Comunicació o presa de coneixement de la permuta de béns patrimonials acordada per una entitat local

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 211710
|
Codi GVA: 16394
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Les entitats locals interessades

Requisits

- La presa de coneixement o comunicació de l'alienació a la Direcció General competent en matèria d'administració local, se sol·licitarà quan el valor del bé/béns no supere el 25% dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local.

- La permuta podrà efectuar-se si la diferència de valors entre els béns no és superior al 50% del qual tinga el valor més alt i s'establisca la compensació econòmica pertinent (art. 189.1 LRLCV).

- S'ha d'acreditar la necessitat o conveniència d'efectuar-la.

- Segons criteri de la Sentència del Tribunal Suprem de 9 d'abril de 2007 esta obligació sorgix quan s'ha produït realment l'alienació.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local, quan s'ha produït realment l'alienació per mitjà de permuta.

 

- Requeriment, si és el seu cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 68 de la Llei 39/2015).

 

- Presa de coneixement pel director general competent en matèria d'administració local.

 

- Notificació a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació
- Certificació de la resolució o acord adoptat per l'òrgan local competent pel qual s'adjudica l'alienació mitjançant permuta. Ha de constar l'acreditació de la necessitat d'efectuar-la. Si no hi ha equivalència de valors haurà de constar la corresponent compensació econòmica (art. 189 de la...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència...
Saber més

Resolució

Termini màxim
La presa de coneixement de l'alienació efectuada se subjectarà al termini de 3 mesos a comptar des de la data de la comunicació de l'alienació en el registre d'entrada de l'òrgan competent per a la seua tramitació.
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Altres
Observacions

En termes estrictes es tracta d'una presa de raó aposteriori respecte d'un acte local realitzat pel que no cal interposar recurs en via administrativa o jurisdiccional. Sense perjuí de les actuacions que corresponguen de control de legalitat en compliment de la legislació de règim local.

Òrgans resolució
Direcció General d'administració local