Detall de Procediment

Sol·licitud per a l'autorització de farmacioles permanents i de farmacioles turístiques o temporals.

Codi SIA: 210976
Codi GUC: 1675
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Obtindre una prestació farmacèutica ràpida amb les degudes garanties de control i informació a l'usuari i fomentar un ús racional del medicament.

Observacions

Observacions

* CARACTERÍSTIQUES DELS FARMACIOLES - S'entén per farmaciola l'establiment farmacèutic a través del qual es garanteix l'atenció farmacèutica, ubicat en un municipi, entitat local d'àmbit inferior al municipi o nuclis de població separats del nucli urbà o amb solució de continuïtat, que no compten amb una oficina de farmàcia, i es troben situats a més de 2 quilòmetres de l'oficina de farmàcia més pròxima. - La farmaciola estarà vinculada a una oficina de farmàcia del mateix municipi o, si no n'hi ha, de la mateixa zona farmacèutica. - Les farmacioles podran autoritzar-se per raons d'urgència, emergència, llunyania o períodes estacionals d'augment de població. * TIPUS DE FARMACIOLES Es consideren les següents tipus de farmacioles. - Farmacioles permanents. Són aquells autoritzats per motius de llunyania a l'oficina de farmàcia més pròxima o de difícil comunicació amb ella i el servei de la qual es prestarà amb continuïtat durant tot l'any. - Farmacioles turístiques o temporals. Són aquells autoritzats per augments de població en determinades èpoques de l'any, en una zona determinada. Tindrà el caràcter temporal que determine la seua resolució d'autorització. - Farmacioles d'emergència o catàstrofe sanitària. Són aquells autoritzats per situacions excepcionals d'emergència o catàstrofe sanitària, on la població d'una determinada zona geogràfica precisa assistència farmacèutica, i aquesta no puga ser coberta pels establiments i serveis habituals, o aquests resulten insuficients donades les especials circumstàncies. - La farmaciola farmacèutica dependrà d'una oficina de farmàcia del mateix municipi o si no n'hi ha de la mateixa zona farmacèutica. Excepcionalment, en el cas que cap oficina de farmàcia estiguera interessada en l'adjudicació del farmaciola farmacèutica, la seua vinculació podrà ampliar-se a les oficines de farmàcia de les zones farmacèutiques confrontades. Podrà vincular-se més d'una farmaciola farmacèutica a una mateixa oficina de farmàcia. * FUNCIONS DELS FARMACIOLES A la farmaciola es desenvoluparan les següents funcions: - La conservació, custòdia i dispensació de medicaments i productes sanitaris i d'aquells altres utensilis i productes de caràcter sanitari que s'utilitzen per a l'aplicació dels anteriors, d'utilització o caràcter tradicionalment farmacèutic. - La col·laboració en els programes que promoguen les autoritats sanitàries o la corporació farmacèutica respectiva sobre garantia de qualitat de l'assistència farmacèutica, garantia de qualitat de l'atenció sanitària en general, promoció i protecció de la salut, prevenció de la malaltia i educació sanitària. - Col·laboració en el control d'ús individualitzat dels medicaments, a fi de detectar els efectes adversos que es puguen produir, notificant-los als organismes responsables de la farmacovigilancia. - Donar consell farmacèutic, informant sobre l'ús racional dels medicaments. - Actuar coordinadament amb els professionals sanitaris, proporcionant formació i informació en l'àmbit del medicament i col·laborant en el seguiment dels tractaments farmacològics als pacients. - La vigilància i el control de receptes prescrites i dispensades, custòdia de les mateixes, així com dels documents sanitaris que ho requerisquen. - L'atenció de les prestacions farmacèutiques del Sistema Nacional de Salud que, en el seu cas, hagen sigut concertades segons allò que s'ha establit en la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana. * CONDICIONS DE FUNCIONAMENT DELS FARMACIOLES - El Local, dedicat a ús exclusiu del farmaciola, serà apropiat a la seua finalitat, disposarà d'una superfície mínima de 30 metres quadrats, en el que haurà de diferenciar-se les zones de dispensació i d'emmagatzemament, havent de comptar amb les mesures adequades de seguretat i condicions d'emmagatzemament i conservació de medicaments. - La zona d'atenció a l'usuari tindrà accés lliure, directe i permanent des de la via pública, havent de complir la normativa vigent en matèria de barreres arquitectòniques. - La farmaciola s'assortirà exclusivament per l'oficina de farmàcia a què estiga vinculat, realitzant el farmacèutic titular, regent, el seu substitut o adjunt les tasques de custòdia, conservació i dispensació de medicaments durant el temps que estiga obert al públic. - La farmaciola haurà de romandre obert al públic un mínim de 10 hores setmanals, preferentment durant l'horari de consulta mèdica. - La resolució d'autorització del farmaciola determinarà l'horari d'atenció al públic i les condicions particulars de funcionament.

Requisits

Requisits

- Quan existisca llunyania amb l'oficina de farmàcia més pròxima o de difícil comunicació amb ella. - Quan es produïsquen augments de població en determinades èpoques de l'any, en zones turístiques.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

L'òrgan de govern del municipi on es troba ubicat el nucli de població on es pretén instal·lar la farmaciola, quan concòrreguen les següents circumstàncies:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
  • Ordre d'1 de juny de 2000, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regulen les farmacioles farmacèutiques de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3768, de 9/6/00).
  • Correcció d'errades de l'Ordre d'1 de juny de 2000, de la Conselleria de Sanitat, per la que es regulen les farmacioles farmacèutiques de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3771, de 14/6/00).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La resolució del director general per a la Prestació Farmacèutica, per la que s'admet a tràmit la sol·licitud, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tauler d'anuncis de la Conselleria de Sanitat (Servicis centrals) tauler d'anuncis de la direcció territorial de Sanitat de la província on radique el municipi.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud. - Certificat de la població empadronada al municipi, entitat local d'àmbit inferior al municipi o nucli de població vigent en el moment de la sol·licitud, expedit per l'ajuntament corresponent o, si no n'hi ha, per l'Institut Nacional d'Estadística. - Certificat de les segones residències, places hoteleres, càmpings, etc., expedit per l'ajuntament corresponent o organismes oficials competents. - Pla o croquis del nucli de població o zona i els seus voltants, en el que s'indicarà la distància a les oficines de farmàcia més pròximes. - Descripció del local que s'ofereix per a la instal·lació del farmaciola i les condicions per a la seua utilització, o si no n'hi ha, farà constar que l'ajuntament no ofereix cap local.

Presentació

Presentació

Presencial
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, a:
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s';admet clau-permanent de l';Estat com a mètode d';autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s';ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l';aplicació autofirma en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d';aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l';objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d';anotar-se el nom d';aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que li portarà a identificar-se mitjançant l';Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d';emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l';apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals (Direcció General), SSTT Castelló, SSTT València o SSTT Alacant) - En l';apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit. - En l';apartat Exposició s';ha d';indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - La resolució del director general de Farmàcia i Productes Sanitaris, per la que s'admet a tràmit la sol·licitud, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tauler d'anuncis de la Conselleria de Sanitat (serveis centrals) tauler d'anuncis de la direcció territorial de Sanitat de la província on radique el municipi. - Així mateix, es comunicarà al Col·legi Oficial de Farmacèutics de la província per a la seua difusió, indicant el nucli poblacional on es pretén ubicar la farmaciola, el local, si ha sigut designat, el nombre d'habitants empadronats i nombre de segones residències o places turístiques si les haguera i l'assistència farmacèutica mínima que s'ha de prestar en el mateix una vegada autoritzat. - En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, els farmacèutics titulars d'oficina de farmàcia interessats podran presentar les sol·licituds per a ser titular del farmaciola, dirigides al director general de Farmàcia i Productes Sanitaris.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La Secció d'Ordenació Farmacèutica del servei d'Ordenació i Control del Medicament de la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les administracions públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE núm. 285, de 27/11/92) i la nova redacció donada al seu articulat per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14/01/99).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos des de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimats.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa