Direcció General d'Administració Local
Pl. MANISES, 1
46003 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Contra la Resolució del director general de l'Administració Local es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant de la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, sense perjudici del caràcter potestatiu del requeriment a què es refereix l'article 44 de la Llei de la jurisdicció contenciós administrativa.
Termini màxim
Termini màxim
La Direcció General d'Administració Local ha de dictar una resolució en el termini de dos mesos. Els efectes del silenci són estimatoris, de tal manera que si la direcció general competent no resol en termini, l'entitat local ha de considerar les dades sol·licitades inscrits a tots els efectes.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció General d'Administració Local
Pl. MANISES, 1
46003 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí